Gå til innhold

Musikk med sekkepipe..?

Foe_of_Good

Anbefalte innlegg

Noen som har noen bra anbefalninger om sekkepipemusikk?

Finnes det noen nettsteder som tilbyr downloads eller smakebiter av slik musikk, eller noen som vet om eventuelle butikker i Oslo som selger slikt?

I hovedsak klassisk musikk med sekkepipe, men om noen vet om noe annet kult, kom gjerne med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korn - "Dead".

Den roligste av Korn-låtene som inneholder sekkepipe. :)

Ellers vil de fleste platebutikker med respekt for seg selv kunne klare å skaffe til veie sekkepipemusikk by request, selv om det ikke nødvendigvis finnes i hyllene til enhver tid.

Lenke til kommentar
Korn - "Dead".

Den roligste av Korn-låtene som inneholder sekkepipe. :)

Korn er jeg også godt kjent med, J D gjorde det bra da han dro frem sekkepipen under konserten på Spektrum og blåste igang Shoots and Ladders ! Er virkelig konge den låta !

Men, igjen må jeg si at det vi her ser etter er noe litt mer rolig... Det er en kompis av meg som skal ha dette, og han har ikke internett :ohmy: så jeg spør for ham.

Han er ute etter en litt mer klassisk stil, rolige låter hvor sekkepipen kommer godt frem i lydbildet. Jeg er ikke så kjent på dette området, da jeg for det meste vanker i litt hardere strøk selv, men er glad i sekkepipe sjøl.

Når jeg først har en tråd oppe om litt utenom-det-vanlige instrumenter, er det noen som kan huske en japanesisk jente som spilte litt rocka el-fele...? Husker at hun tok greit bra av, men kommer ikke på navnet.

Setter fortsatt pris på innlegg :D

Lenke til kommentar
Når jeg først har en tråd oppe om litt utenom-det-vanlige instrumenter, er det noen som kan huske en japanesisk jente som spilte litt rocka el-fele...? Husker at hun tok greit bra av, men kommer ikke på navnet.

Er vel ei som er kjent under artistnavnet "Vanessa Mae" du tenker på. Synes å huske at hun var fra Indonesia eller noe men.

Lenke til kommentar
Er vel ei som er kjent under artistnavnet "Vanessa Mae" du tenker på. Synes å huske at hun var fra Indonesia eller noe men.

Det hørtes litt kjent ut... :hmm:

Skal sjekkes ut !

Det samme gjelder Graveworms "Fear Of The Dark". Har jeg ikke hørt om før, hva slags musikk er dette? Navnet var jo lovende ! :D

Lenke til kommentar
Graveworm er svartmetall!

Ha ! Ante meg det, ja !

Som sagt, skal sjekkes ut, liker slikt, mer er jo ikke alltid man får med seg alt. Iron Maiden må jeg innrømme at jeg ikke har noe forhold til, hørt altfor lite av det.

Men, det var egentlig ikke min musikk vi skulle prate om her, men ønsket til kompisen min. Noen flere forslag om sekkepipemusikk, helst rolig..?

:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...