eXpanium Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 før formatasjon hadde eg 900 poeng på cpu i 3dmark03 og etter har eg 162! har msi nforce 3 ultra HK i tillegg til en amd 3000+ uklokka ( har vert klokka til 2,2ghz lenge, men tok det vekk når dette kom opp. men ingen forskjell) er den ødelagt ? kan det vere HK ? Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 hvordan yter cpu'en i andre program? superpi f.eks.? Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 hmmm. det veit eg ikkje... aldri brukt superpi. på cpu testen i 3dmark03 så ligger den på rundt 1 til 4 fps pluss at det er _masse_ artifacts både på loadingbildet og sjølve testen. men ingen artifacts på dei andre testane, ikkje med dei trolla engang, så trur ikkje det er skjermkortet Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 prøv superpi da! med 1MB... ...eventuelt et annet benchmark som tester cpu... ...og sjekk gjerne cpu-hastighet i cpu-z...(eventuelt høyreklikk på min datamaskin) Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 eg trenger ikkje bruke superpi, eg veit det er noke gale med cpuen! det må det vere. dessutan blir det vanskelig siden eg ikkje har internett på den pcen og må stresse som pokker for å legge inn superpi. noken forslag til løysninger ? Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Cpu'en min underklokka seg selv en gang, ned til 1GHz. Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 altså...er du sikker på at cpu'en yter dårlig andre steder enn 3dmark, og at det faktisk er cpu'en som er problemet? i så tilfelle, klarer du å sjekke hastigheten den kjører på? kjører den på feil hastighet fikses det i bios! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Resett CMOS og se om det hjelper. Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Du kan jo prøve å oppdatere biosen til hk... Kanskje... Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 er nesten nødt til å vere et driver problem siden alt fungerte fint før formatasjonen. cpu hastigheten veit eg er 1,8 ghz. får internett imorra og skal prøve å instalere drivere på nytt og oppdatere bios på hk. trur ikkje det er blitt gjort før... bruker guru3d sine forceware drivere 81.33. kan jo vere at det er den driveren som er ustabil. men hadde samme problemet med en 78 driver... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 cpu hastigheten veit eg er 1,8 ghz. Bare resett CMOS for sikkerhets skyld. Så er du ihvertfall sikker på at det ikke er noe der som lager krølll. Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 er nesten nødt til å vere et driver problem siden alt fungerte fint før formatasjonen.cpu hastigheten veit eg er 1,8 ghz. får internett imorra og skal prøve å instalere drivere på nytt og oppdatere bios på hk. trur ikkje det er blitt gjort før... bruker guru3d sine forceware drivere 81.33. kan jo vere at det er den driveren som er ustabil. men hadde samme problemet med en 78 driver... formaTERINGA, ikke vær så tverr og legg inn Everest Home Edition og Superpi. export report fra everest og kjør superpi 1m, DA kan vi hjelpe deg Lenke til kommentar
netrom86 Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 På mange AMD CPU'er må man klokke den opp til riktig klokkefrekvens. Enkelte modeller er underklokket når du får dem. sjekk i BIOS. regn med kalkulatoren, og sjekk hva den kjører på.... Lenke til kommentar
-Bassaddict- Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 eller bare kjør everest?! Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Installer hovedkort drivere om du ikke har gjort det, kan ha en del å si for ytelsen.. Det er nok et psykisk problem vil jeg tro Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Hva het det viruset som er ute og går? Det som vistnok skulle ta over maskinene til folk! og bruke den i all stillhet. Har selv vært rammet av uforklarlige cpu bruk de siste ukene.. Jeg tokk en Helt fresh install av Xp så ble alt bra. Er jo ikke sikkert du lider av samme problem som meg da?! (Trojaner og annet herk!) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå