Foe_of_Good Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Noen som har noen bra anbefalninger om sekkepipemusikk? Finnes det noen nettsteder som tilbyr downloads eller smakebiter av slik musikk, eller noen som vet om eventuelle butikker i Oslo som selger slikt? I hovedsak klassisk musikk med sekkepipe, men om noen vet om noe annet kult, kom gjerne med forslag. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tyske "In Extremo" er rett og slett kongelig. Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Tyske "In Extremo" er rett og slett kongelig. Hehe... Joa, kjenner godt til dem, men det var kanskje LITT roligere saker jeg var ute etter denne gangen. Men takker for forslaget ! Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Tyske "In Extremo" er rett og slett kongelig. erhm søkte etter den i playlista mi og fant ut at jeg har den fant også amacing grace med bare sekkepiper Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Sikkert Royal Scots Dragoon Guards som står for Amazing Grace. Søkte litt rundt på Amazon og fant noe fra dem der. Får se hva det blir til. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Taurus II av Mike Oldfield. Ikke en sang med sekkepipen i sentrum, men sekkepipen er der ved flere anledninger. Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ac/Dc har jo en med sekkepipe faktisk; "It's A Long Way To The Top (If You Wanna Rock And Roll)" Lenke til kommentar
johnj Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Korn - "Dead". Den roligste av Korn-låtene som inneholder sekkepipe. Ellers vil de fleste platebutikker med respekt for seg selv kunne klare å skaffe til veie sekkepipemusikk by request, selv om det ikke nødvendigvis finnes i hyllene til enhver tid. Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 AC/DC - Its A Long Way To The Top (If You Wanna Rock N' Roll) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Tyske "In Extremo" er rett og slett kongelig. erhm søkte etter den i playlista mi og fant ut at jeg har den Den? Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Korn - "Dead".Den roligste av Korn-låtene som inneholder sekkepipe. Korn er jeg også godt kjent med, J D gjorde det bra da han dro frem sekkepipen under konserten på Spektrum og blåste igang Shoots and Ladders ! Er virkelig konge den låta ! Men, igjen må jeg si at det vi her ser etter er noe litt mer rolig... Det er en kompis av meg som skal ha dette, og han har ikke internett så jeg spør for ham. Han er ute etter en litt mer klassisk stil, rolige låter hvor sekkepipen kommer godt frem i lydbildet. Jeg er ikke så kjent på dette området, da jeg for det meste vanker i litt hardere strøk selv, men er glad i sekkepipe sjøl. Når jeg først har en tråd oppe om litt utenom-det-vanlige instrumenter, er det noen som kan huske en japanesisk jente som spilte litt rocka el-fele...? Husker at hun tok greit bra av, men kommer ikke på navnet. Setter fortsatt pris på innlegg Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Når jeg først har en tråd oppe om litt utenom-det-vanlige instrumenter, er det noen som kan huske en japanesisk jente som spilte litt rocka el-fele...? Husker at hun tok greit bra av, men kommer ikke på navnet. Er vel ei som er kjent under artistnavnet "Vanessa Mae" du tenker på. Synes å huske at hun var fra Indonesia eller noe men. Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Graveworms "Fear Of The Dark" har sekkepipe. Jeg synes i hvert fall at den er kul. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Korn - Shoots And Ladders deilig sekkepipe musikk i starten Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Er vel ei som er kjent under artistnavnet "Vanessa Mae" du tenker på. Synes å huske at hun var fra Indonesia eller noe men. Det hørtes litt kjent ut... Skal sjekkes ut ! Det samme gjelder Graveworms "Fear Of The Dark". Har jeg ikke hørt om før, hva slags musikk er dette? Navnet var jo lovende ! Lenke til kommentar
Πεισιθάνατος Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det samme gjelder Graveworms "Fear Of The Dark". Har jeg ikke hørt om før, hva slags musikk er dette? Navnet var jo lovende ! Graveworm er svartmetall! Og i "Fear Of The Dark" (Iron Maiden cover) har de sekkepiper. Lenke til kommentar
Foe_of_Good Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Graveworm er svartmetall! Ha ! Ante meg det, ja ! Som sagt, skal sjekkes ut, liker slikt, mer er jo ikke alltid man får med seg alt. Iron Maiden må jeg innrømme at jeg ikke har noe forhold til, hørt altfor lite av det. Men, det var egentlig ikke min musikk vi skulle prate om her, men ønsket til kompisen min. Noen flere forslag om sekkepipemusikk, helst rolig..? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Her er en Ire som er verdt en sjekk: Davy Spillane - han spiller Uilleann Pipes (irsk sekkepipeinstrument) (ikke helt det samme som de skotske greiene, men samme prinsipp) Kan til tider bli litt vel pent og kjedelig, men absolutt verdt en lytt! T'Weed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå