Bearclaw Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Hei! Skal kjøpe nye RAM brikker, og tror jeg skal ha disse. Jeg var inne her (altså på Corsairs hjemmeside). Der så jeg at de brikkene jeg har valgt har disse timingsa/latency: 2.5-3-3-6 Er dette bra? Hva er det beste man kan få? Er disse gode til mitt system ? ; DFI LANPARTY n4 SLI-DR AMD 64 3700+ GeForce 7800 GT Takker for ALLE svar! Endret 2. oktober 2005 av Bearclaw Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Timingen på de er 2-3-3-6 noe som er klart godkjent.. link Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Har sett at folk her på forumet har klart CL2 på et AMD-system med disse brikkene. De klarer mer aggressive timings enn oppgitt. Edit: Corsair garanterer nå 2-3-3-6 både på Intel og AMD-systemer på C2-brikkene. Selv kjører jeg de på 2-3-2-5 på et Intel-system, dønn stabilt. Trolig et av de beste minnekjøpene du kan gjøre for tiden. Endret 2. oktober 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Timingen på de er 2-3-3-6 noe som er klart godkjent..link Men på hjemmesiden dis står det dette: * These parts support 2-3-3-6 latency on Intel platforms, and 2.5-3-3-6 latency on AMD platforms. Og den * er ved den rammen jeg skal ha... Men så står det dette i linken/fila du gav meg: 2-3-3-6 on Intel and AMD based systems Hvorfor skriver de to ulike ting da? Endret 2. oktober 2005 av Bearclaw Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Trolig et av de beste minnekjøpene du kan gjøre for tiden. BRA! Da går jeg for disse da Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Fant annen info her. Der står det 2.5-3-3-6 Anbefaler å spørre corsair kundeservice (ramguy) med mail for å være sikker siden de har info om begge deler.. Har selv 2 stk av disse og jeg spurte Corsair kundeservice (ramguy) og de skal kjøres i 2.5-3-3-6 på AMD systemer.. Ganske irriterende at komplett ikke har info om dette på sidene, der står det bare CL2, noe som kun er rett på INTEL systemer.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tydelig at Corsair ikke har ryddet opp helt. Hvis du ser på forsiden på Corsair sin hjemmeside, så står det: New Latency for C2 Modules Corsair is pleased to announce that effective immediately, all Corsair "C2" rated modules are guaranteed to run at a CAS Latency of 2 in all current production AMD motherboards! Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tydelig at Corsair ikke har ryddet opp helt. Hvis du ser på forsiden på Corsair sin hjemmeside, så står det:New Latency for C2 Modules Corsair is pleased to announce that effective immediately, all Corsair "C2" rated modules are guaranteed to run at a CAS Latency of 2 in all current production AMD motherboards! Er det brikker produsert fra en viss dato eller alle C2 brikkene? (Noe med bedre drivere på HK eller noe).. Man vet heller aldri dato brikker på f.eks komplett er produsert.. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vel, min erfaring er at disse C2-brikkene glatt klarer mer aggressive timings enn oppgitt, så du skal ikke se bort ifra at dette også gjelder de fleste C2-brikker. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hmm, får prøve wow litt med C2, for å sjekke om det funker.. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Tusen takk for svar! Det er vel helt ufarlig å stille på timings? Hva er det verste som kan skje? Hvodan tester man om det funker/er stabilt? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Funker ihvertfall på CL2 på mine, også i IF, og der er det veldig mange folk nå.. IF = Den nye stresstesten for minne :!: Skal ikke kunne ødelegge minnet med feil timings tror jeg, får nok feilmld og så er det bare til å bytte tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå