Apoc_ Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei. Har et ledig rom under spilleren i bilen. Jeg fikk en idé at det hadde vært kult og hatt et VU-meter der. Det jeg lurer på er hvor man kan få kjøpt et VU-meter? Og er det vanskelig å koble det på spilleren eller forsterkeren? Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tror nok det er betydelig lettere å finne et voltmeter, eller ampermeter. Disse selges på thorsov, bilextra osv. Ellers går det jo ann å fikse om et vanlig Vu meter fra en elektrobutikk til å sitte inni der. Sikkert mye mer jobb men.. Lenke til kommentar
pndjo Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 VU meter = Volum Unit måler.... så en voltmeter eller strøm måler vil ikke fungere på samme måtte. Skal du ha en VU meter så må den være litt mer robust en standar måler. pga alle mekaniske påkjenninger i en bil i bevegelse vil dette påvirke opphenget og nålen over lengre tid. Dessuten må den "dempes" ved utslagene slik at den blir litt tregere ellers blir avlesningen feil pga ytre bevegelser. Jeg bruker selv analog måler til spenningen og prøvde til VU først men fungerte dårlig som sagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå