enter Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Jeg bare spør jeg, - for mange krever at man er "seriøs", - et ord som hørte med i det norske språket da jeg var barn, - og som fortsatt hører med. - Men jeg forstår ikke hva det betyr, - for ordet "seriøs" betyr hvertfall ikke det jeg trodde som barn, noe meh elementer fra andre ord som; ordentlig, - ekte, ærlig, oppriktig + + + Det er like mange "seriøse" i dag, folk, forretninger, organisasjoner, +++, om du hører på politikere, forretningsfolk, folk og "øvrighet" +++ - men de har lite med det jeg lærte ordet "seriøs" betød som barn å gjøre ... Jeg forstår ikke hva seriøs betyr, - noen som kan hjelpe meg ... ??? :???: Lenke til kommentar
tk-428 Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 seriøs (av fr. sérieux), alvorlig. Tilsv. substantiv er seriøsitet. Lenke til kommentar
enter Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Ja-men ... Hva med min tolkning av ordet som barn, - det er som definisjonen alvorlig ... Ordet "seriøs" betyr ikke det samme lengre. De som påstår seg å være eller pretenderer å være seriøse, - eller de vi forventer skal være seriøse, - har ingen ting med det å gjøre lengre ... , - i mange tilfeller. Er Statsminister Kjell Magne seriøs? Lyver han ikke? Han er sikkert kristen, prest og troende, - men er han seriøs? Jeg bare spør jeg ... Man kan spørre om humor å, - og Thbj. Jagland som lo da han fikk bløtkaka i tryne av aksjonist, - og han lo, - har han humoristisk sans da? Hæ? Hvis ikke er han vel seriøs vaffal? Hvis noen vet hva det betyr. Var databransjen seriøs, - i forhold til børsinvestorer som investerte i 1999/2000? Samfunnsstøtter og gryndere som hauser opp aksjekurser? Nei, - de jeg husker som seriøse akkurat nå, - det er Harmod Skånland den tiden han var i Norges Bank, og Reidar Webster da. Men det er etter gårsdagens definisjon. Etter dagens er det vel RIMI-HAGEN. HÆ? :razz: :razz: :razz: Han som gjør Norge så billig ... hehe :lol Lenke til kommentar
Obi-Wan Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 F.eks hvis noen kun spør etter seriøse svar til en topic så betyr det: Hold deg til topic / saklig Ikke gidd å post uten å vite noe om emnet Absolutt ikke gidd å post noe tull bare for å poste.. Dette er jo kun et "bruksområde" for ordet seriøst da, men det forklarer vel litt... Lenke til kommentar
Suicid3 Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Hva med å slå opp i ordboka ? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. august 2002 Del Skrevet 18. august 2002 Det er for tungvint.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå