jaynuz Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Jeg har da fått et kjempe problem med Pc'n min (jeg sitter på en gammel en nå) Jeg skulle kjøre 3DMark05 her en dag, og da skrudde jeg av nettverket og Auto-Protect på Norton for å få best resultat selvfølgelig. Når jeg var ferdig å kjøre 3DMark05, og skulle aktivere nettverket igjen, kom feilmeldingen som vist i Emnetittel. Jeg sjekket ipconfig, og der stod det "Automatisk konfigurert IP-adresse: 169.254.226.85 Jeg søkte litt rundt på nettet, og fant ut masse rart ang. dette. F.eks at dette er et kjent problem som igrunn ødelegger alt når det gjelder å få internett via nettverket. Jeg har resetet TCP/IP , noe som var ganske så komplisert, og jeg har testet et program som heter WinsockXPFix, noe som skulle fikse problemet jeg har. Men til ingen nytte , jeg har fremdeles problemet, og jeg gir opp. Jeg har internett på alle de andre maskinene i huset. Jeg har også prøvd å skru av alle maskinene i huset, og deretter resetet modemet og routeren. Men ingenting fungerte. Jeg får ikke kontakt med noen av de andre maskinene i huset eller routeren med PC'n jeg har dette problemet på. Er det noen som har "the faintest idea" hvordan jeg kan fikse dette? Takker for alle svar på forhånd. Mvh. Jan-Erik Endret 2. oktober 2005 av jaynuz Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vi får håpe at en professionel nettverksbruker poster snart Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ja, vi får håpe det *håpe* Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Sjekk på instillinger at nettverkskortet du ønsker å bruke er innstilt på å motta ip og dns addresse automatisk. nettverkstilkoblinger->nettverkskort->Tcp/ip->innstillinger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå