oleseglem Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg sitter hjemme med adsl linje fra telenor 4000/400, men når jeg prøver å laste ned fra bittorent programmer og dc++ får jeg bare mellom 10 og 30 kB/s ned, kanskje opp mot 50 på en god dag. I forhold til min uthastighet skulle nedhastigheten vært høyere(ja jeg har prøvd med mange filer, som samtlige har mange seeders/leechers). Så derfor har jeg dratt konklusjonen at siden jeg ikke har noen tcp port åpen, så ligger problemet der. Det er bare det at jeg får ikke til å og åpne noen porter. Jeg har speedtouch 510 modem som kjører i router mode, trådløs router fra 3Com som også har firewall + Norton 2005, litt mye firewall kanskje? Har prøvd å åpne porter i alle disse 3, men portene forblir stengt, har prøvd å forwarde modem til router og så til local ip adresse for så å ha åpna porten der, men funka ikke det heller, men vet ikke om jeg gjorde det riktig...noen råd? Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Sett max upload til 70% av uplinken din (400/8). Velg deg en port du ønsker å bruke til Bittorrent og en til DC++ (hvilken som helst port over 1024) Åpne først porten i ADSL-modemet fra Telenor (beskrivelse finnes sikkert en eller annen plass). Koble din PC direkte inn på ADSL-modemet og konfigurer IP-oppsettet ihht bruksanvisningen fra Telenor... Slå av brannmuren på din PC (både den innebygde i XP om du har det, og Norton). Start opp DC++ og konfigurer den til å ta imot trafikk på den porten du tidligere valgte deg. Test og se om det virker nå... Samme med Bittorrent-klienten... Om dette virker, går du videre og kobler inn den trådløse routeren. Koble din PC inn på routeren og konfigurer IP-oppsettet ihht manual. Kjør Port Forward (i routeren) på de to portene du har valgt deg til den IP-adressen du har satt opp din PC med... Test Start Norton, og åpne trafikk på de to porter du har valgt deg Test Reboot test Ved feil, gå tilbake et hakk :-) Wintel Lenke til kommentar
oleseglem Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) har sittet å prøvd dette nå. selv om jeg kjører gjennom adsl modemet og legger til porter vil de ikke åpne seg, har deaktivert norton, windows firewall, hva kan sperre da? kan det hjelpe å sette modem i bridge modus?altså ingen router,bare modem? <edit>jeg fant en løsning(for dere som har hatt samme problem), jeg kjørte adsl modem inn i lan på router istedenfor wan, bruker da router som switch, da funka det fett,altså ingen firewall på den(nytta ikke å deaktivere firewall,da klikka alt).Man trenger jo strengt tatt ikke firewall på firewall på firewall</edit> Endret 6. oktober 2005 av oleseglem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå