Gå til innhold

PSP - søker erfarne PSP brukere

zilZeth

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg sitter også og lurer på om jeg skal kjøpe meg en PSP.

men Hvordan er det med avspilling av filmer?

har en masse divx-filmer, kan de spilles direkte ved å overføres til minnekortet(må selvsagt kjøpe større minnekort), eller må det gjøres noe med de?

hva er mpeg 4?

Og nettleseren, det eneste er at den ikke takler flash?takler den alt annet av vanlige sider?

Linker til disse homebrew-greiene?utvalg av programvare?

Endret av intelli-musa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vallhall : Jeg mener du får en bedre filmopplevelse ut fra en portabel dvd spiller med skikkelig skjerm (stor og skrap) enn det du får ut fra en PSP.

Mobilfriken : Versjon 2.1 setter en stopper for homebrew. 2.0 gjorde i sin tid dette ,men har nylig blitt "hacked", dette muliggjør nedgradering til versjon 1.5.

Versjon 1.5 "støtter" homebrew fullt ut. Versjon 2.0 kan nedgraderes til 1.5, og støtter på denne måten homebrew. Versjon 2.1 støtter overhodet ikke homebrew (så lenge det varer)

PSP har skarpere skjerm enn de fleste bærbare dvd spillere, og det er foreløbig ingen FW som heter 2.1, 2.01 finnes derimot

Lenke til kommentar
Hei.

har en masse divx-filmer, kan de spilles direkte ved å overføres til minnekortet(må selvsagt kjøpe større minnekort), eller må det gjøres noe med de?

hva er mpeg 4?

Og nettleseren, det eneste er at den ikke takler flash?takler den alt annet av vanlige sider?

Lurer også på om jeg skal kjøpe meg PSP. Eller lurer vel egentlig ikke på det lenger. Skal ha.

mpeg-4 er samme komprimerte formatet som en bruker for å spille av video på mobiltelefoner. Så viss du komprimerer divx filmene til mpeg-4 format så skal det vel være mulig å bare legge det inn på minnekortet og spille av. Kvaliteten på filmene og størrelsen blir selfølgelig dårligere og mindre.

Jeg vet ikke om PSP'en kan spille av divx formatet og andre format, men det vet sikkert andre som har en PSP.

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Hei.

hva er mpeg 4?

Lurer også på om jeg skal kjøpe meg PSP. Eller lurer vel egentlig ikke på det lenger. Skal ha.

mpeg-4 er samme komprimerte formatet som en bruker for å spille av video på mobiltelefoner. Så viss du komprimerer divx filmene til mpeg-4 format så skal det vel være mulig å bare legge det inn på minnekortet og spille av. Kvaliteten på filmene og størrelsen blir selfølgelig dårligere og mindre.

Jeg vet ikke om PSP'en kan spille av divx formatet og andre format, men det vet sikkert andre som har en PSP.

Kan i utgangspunktet kun spille MPEG4, men det finnes vel homebrews/programmer som fikser dette om man virkelig vil. Men på grunn av at store minnekort er for dyrt, og fordi UMD-filmer også er for dyre, har jeg aldri brukt PSPen til video.

Lenke til kommentar
Hmm. Hvordan er det med internett her ? Vet at man kan gå på internett via trådløst nett. Noen som har prøvd? Funker det bra ? I så tilfelle kan jeg jo faktisk gå på internett i stuen via naboen min :)

Har naturligvis prøvd. Er litt dårlig rekkevidde og litt lav hastighet. Men bra til å være portable.

Lenke til kommentar

Kom nettopp til å tenke på Elkjøp sin (hvis de har den enda) PRISGARANTI!! :D

Elkjøp har aldri hatt prisgaranti. Lefdal derimot hadde, men den har forsvunnet.

Elkjøp har hatt prisgaranti, men den har forsvunnet.

Lefdal praktiserer fremdeles prisgaranti, men de reklamerer ikke med det, for det har de ikke lov til.

Opp & Avgjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...