knut Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Nok en bærbar med GeForce Go 6600, bredformatskjerm og Intel Centrino har vært på testbenken. Skiller den seg ut fra konkurrentene? Les mer Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 fikk veldig lyst på den der :-) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Kan noe bli min etterhvert, men ligg skuffet over oppladningstiden. Lenke til kommentar
eberland Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har muligens en slik på vei som erstattning for Aopen 1559... Snedig Blåtann-løsning på 259IEN. Men det som forundrer meg er at en slik pc leveres med ATA/100 grensesnitt på HD! Og at dette ikke ble tatt opp i testen... Har det ikke noe å si på 2,5" om det er IDE eller SATA? Ikke noe ytelseforskjell? Selvfølgelig også skuffet/forundert over ladetiden. 6 timer?? Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Har muligens en slik på vei som erstattning for Aopen 1559... Snedig Blåtann-løsning på 259IEN. Men det som forundrer meg er at en slik pc leveres med ATA/100 grensesnitt på HD! Og at dette ikke ble tatt opp i testen... Har det ikke noe å si på 2,5" om det er IDE eller SATA? Ikke noe ytelseforskjell? Selvfølgelig også skuffet/forundert over ladetiden. 6 timer?? Det er ingen merkbar forskjell i ytelsen på S-ATA og P-ATA. Grunnen til dette er at de samme diskene til bærbare lages med begge grensesnittene slik at man får svært tilsvarende ytelse med P-ATA som S-ATA. Den høyere overføringshastigheten til S-ATA har også minimalt å si med bærbare disker da ytelsen på disse ikke går over 35-40 MBps, noe som også er langt unna 100 MBps som er maks med P-ATA. Vi er noe forundret over ladetiden, men det kan være på grunn av at den prøver å være snill med batteriet de første oppladingene. Men på grunn av at det tok så lang tid som det gjorde hadde vi rett og slett ikke tid til å kjøre testene såpass mange ganger at vi kunne bekreftet eller avkreftet det. En kjøring med utladning og oppladning tok da over 10 timer. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Finfin maskin, og flott test, men jeg bare MÅ pirke på noe . Det heter "høy batterikapasitet", ikke "lang batterikapasitet". Lang batterilevetid derimot . Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har det ikke noe å si på 2,5" om det er IDE eller SATA? Ikke noe ytelseforskjell? Skal vel ikke være noen forskjell. Uansett yter jo denne bedre enn de fleste reelle konkurrentene. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Og en ting til å pirke på.... er ikke lang oppladingstid et "-" ? Serlig 400minutter...... Lenke til kommentar
knut Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Og en ting til å pirke på.... er ikke lang oppladingstid et "-" ?Serlig 400minutter...... Det har du helt rett i Og er nå lagt til. Men som jeg også skrev lengre opp i tråden kan det tenkes at maskinen bruker lang tid på å lade opp batteriet de første gangene, og at det går raskere etterhvert. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Denne vil jeg ha! Den passer perfekt for meg! Så kan man jo også jobbe med to programmer ved siden av hverandre pga. den høye skjermoppløsninga. Spilleytelsene så jo også bra ut, ut i fra statistikken. Edit: La nettopp merke til dette: KOMMUNIKASJON: integrert 56K V.90/ V.92 AC-Link Modem • integrert 10 Base-T/ 100 Base-TX LAN• Trådløst LAN 802.11b eller g i Mini-PCI port (opsjon)• Bluetooth modul (opsjon) Betyr ikke dette at man må ha en sak som man plugger i for å få trådløst nett. Er ikke det en minus? Eller er det en feil i netshop.nos data? Endret 3. oktober 2005 av The_Fire Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Fin, maskin, hadde egentlig tenkt på den der... kansje en havner hos meg om en månde da Flott test! Lenke til kommentar
eberland Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Edit: La nettopp merke til dette: KOMMUNIKASJON: integrert 56K V.90/ V.92 AC-Link Modem • integrert 10 Base-T/ 100 Base-TX LAN• Trådløst LAN 802.11b eller g i Mini-PCI port (opsjon)• Bluetooth modul (opsjon) Betyr ikke dette at man må ha en sak som man plugger i for å få trådløst nett. Er ikke det en minus? Eller er det en feil i netshop.nos data? Tråløst nettverksjort B+G eller A+B+G er en oppsjon i oppsettet hos netshop. Monteres da i miniPCI sporet i maskinen. Blåtann kommer når du setter inn en liten usb modul under lokket til HDD. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Fikk utrooooolig lyst på en slik. Det testen ikke sier noe om er lyden fra høyttalerene. Etter det jeg har hørt er lyden merkbart bedre enn konkurrentene grunnet en knøttliten sub på undersiden av maskinen. Stemmer dette? Noen som har lyst å kjøpe min Whitebox CL50? Lenke til kommentar
knut Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Fikk utrooooolig lyst på en slik. Det testen ikke sier noe om er lyden fra høyttalerene. Etter det jeg har hørt er lyden merkbart bedre enn konkurrentene grunnet en knøttliten sub på undersiden av maskinen. Stemmer dette? Noen som har lyst å kjøpe min Whitebox CL50? Jeg så ihvertfall ingen sub på undersiden av maskinen. Men ja lyden er helt akseptabel til å være en bærbar. Den er da betydlig bedre enn f.eks. Aopen 1559, og på nivå med MPX KN1. Men dårligere enn Dell Inspiron XPS gen2. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Fikk utrooooolig lyst på en slik. Det testen ikke sier noe om er lyden fra høyttalerene. Etter det jeg har hørt er lyden merkbart bedre enn konkurrentene grunnet en knøttliten sub på undersiden av maskinen. Stemmer dette? Noen som har lyst å kjøpe min Whitebox CL50? Jeg så ihvertfall ingen sub på undersiden av maskinen. Men ja lyden er helt akseptabel til å være en bærbar. Den er da betydlig bedre enn f.eks. Aopen 1559, og på nivå med MPX KN1. Men dårligere enn Dell Inspiron XPS gen2. Ok da er det nok bare en av de eldre uniwill modellene som har mini-sub Forresten - feil på specs siden. Brikkesettet er 915 Tror du glemte et femtall. Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hm, netshop påstår at pc'n bare har fått :):) altså 5, mens hw.no då har gitt :):):) 6. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvis man kjører denne maskinen med det integrerte skjermkortet. Går da viften hvis man bare bruker den til å surfe, programmere, "worde"?? Lenke til kommentar
knut Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvis man kjører denne maskinen med det integrerte skjermkortet. Går da viften hvis man bare bruker den til å surfe, programmere, "worde"?? Nei viften går ikke under normalt lett bruk selv med strøm koblet til. Viften er også svært lite sjenerende under hard bruk. Lenke til kommentar
L03VIk Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Hvis man kjører denne maskinen med det integrerte skjermkortet. Går da viften hvis man bare bruker den til å surfe, programmere, "worde"?? Nei viften går ikke under normalt lett bruk selv med strøm koblet til. Viften er også svært lite sjenerende under hard bruk. Takk for raskt svar. Ble dette testet over en lengre periode? Gjelder dette også ved lett bruk med 6600-kortet skrudd på? Mange maskiner kjører ofte uten vifte i en 20 minutters tid, før viften begynner å gå på og av ved gjevne mellomrom, selv under vanlig kontorbruk... (har selv erfart dette desverre ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå