lucho Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har en trådløs router Linksys WRT45G. To pc'er er koblet til trådløst. Men nettverket er ustabilt, og detter ut jevnlig. Er det noe som kan gjøre nettverket mer stabilt ? Nye driver ? Lenke til kommentar
beaverHunter69 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Last ned nyeste firmware til routeren. Nyeste drivere til klientkortene er også å anbefale Lenke til kommentar
nifty Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hadde vært kjekt å høre om du kjørte WEP , WPA, eller noen andre former for kryptering på det trådløse nettet ditt også, min erfaring er at implementering av kryptering med dertil medfølgende sikkerhet kan føre til en mer stabil forbindelse der signalstyrken til WLAN'er ditt ikke er på det sterkeste. Ellers, så kjører jeg tilsvarende løsning, med http://www.sveasoft.com sin firmware på routeren/aksesspunktet mitt, noe som kan anbefales. mvh nifty ! Lenke til kommentar
Loddebolt Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Ustabilt trådløst nettverk kan også være at det er andre nett i nabolaget som forstyrrer ditt. Det virker som om de fleste aksesspunkt og rutere er preinstillt på kanal 6, så prøv å bytt kanal for å se om det blir bedre. Kanal 1-6-11 (etsi 1-7-13) er ikke overlappende kanaler på 2,4ghz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå