Gå til innhold

PSP - søker erfarne PSP brukere

zilZeth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Både film- og musikkavspilling er etter min mening bra. Den kan selvfølgelig ikke sammenlignes med en skikkelig portabel dvd spiller, men den gjør virkelig nytten på ellers kjedelige flyturer :) Ønsker du å spille feks. divx filmer av nevneverdig lengde, bør du kjøpe deg et minnekort på over 1 gb.

Bruker selv min psp flittig, for det meste med "homebrew" programvare som feks. SCUMMVM (For å spille Lucas Arts klassikere) og NES og SNES emulatorer.

Anbefales!

Lenke til kommentar

Jeg har IKKE slengt meg på homebrewbølgen enda, fordi jeg mener det fortsatt er en for uoversiktlig scene, men jeg kan allikevel anbefale PSP på det varmeste. Filmavspilling fungerer veldig bra fra UMD, og bittelitt dårligere fra minnekortet. Men for all del, det holder til en togtur i ny og né. Musikkavspilling er.. helt greit, men du kan med fordel bruke andre hodetelefoner enn de som følger med. De var ikke rare greiene, gitt.

PSP er en veldig kul gadget, og har tidvis gode spill som alle andre konsoller. Selv liker jeg godt bærbare greier, og er meget fornøyd med min PSP (som ikke har døde pixler ,)

Tim.

Lenke til kommentar

hmm

Jeg sitter her med 2.500 som jeg kan bruke.

Det blir enten Sony Network Walkman, som er en mp3 spiller. Den har 40 timers batteri tid og 20GB lagringsplass.

Eller, Sony PSP uten spill eller ekstra minnekort; fordi jeg har ikke råd til det enda.

Tenkte jeg skulle bruke PSP til filmer og musikk til jeg får skrapt opp penger til minnekort og spill.

Hva hadde vært best ?

Lenke til kommentar

Jeg testa kameraten min sin PSP. Den er drit rå! Er som å spille på en PC, bare med mindre skjerm, og det er drit morro å se på film med den! Helt klart bilde, men detaljene blir jo veldig små da når skjermen ikke er så stor, men det funker helt fint!

Har ikke fått hørt kvaliteten på lyden på MP3'en enda.

Etterhvert så kommer det jo MYE større minnebrikker så blir som en alt i ett maskin. Tror man kan gå på internett med den også, men er ikke så mange sider som man kan gå inn på enda. Film - Musikk - Spill - Internett - Bilder : Hva mer trenger man og hva mer kan man få stappet inn i en så liten dings som får fint plass på innerlomma! :D

Jeg fikk hvertfall lyst på en PSP da :p

EDIT: Kommer helt sikkert til å komme en hel haug med ekstrautstyr som kamera og sånt :D (Håper jeg)

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Jeg bruker min psp hver dag, for det meste til film og musikk, siden mp3 spilleren min røk. Både til film og musikk så er den veldig bra. God lyd, enormt bra skjerm og ok batteri så lenge du ikke reiser verden rundt.

Det er jo i bunn og grunn en spillkonsol, så det kommer jo i første rekke. Skal du kun bruke den til musikk og film, så finnes det andre løsninger for samme pris med innebyggde hardisker.

Psp'en har en stiv pris, men jeg synes det er verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Sitter å har veldig lyst på en PSP... men så er det noen ting jeg lurer på...

Er det bare å koble seg opp på tråløst internett, så kan du surfe? Kan du bruke opera til nettleser istede for den som er der?

Hadde det vært mulig for noen av deresom har PSP og komme med en grundig test?

Syntes den på www.dinside.no er så dårlig...

Lenke til kommentar

Versjon 2.1 er sonys sikkerhets update som umuliggjør nedgradering til ver. 1.5 og dermed også bruk av homebrew programvare.

Homebrew er en fellesbetegnelse på programvare lagd av privatpersoner som ikke har tilgang til produsentens utviklingsverktøy (I dette tilfelle sonys utviklingsverktøy for psp). Programmvaren omfatter alt fra spillemulatorer til medieavspillere.

Mange psp brukere ser på sonys sikkerhets update 2.1 som en trussel, da man nylig klarte å finne en måte å kjøre homebrew på ver. 2.0.

Mye homebrew programvare faktisk er meget bra og gir pspen bruksmuligheter sony ikke ennå/aldri kommer til å implementere.

Lenke til kommentar

Vel jeg kan kanskje kalle meg erfaren siden jeg har brukt den flittig siden april

Musikkavspilling er bra. Jeg personlig bruker PSPen som MP3 spiller. Pluss at mulighetene for avspilling av video alltid er morsomt.

Skjermen er knivskarp men da ikke så stor. Men det er ikke noe problem.

Andre posetive ting er at du kan vise bilder på den. (undervurdert evne til PSPen)

Du kan kjøre iso spill....Vil si laste ned.

Alt er så enkelt at selv jeg kan gjøre det. Så det er relativt brukervennlig

:w00t: PSP :w00t:

Lenke til kommentar
Både film- og musikkavspilling er etter min mening bra. Den kan selvfølgelig ikke sammenlignes med en skikkelig portabel dvd spiller,

Hmmm, nå har jeg sammenlignet med en portabel DVD spiller som riktignok ikke kostet så mye, men må si PSPen var en del bedre og da spesielt på skarphet, men nå har jeg bare prøvd en film som er I-robot

Lenke til kommentar
Versjon 2.1 er sonys sikkerhets update som umuliggjør nedgradering til ver. 1.5 og dermed også bruk av homebrew programvare.

Homebrew er en fellesbetegnelse på programvare lagd av privatpersoner som ikke har tilgang til produsentens utviklingsverktøy (I dette tilfelle sonys utviklingsverktøy for psp). Programmvaren omfatter alt fra spillemulatorer til medieavspillere.

Mange psp brukere ser på sonys sikkerhets update 2.1 som en trussel, da man nylig klarte å finne en måte å kjøre homebrew på ver. 2.0.

Mye homebrew programvare faktisk er meget bra og gir pspen bruksmuligheter sony ikke ennå/aldri kommer til å implementere.

Er ikke så inni dette. Er det slik at viss du oppgraderer den til versjon 2.1 så kan en ikke bruke homebrew programvare. Er det heller bedre å bare oppgradere til versjon 2.0? :hmm:

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

Vallhall : Jeg mener du får en bedre filmopplevelse ut fra en portabel dvd spiller med skikkelig skjerm (stor og skrap) enn det du får ut fra en PSP.

Mobilfriken : Versjon 2.1 setter en stopper for homebrew. 2.0 gjorde i sin tid dette ,men har nylig blitt "hacked", dette muliggjør nedgradering til versjon 1.5.

Versjon 1.5 "støtter" homebrew fullt ut. Versjon 2.0 kan nedgraderes til 1.5, og støtter på denne måten homebrew. Versjon 2.1 støtter overhodet ikke homebrew (så lenge det varer)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...