834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har kjøpt ny maskinvare og satt det i gammelt kabinett. Nå fikk jeg lyst til å bygge server, og skal da sette den gamle maskinvaren tilbake i det gamle Q-Tec-kabinettet. Da må jeg finne et nytt kabinett til følgende nye maskinvare: Mist 500W AMD Athlon 64 3000+ MSI K8N SLI Platinum (Tar stor plass, like mye som de gamle socket-A-kortene tror jeg) Sapphire Radeon X700PRO 1 Seagate 120 GB og 1 Maxtor 300 GB (Bruker ikke raid) 2 stk ROM, ingen Floppy Kjøling er viktig da jeg overklokker. Kabinettet må være robust og gi følelsen av god kvalitet, og frontpanel med lyduttak og display for vifter, temp o.l. er et must! Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 anbefaler som alltid Tt tsunami! lyduttak finnes i et lokk på toppen...display for vifter og temp må kjøpes utenfor... sjekk signatur for bilder! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) sjekk ut lian li på microplex.no CM stacker er også et stort og bra kabinett. masse plass til vannkjøling osv. men desverre litt tungt. om du vil ha et pent men billig kabinett anbefaler jeg det jeg har selv, sjekk profilen min for varenr hos microplex. leste de to siste linjene i posten din nå. du bør nok kikke nærmere på stacker kabinettet, da det fyller de fleste krava dine. antec p180 er også et bra valg Endret 2. oktober 2005 av Spirre Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Takk for gode tips. Skal forresten ha en ny vifte også. Finnes det kjente problemer med hovedkortet mitt mot visse vifter, eller passer det meste? Er litt bekymret for den korte avstanden mellom CPU og RAM / skjermkort. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Skal du investere i et skikkelig kabinett så kjøp dette Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Se det ja. Siden jeg ikke skal drive med vannkjøling, får jeg da et godt kabinett om jeg kjøper det billigste 'Lian Li'? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 det jeg selv har fra lian li (se profilen) er et bra kabinett med forholdsvis god plass. det kunne nok vært noe bedre kjøling i kassa, men de viftene som følger med er så og si lydløse og vil være mer enn bra nok for et normalt system. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Lurer på om jeg skal gå for Lian Li PC7 da.. Endret 2. oktober 2005 av anth Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 som jeg sa tidligere, kjølinga kunne vært litt bedre, men du kan gjøre som meg å montere en viftestyring, så kan du lett øke turtallet på den fremre 12cm vifta for å få bedre kjøling. jeg kjører selv en mist 12cm på ca 1250 rpm nå, og den er ikke hørbar synes jeg, selv om det sku tilsi at den har et nivå på ca 18-20db. og jeg overklokker en del, men har fremdeles greie temperaturer. fordelen med kassa er at den er ganske billig til å være lian li, men har fremdeles den samme kvaliteten plus at den i mine øyne ser ganske bra ut. en del av de nyere lian li kassene er ikke så fine synes jeg. og så koster de jo ganske mye. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Jepp! Da ble det slik: 1 stk. Lian Li Miditower, Aluminium, USB, Sølv 795 1 stk. Zalman CPU-kjøler, m/spenningsregulator 295,00 1 stk. Lian Li LCD display, Aluminium, Sølv 295,00 Edit: *Rette på prisene* Endret 3. oktober 2005 av anth Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 636,- for lian li? hvem kabinett ble det? eller skattefritt? Lenke til kommentar
drugis Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Lurer på om jeg skal gå for Lian Li PC7 da.. har det sjølv berre i svart, kabinettet er fint fint og er dritfint og sjå på i tilleg til god plass med smarte lausninger Lenke til kommentar
drugis Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Lurer på om jeg skal gå for Lian Li PC7 da.. har det sjølv berre i svart, kabinettet er fint fint og er dritfint og sjå på i tilleg til god plass med smarte lausninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå