Darkwing Duck Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Som det står i overskriften så lurer jeg på hva som blir best av å bruke WinXp eller Win2000 på en gammel bærbar. Det er en P3 m 1,2 GHz med 256 mb ram. Bruker WinXp mer maskinkraft enn Win2000? Mvh Darkwing Duck Endret 2. oktober 2005 av Darkwing Duck Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tja, det går fint med Windows XP på den maskina der egentlig. Prosessoren er mer enn stor nok. og 256 MB Ram er greit nok. Men personlig ville jeg valgt Windows 2000, da jeg bruker den på begge mine datamaskiner. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg ville gått for Windows 2000 også. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Bruker WinXp mer maskinkraft enn Win2000? Minimalt. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Win xp er jo LITT meir grafisk prega... men man kan jo slå det av .-) Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Linux OT: Jeg ville kjørt WinXP, med alle de systemtrekkende effektene slått av. Endret 2. oktober 2005 av fargoth Lenke til kommentar
klomp1 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg ville kjørt WinXP, med alle de systemtrekkende effektene slått av. Er det da snakk om disse? Eller finns det fler? Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg ville kjørt WinXP, med alle de systemtrekkende effektene slått av. Er det da snakk om disse? Eller finns det fler? Ja, det var i hovedsak det jeg tenkte på i første omgang. Men så vidt jeg vet finnes det sekker og lass av måter å optimalisere WindowsXP på, for å kjøre bedre på tregere maskiner. Hva du bør instalere av 2000 og XP, kommer egentlig an på hva du skal bruke maskinen til. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 er det bare meg eller bruker ikke xp en goddel mer minne? tenker ikke da bare på det grafiske men sånn generellt sett.. Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Maskinen skal vel bli mest brukt til internett, dvd og word. Det jeg synes var litt uvant i forhold til den stasjonære jeg bruker ( P4 640@4,1 og 1 gb ram) var at skjermbildet henger og at det tar lang tid før du ser at det skjer noe etter at du har startet programmer du vil ha igang. Og når du avslutter f. eks Internet Explorer så kommer skrivebordet sakte frem fra toppen og ned. Kjører Xp nå , men maskinen kom org med win2000. Vil hengene av skjermbilde forsvinne med Win2000 eller må jeg ha mer ram for å få det til å forsvinne? Mvh Darkwing Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Jeg har en PIII 600 MHz m/ 128 MB RAM i huset her som kjører Windows 2000. Den fungerer nydelig som surfer/MSN/musikk-PC for lillebror. Dog sliter jeg litt med å få den til å kjøre DVD uten lagg, men med litt kunnskap om DVD-avspilling samt dobbelt så rask prosessor og dobbelt så mye RAM, skal ikke det bli noe problem. Endret 2. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Darkwing Duck Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Dog sliter jeg litt med å få den til å kjøre DVD uten lagg, men med litt kunnskap om DVD-avspilling Ja, den kunnskapen, den kunnskapen. Er det så mange forskjellige måter å avspille en dvd? Har etter 12 år med pc ennå ikke fått med meg hva msn brukes til. Mvh Darkwing Duck Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Er det så mange forskjellige måter å avspille en dvd? Ikke vet jeg. Jeg har/hadde ikke lovlig tilgang til slike ferdigprogrammer (WinDVD, PowerDVD osv.), så jeg måtte prøve med mediespillere + MPEG/DVD-kodek/filtre. Til slutt fikke jeg spilt av DVD'er, men det lagget en ganske god del (tror det var maskinvaren som ikke var god nok). Jeg fikk helle ikke diverse pingle-maskin-tweaks til å fungere. Men hvis du har programmer som WinDVD/PowerDVD som bare er "plug-and-play", samt den maskinvaren du oppgir (det dobbelte av hva jeg lekte med), skal det ikke være noe problem. BTW, MSN Messenger (MicroSoft Network Messenger) er et program hvor to eller flere påloggete brukere sender gratis hurtigmeldinger til hverandre over internett gjennom et pent brukergrensesnitt. http://en.wikipedia.org/wiki/MSN_Messenger Endret 2. oktober 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg ville kjørt WinXP, med alle de systemtrekkende effektene slått av. Er det da snakk om disse? Eller finns det fler? Ja, det var i hovedsak det jeg tenkte på i første omgang. Men så vidt jeg vet finnes det sekker og lass av måter å optimalisere WindowsXP på, for å kjøre bedre på tregere maskiner. Hva du bør instalere av 2000 og XP, kommer egentlig an på hva du skal bruke maskinen til. Ja, huk av for "Best ytelse". Deretter skrur du av tjenester du ikke trenger. Det kjører en haug i bakgrunnen som standard. Start | Kjør | services.msc [enter] Deretter besøker du Black Viper for tips om hvilke tjenester du ikke behøver. (Siden er nede (igjen ) ) Du finner en kopi hos MajorGeeks. Lenke til kommentar
johnj Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Velger å bumpe denne fremfor å lage ny tråd. Hva ville dere valgt for en stasjonær Pentium III 933 MHz med 512 MB SD-RAM (133 MHz)? Bruksområdet er surfing, nedlasting og generell lagring. Kanskje noe tekstbehandling og annen lett kontorbruk i ny og ne også. Det står mellom 2000 og XP, sistnevnte selvfølgelig med klassisk utseende og det meste av unødvendig dilldall slått av. Vil valget ha noe særlig å si for ytelsen, eller blir det smak og behag? Synspunkter? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 .. sistnevnte selvfølgelig med klassisk utseende og det meste av unødvendig dilldall slått av. Bingo... Kjør XP du.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 Dog sliter jeg litt med å få den til å kjøre DVD uten lagg, men med litt kunnskap om DVD-avspilling Ja, den kunnskapen, den kunnskapen. Er det så mange forskjellige måter å avspille en dvd? Har etter 12 år med pc ennå ikke fått med meg hva msn brukes til. Mvh Darkwing Duck Det at du etter 12 år med pc ikke skjønner hva MSN skal brukes til sier mer om deg enn maskina . MSN Brukes jo til å kommunisere med andre. F. eks familie, venner, kollegaer, unkjente, kjente osv Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 11. oktober 2005 Del Skrevet 11. oktober 2005 (endret) MSN Brukes jo til å kommunisere med andre. F. eks familie, venner, kollegaer, unkjente, kjente osv Virker ikke som du har fått det helt med deg heller. MSN er en start-side. MSN messenger er det du prater om. Endret 11. oktober 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå