Gå til innhold

Hva betyr seriøs, - altså, - hva betyr ordet "seriøs"?

enter

Anbefalte innlegg

Jeg bare spør jeg, - for mange krever at man er "seriøs", - et ord som hørte med i det norske språket da jeg var barn, - og som fortsatt hører med.

- Men jeg forstår ikke hva det betyr, - for ordet "seriøs" betyr hvertfall ikke det jeg trodde som barn, noe meh elementer fra andre ord som; ordentlig, - ekte, ærlig, oppriktig + + +

Det er like mange "seriøse" i dag, folk, forretninger, organisasjoner, +++, om du hører på politikere, forretningsfolk, folk og "øvrighet" +++

- men de har lite med det jeg lærte ordet "seriøs" betød som barn å gjøre ...

Jeg forstår ikke hva seriøs betyr, - noen som kan hjelpe meg ... ??? :???:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja-men ...

Hva med min tolkning av ordet som barn, - det er som definisjonen alvorlig ...

Ordet "seriøs" betyr ikke det samme lengre. De som påstår seg å være eller pretenderer å være seriøse, - eller de vi forventer skal være seriøse, - har ingen ting med det å gjøre lengre ... , - i mange tilfeller.

Er Statsminister Kjell Magne seriøs? Lyver han ikke?

Han er sikkert kristen, prest og troende, - men er han seriøs? Jeg bare spør jeg ...

Man kan spørre om humor å, - og Thbj. Jagland som lo da han fikk bløtkaka i tryne av aksjonist, - og han lo, - har han humoristisk sans da? Hæ?

Hvis ikke er han vel seriøs vaffal?

Hvis noen vet hva det betyr. Var databransjen seriøs, - i forhold til børsinvestorer som investerte i 1999/2000? Samfunnsstøtter og gryndere som hauser opp aksjekurser?

Nei, - de jeg husker som seriøse akkurat nå, - det er Harmod Skånland den tiden han var i Norges Bank, og Reidar Webster da. Men det er etter gårsdagens definisjon. Etter dagens er det vel RIMI-HAGEN. HÆ? :razz: :razz: :razz: Han som gjør Norge så billig ... hehe :lol: :lol :lol:

Lenke til kommentar

F.eks hvis noen kun spør etter seriøse svar til en topic så betyr det:

Hold deg til topic / saklig

Ikke gidd å post uten å vite noe om emnet

Absolutt ikke gidd å post noe tull bare for å poste..

Dette er jo kun et "bruksområde" for ordet seriøst da, men det forklarer vel litt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...