fakey Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) (og jeg tror virklig ikke at du har skrevet om Chelsea de to siste tentamene dine ) 5758558[/snapback] Neivel, her er den ene, så skal jeg få tak i den andre også sånn at du har driti på draget. Innlevering, leserinnlegg, Karakter 5 Chelsea mot verden – verden mot Chelsea? Vel, nå setter vi i gang igjen. Vi sytende United, Liverpool og Arsenal fans som ikke tåler motgang. Bare fordi Chelsea nå har dominert den engelske ligaen og vunnet èn sesong, så skal vi aldri slutte å klage? Men tenker du deg meget godt om, handler ikke dette om oss, det handler faktisk om en rik onkel Abramovtisj og en bråte verdensstjerner kvernet sammen på ett og samme lag. Det handler om Chelsea. For kun to år siden var Chelsea et middelmådig lag, et kjedelig lag som ikke akkurat utrettet stort. Det var på denne tiden Arsenal og United kjempet om førsteplassen. Kanskje ikke så gøy for Liverpool, Villa og Tottenham, men konkurransen var der ihvertfall. I dag kjemper vi om plassen bak Chelsea. Kombinasjonen russisk mafia, 7 milliarder kroner og portugiseren Mourinho ser ut til å fungere strålende. Med sin overdrevne, arrogante stil sjokkerer de fotballverdenen med bruk av ulovlige midler. Men tør noen å gripe inn? Nei. Her mener jeg at FA bør gjøre noe, som de faktisk også litt halvhjertet har prøvd å gjøre. Etter det ulovlige møtet Mourinho og hans assistent hadde med Arsenals spiller Ashley Cole på et hotellrom angående overgang, ble alle de innblandete straffet med bøter på mellom 1 og 2 millioner. I tillegg til dette sa FA at om dette skulle gjenta seg, ville Chelsea bli straffet med poengtrekk i ligaen. Det går noen uker og det skjer igjen. Denne gangen med Tottenhams direktør Frank Arnesen. Men blir de straffet? Neida, tomme trusler, og som vanlig får Chelsea lov å forsyne seg av andres matfat. Slik har det vært de to siste årene, og det tyder på at dette vil fortsette. Ikke nok med at de kan kjøpe hvem de vil, men klarer utrolig nok en annen klubb å hente inn en spiller Chelsea er ute etter, kidnapper de, hjernevasker og tvinger spilleren til å skifte mening. Jeg sikter nå først og fremst til Mikel-saken. United, Arsenal og de andre toppklubbene i England får kun lov å lete på nederste hylle etter at det bortskjemte barnet har tømt leketøysbutikken for de fineste lekene. Når vi konfronterer Chelsea-supportere med dette får vi som oftest høre: ”tåler dere ikke motgang eller? Husk at United nå har dominert overgangsmarkedet i det siste tiåret.” Vel, det de sier er kanskje riktig, men med unntak av en ting. United har gjennom 120 år bygget opp den formuen og suksessen de har hatt. Chelsea har kjøpt seg til suksess. Det sier jo litt når serien allerede er avgjort etter 8 runder og Chelsea har en ledelse på 10 poeng. Chelsea er rett og slett fotballens svar på den Sicilianske Mafiaen. De har folk overalt på lønningslista, inkludert journalister, fagfolk og FA-representanter. Det eneste vi kan gjøre er å vente på at noen vil gripe inn, eller at Abramo blir lei av å leke og trekker seg ut av Chelsea. Da forsvinner spillerne med, og verdens fineste liga vil igjen blomstre. Endret 15. mars 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (og jeg tror virklig ikke at du har skrevet om Chelsea de to siste tentamene dine ) 5758558[/snapback] Neivel, her er den ene, så skal jeg få tak i den andre også sånn at du har driti på draget. Innlevering, leserinnlegg, Karakter 5 5758609[/snapback] hmm...viste ikke at innlevering var det samma som tentamen Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Til dere som nevner at United er mye bedre...United er hensynsløse og syke i hodet selv...De siklet på Wayne Rooney siden han var 12 år og prøvde alle mulige snarveier for å betale Everton og få han. Til slutt greide de å få agenten til Rooney (som jobber sammen med sønnen til Ferguson) til å overtale Rooney om å droppe klubbfølelsene og se de økonomiske fordelene ved å gå til United. Dermed KJØPTE United et av verdens største talent og jeg lover deg at det i tillegg var skittent spill på veien. Så slutt å si at Chelsea er så mye verre enn United, i toppfotballen har alle lagene blitt kyniske desverre. Ok, Chelsea har penger. Men det har United og, Real M, Barca osv. Real e verdens rikeste klubb, Man U e nest rikest. Folk sammenligner Chelsea med Real, det går ikkje. Ja begger bruker mer penger i året enn det Bill Gates til og med klarer. Men forskjellen er at Chelsea lykkes me det de gjør og de bygger på spillere de har. Beste forsvareren deres er ren Chelsea gutt og Verdens nest beste spiller, Lamps var der før storhetstiden nå. Dette er stammen. Grunnen til at Jose Mourinho vil ha Ballack kan være omtrent bare en ting. Lamps trenger konkurranse for å utvikle seg. Ja synd for guttungen som blir satt ut. Men herregud, det finnes 19 andre lag i Premier League, og han hadde sikkert ikke kommet til, Ballack eller ei. Ballack er en genial spiller og du kan sikkert spørre alle trenere i hele verden. Ingen hadde takket nei til han hvis de hadde mulighet til å få han gratis. Ikke engang deres lags trener. Alle trenere i Premier League misunner Chelsea for stallen og mulighetene de har. Og bare en innbitt Londoner fra gal bydel hadde vel takket nei til den jobben. Ja så ble det Chelsea denne gangen som fikk penger, Portsmouth gjorde det også, men Redknapp taklet jo det så bra at han kjøpte 6 spisser eller noe. Ikke hvem som helst takler jobben Mourinho gjør. Ja de er en gjeng primadonaer. Og de har Mourinho kontroll på, men det er dere for blinde til å innrømme. Til Man U fans: Storhetstiden deres er over, og det at Sir Alex kjøper spillere uten den gamle United vinnerviljen hjelper ikke. Men slutt å klag over at Chelsea har fått den viljen nå. Til Arsenal: Dere solgte Vieira, og med han røk resten. Ihvertfall virker det sånn. men Van persie, fabregas og reyse, vil neste år fører dere opp ugjen..fantastiske talenter Til Liverpool: gidder ikke å kommeneter, syns ikke laget er et godt lag.. Og til Alle: Slutt å syt, det e kvalmt å høre på... Endret 15. mars 2006 av mayoo89 Lenke til kommentar
fakey Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Samma f, jeg skrev feil, det var en tentamen.. Og btw, united er ikke verdens nest rikeste klubb, de er verdens fattigste på dette tidspunktet. Endret 15. mars 2006 av banansplitt Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Samma f, jeg skrev feil, det var en tentamen.. 5758822[/snapback] åja..du bare redigerte den rett før du la den inn her.. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 og jeg lover deg at det i tillegg var skittent spill på veien. Dokumenter gjerne. Ok, Chelsea har penger. Men det har United og, Real M, Barca osv. Real e verdens rikeste klubb, Man U e nest rikest. Herrejesus du skjønner det bare ikke... Poenget er ikke at de har penger, poenget er hvordan de har fått penger og hvordan de kynisk overbyr alle andre. Folk sammenligner Chelsea med Real, det går ikkje. Ja begger bruker mer penger i året enn det Bill Gates til og med klarer. Men forskjellen e at Chelsea lykkes me det de gjør og de bygger på spillere de har. haha... Å kjøpe 30 spillere er ikke og bygge på spillere de har :!: Til Man U fans: Storhetstiden deres e over Kan så være, men vi måtte også tåle gnålet til alle andre fans opp gjennom hele 90-tallet. Å denne diskusjonen er vel blitt så usaklig som det er mulig, grunn? Jo, deg. Bare så det er sagt, jeg liker Chelsea. Har aldri hatt noe imot Chelsea som lag eller fansen, inntil nå. Den blærete gjengen som ut av ingenting dukket opp takler jeg ikke. LarsP ikke inkludert. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Chelsea kjøper spillere og bygger på dem, det var det jeg ville si.. og denne tråden har blitt usaklig, ja enig i det, men grunn? alle skal drive å skivse seg inn i hver minste detalj hver j**la person sier.. og vil bare til slutt si at jeg har vært Chelsea-fan siden T.A Flo avgjorde kamper..er ikke en medgangssupporter, som de fleste andre.. men mene hva du mene vil: Chelsea er inne i en stor periode og vil vinne en del, og det vil vi Chelsea-supportere elske..det er vår tid nå!! Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 De siste 2 tentamener har jeg skrevet om Chelsea, jeg har fått 5 og 6. Så ja, jeg vet hva jeg snakker om.5758542[/snapback] Når begynte lærere å gi karakterer på grunnlag av elevens innsikt i fotball? Man kan skrive en stilistisk god norskstil uten at innholdet er i overensstemmelse med virkeligheten. Til Man U fans: Storhetstiden deres er over,5758790[/snapback] Jeg mener at United er mellom to storhetstider for øyeblikket. Klubben er midt i et generasjonsskifte, og Ferguson er i ferd med å bygge et nytt storlag. Neville, Beckham, Scholes, van Nistelrooy, Giggs og flere begynner å nærme seg slutten av karrieren, og må erstattes med yngre spillere. Med talenter som Rossi, Rooney, Ronaldo, Bardsley, Piqué, Fletcher, Richardson, Spector, etc., tror jeg vi kan ane konturene av et nytt storlag. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Chelsea kjøper spillere og bygger på dem, det var det jeg ville si.. 5758930[/snapback] Er jo akkurat det de ikke gjør. og denne tråden har blitt usaklig, ja enig i det, men grunn? alle skal drive å skivse seg inn i hver minste detalj hver j**la person sier.. Når enkelte skriver ting som ikke har grep i virkeligheten må man regne med det. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Og chelsea er inne i en ny storhetstid? Vil du kalle det en storhetstid å bli lekt med av barcelona på hjemmebane og bortebane? Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 Ber dere KUTTE UT diskusjoner rundt personer på forumet, samt holde dere høflige i debatten! Ellers fører det til slettede innlegg og advarsler (rapporter gjerne innlegg dere ser som er over streken) Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) Selv har jeg vært Manchester United fan så lenge jeg kan huske. Når det gjelder Chelsea har jeg vannvittig lite respekt for hvordan de holder på. De ville aldrig ha vært der de er idag uten Roman Abramovitsj, det vet alle til og med de som begynte heie på dem etter at han kom til klubben. Chelsea ødelegger Engelsk fotball, takket være Barca så er dem ute av CL. Håper at Roman snart mister interressen for den klubben der så vi kan få litt fair konkurranse... :| Chealsea _KJØPER_ trofeer dem vinner dem ikke. Så over til Man United, storhets tid over? vrøvl, i PL er vi akkuratt der vi har brukt være. At det har gått tregt i CL vet alle. La Fergie få litt tid på seg så skal dere se et top lag om 2-3 år. Rikest klubb? Nei United har ikke mye og rutte med i grunn når det sitter en grisk amerikaner og leder sjappa, kunne ikke vært værre med økonomien. Chelsea har ikke skaffet seg en krone, de har fått en onkel ut av ingenting. Manu Real M har faktisk skaffet seg endel penger selv ved og vinne trofeer. Endret 17. mars 2006 av brutti Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Vi har ingenting å rutte med nei. Se bare her: http://united.no/index.php/news/nyheter/2006/mars/spare_kutt Akkurat det der gjør meg kvalm. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg ser at debattanten brutti gjentar påstanden om at Chelsea ødelegger engelsk fotball. Kan noen begrunne denne påstanden? Jeg har tidligere i tråden argumentert for det motsatte, uten noen respons. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg ser at debattanten brutti gjentar påstanden om at Chelsea ødelegger engelsk fotball. Kan noen begrunne denne påstanden? Jeg har tidligere i tråden argumentert for det motsatte, uten noen respons. 5768684[/snapback] Fordi det ikke er noen konkuranse lenger. Chelsea vinner med 15 poeng hvert år, og spenningen er borte. Lenke til kommentar
Babyloner Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 ahh..så fordi de vinner, så øddelegger de engelsk fotball.. Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Arsenal vant med 11 poeng for noen få år siden, uten at noen klaget da. United vant med 18 poeng i 1999/2000-sesongen, og dominerte gjennom hele 90-tallet. Jeg tror United, Arsenal og Liverpool vil heve seg de neste sesongene, rett og slett fordi de er nødt til det for å kunne utfordre Chelsea. De nest beste vil igjen måtte heve seg for å kunne utfordre de beste. Dermed blir alle lagene bedre. Det faktum at man nå knapt har råd til å tape en eneste kamp for å vinne serien, vil gjøre sitt til at topplagene er på tå hev i hver eneste kamp, noe de vil tjene på når de kommer ut i Europa. Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Arsenal vant med 11 poeng for noen få år siden, uten at noen klaget da. United vant med 18 poeng i 1999/2000-sesongen, og dominerte gjennom hele 90-tallet. Jeg tror United, Arsenal og Liverpool vil heve seg de neste sesongene, rett og slett fordi de er nødt til det for å kunne utfordre Chelsea. De nest beste vil igjen måtte heve seg for å kunne utfordre de beste. Dermed blir alle lagene bedre. Det faktum at man nå knapt har råd til å tape en eneste kamp for å vinne serien, vil gjøre sitt til at topplagene er på tå hev i hver eneste kamp, noe de vil tjene på når de kommer ut i Europa. 5769042[/snapback] kan du lese eller? gjennom 9sidene har mange forklart at de misliker Chelsea PGA de har ikke bygd seg opp som Man U gjorde.. Man U blei ikke god og tok gull'ene etter en dag.. men det gjorde Chelsea.. De fikk en jævla russer og penger.. Grunnen til at jeg og de fleste misliker ikke Man. U, R-M osv pga de har faktisk bygd seg opp.. Velfortjent til å bli rike. men det gjør faen meg ikke Chelsea! Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 (endret) kan du lese eller?5769069[/snapback] Kan du? Jeg svarte på påstanden om at Chelsea ødelegger engelsk fotball. Hvorvidt de fortjener å være rike eller ikke, er en helt annen diskusjon. Redigert: Chelsea ble heller ikke gode over natten. De klarte ikke å vinne serien i 2003/04-sesongen, trass i at Abramovitsj allerede da hadde spyttet inn flere milliarder i klubben. Endret 17. mars 2006 av PelsJakob Lenke til kommentar
fox Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Arsenal vant med 11 poeng for noen få år siden, uten at noen klaget da. United vant med 18 poeng i 1999/2000-sesongen, og dominerte gjennom hele 90-tallet. 5769042[/snapback] det forteller alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå