Ustedalen Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Endelig har filmen kommet ut! Etter masse arbeid med redigeringen, fikk jeg lastet den opp for ca. 5 min siden! For de som ikke har hørt om filmen før, kan lese om manuset her! Kort sammendrag Filmen handler om en gutt som våkner opp en helt vanlig dag, uten å ane noe som helst om hva som vil skje med han. Senere på dagen begynner han å se bilder og høre stemmer, noe som gjør han gal! Screenshots Merk! Filmen er kraftig komprimert, og har derfor ikke den beste kvaliteten. Uten komprimeringen ville filmen blitt så stor at båndbredden vår hadde blitt brukt opp raskt! Ellers så må jeg også nevne at filmen hakker sannsynlig vis ett lite sted på filmen (ikke mange sekundene). Vi har prøvd å rendre filmen i forskjellige kvaliteter uten å ha klart å fikse dette. Filmen Filmen finner du for nedlasting her! (Høyreklikk og lagre som!) Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vel, først og fremst; jeg skjønte ikke hva den handla om. Det er jo litt teit. Men ellers var det helt gjennomsnittelig kvalitet på tingene. God musikkbruk. Men det er et veldig minus når jeg ikke skjønner handlingen: Ser på film, trøtt, løper i skog og så plutselig en pistol. Det henger ikke sammen Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Vel, først og fremst; jeg skjønte ikke hva den handla om. Det er jo litt teit.Men ellers var det helt gjennomsnittelig kvalitet på tingene. God musikkbruk. Men det er et veldig minus når jeg ikke skjønner handlingen: Ser på film, trøtt, løper i skog og så plutselig en pistol. Det henger ikke sammen Nei, vi hadde store problemer med å få fram selve historien. Men leser du manuset, tror jeg du skal få en anelse om hva den handler om! Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har noen komentarer til filmen din: 1. Publikum skal ikke måtte lese manuset for å forstå filmen. Da er den for dårlig regissert. Evnt. er manuset for lite gjennomtenkt og utarbeidet. Manuset er for folkene bak filmen, ikke noe man deler ut til publikum slik at de skal forstå hva filmen handler om. 2. Savner stativ i de fleste klippene. Når dere tar valget om å bruke håndholdt kamera gjennom hele filmen bør dere vite hva dere gjør, og det bør gjøres med hensikt. I mange av klippene var det utrolig forstyrrende at kamera stod såpass ustødig som det gjorde. 3. Jeg stusser litt på bruken av effekter. Blinkingen i øyet til Lars funker til en viss grad, men den at dere går gjennom låsen blir overkill. Det kunne funket hadde det vært gjort skikkelig, men her virker det egentlig bare amatørmessig. Noe av det som gir meg den følelsen er: 1. Det ustødige kamera. 2. At det tar alt for lang tid fra kamera kjører inn til døren før vi faktisk går gjennom. Mitt råd: Dropp hele effekten og klipp rett til gutten på badet. 4. Fikk følelsen av at det ikke gikk noe særlig lang tid fra første gang Lars hørte stemmer til han begikk selvmord. Virket som toppen noen dager. Dette virker utrolig lite troverdig for meg. Man lar ikke stemmer i hodet få overtak så raskt. Kan være det er meningen at det skal gå lengre tid, men da må dere få publikum til å få følelsen av det. Ikke ved å hale ut filmen, men ved å vise mer av hva som skjer med Lars, og mer av hva vennen hans driver med uten ham. 5. Klippingen burde være gjort mye mer effektiv noen steder, f.eks. når Lars går i begynnelsen. Dette er mange unødvendige og kjedelige klipp som med fordel burde være redigert bort. 6. Musikkbruken er fin, men det er litt dumt å bruke komersiell musikk med tanke på rettigheter ved visninger ol. 7. Veldig få tar selvmord ved å skyte seg selv med en håndholdt pistol. De fleste tar overdose av medisiner. Mange skjærer også over hovedpulsåren på håndleddet. Skal man først skyte seg selv gjør man det som regel med noe man har tilgang til, som f.eks. en jaktrifle. De aller færreste har tilgang til en pistol som denne. Når dere skal lage en film om et så komplisert tema som det psykiske problemer er bør dere undersøke mer i forkant og under utviklingen av manuset. Snakk med leger/psykologer eller psykiatriske klinikker. Ta kontakt med folk som sliter/har slitt med lignende vansker. Finn ut hva schizofreni egentlig er. Undersøk tidlige tegn på psykose, hva som utløser anfall, hva som foregår inni hodet på dem det angår osv. Først da kan dere sette dere ned med tastaturet for å skrive et bra manus. Dere har et godt utgangspunkt her til å jobbe mer med film. Håper jeg har kommet med noen gode råd om hva dere bør gjøre anderledes neste gang. Stå på, og fortsett å lage film! Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Synes kanskje noen andre her er i overkant negative. Jeg hadde i hvert fall ingen problemer med å følge en-eller-annen-person i det han var i ferd med å bli ko-ko. Men så er jo jeg også ekstremt inteligent. (Kødder selvfølgelig, jeg er dum som et brød). Syntes i grunnen håndholdt funka greit i denne sammenhengen, men man kunne jo f.eks. ha begynt filmen med stativ/steady/hjemmelaga-dolly og så gått over til litt mer wobly-cam etter som karen vandret lenger og lenger ut fra sitt gode skinn. Er dog enig i at manuskriptet ikke virket overvettes gjennomarbeidet, et par litt merkelige reaksjoner f.eks. hvor karakterene ikke oppførte seg på en måte jeg følte var naturlig. Nå er jo strengt tatt "karakterene" kanskje å være i overkant snill, da jeg knapt nok oppfattet navnene og det i grunnen ikke var så mye annet enn det som sa meg noe om dem. Lyssetting så ut til å være "tilgjengelig lys" uten at det nødvendigvis ble Sven Nykvist-kvalitet av den grunn. Her har dere mye å hente. Syntes ikke nøkkelhull idéen var helt bort i natta, selv om den kanskje var litt skrekkfilm-campete. Problemet var vel heller at den tekniske gjennomføringen ikke var super-duper. Det tok f.eks. ganske lang tid fra kameraet hadde kommet fram til nøkkelhullet før det beveget seg videre inn i huset. Kameraføringen her var også i overkant shaky noe som virket distraherende da man fort oppfatter dette som subjektivt kamera. (Jeg gjør i hvert fall det - om jeg ønsker eller ikke). Skummel stemme var faktisk litt skummel. Skuespillerene virket også helt OK, selv om de jo ikke hadde overvettes mye materiale å jobbe med. Slutten ble alt for brå og så vel egentlig ikke noe større poeng i at han skulle skyte kompisen. Her kunne dere virkelig ha brukt tid på å lage en nervepirrende avslutning. Ingen grunn til å stresse her. Hvis dere vil se hva jeg mener, foreslår jeg f.eks. den scenen i Minority Report hvor Cruiser'n står og avveier om han skal skyte en fyr eller ikke... Men for all del, har da sett mye værre enn dette. Stå på videre. Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Mente p[ ingen m[te [ virke ukonstuktivt negativ, ikke missforst[. Men kom med en del tips til hva som burde blitt gjort bedre, for [ heve kvaliteten p[ filmen flere hakk. Tips til neste gang Lenke til kommentar
TrondPet Skrevet 19. oktober 2005 Del Skrevet 19. oktober 2005 (endret) Syntes det er mye dere har fått til, men noe som jeg irriterer meg underveis. Blant annet syntes jeg det blir litt overdreven bruk av skumle ekko og stemmer som sier "du skal dø" osv. Litt tregt gjennomført den efekten gjennom døren. Skuespillet i siste scene irriterte jeg meg også litt over. "Venn" visste på forhånd at Lars stod der virket det som, noe han selvfølgelig ikke gjorde. Men eller syntes jeg dere har klart å få et bra stemningsuttrykk i filmen og hånd holdt kamera fungere godt etter min mening. Musikken gled godt inn og redigeringen fungerte også hetl ok. Syntes det var gøy å se den, lykke til videre! :!: Endret 19. oktober 2005 av TrondPet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå