Ole-M Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei Har koblet sammen 3 pcer hjemme.to med kabel og en med trådløst. Jeg klarer å finne den ene pcn med trådløs, trolig da den har xp, den tredje har ikke det. Jeg kan altså gå inn på dens delte dokumenter osv, men jeg klarer ikke koble meg opp på internett. Jeg har xp så trodde det meste skulle gå av seg selv... noen tips? Lenke til kommentar
nifty Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei ! velg start/kjør/cmd og kjør kommandoen ipconfig /all i vinduet du får opp, sammenlign det du ser der, ip skal være forskjellig , men de tre første oktettene skal vanligvis være like på alle maskiner , sjakk også at alle maskiner har samme dns og gateway. Dersom dette stemmer, sjekk at tjenesten computer browser og server kjører , samt at Xp sin innebygde branmur inneholder unntak som gjør at windows fildeling ikke sperres av denne. mvh Nifty! Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Enklest å koble opp med DHCP (auto ip), da pleier alt å funke. (EDIT: dvs internett) Har du PPPoE (f.eks Telenor) så må bruker og passord legges inn i router. Endret 2. oktober 2005 av la7dfa Lenke til kommentar
Ole-M Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 ja de to andre pcene på nettet har nett da, bare ikke jeg... Routeren burde vell funke da, men må jeg kanskje skrive inn noe passord i forhold til internett på min pc? Lenke til kommentar
Ole-M Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Har sjekket ipconfig hos meg å sammenlignet med en annen på nettverket. Jeg får ikke opp noen dns , dhcp eller standard gateway... det har derimot den andre. Noe rart her da? Lenke til kommentar
MrMusashi Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 du får fortelle litt om hvilken ruter du har, hvilke operativ system som er på de forskjellige pc'ene og hvordan de er koblet sammen, så blir det enklere å hjelpe deg mvh MrM Lenke til kommentar
Ole-M Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg har xp og kobler til med kabel. Nr. to har xp og kobler til med trådløs. Nr 3 har win 98 og kobler til med kabel. Jeg har et zyxel modem og en smc (barricade g) router. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå