curtiis Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Mistenker den gammle for å være for dårlig, den skal levere 300w. Men har plagdes litt med at skjermkortet kutter, et agp kort med ekstra strømforsyning, og reboter maskinen. Men plages ikke med ett gammlere kort som ikke har ekstra forsyning med strøm. PSUen fikk jeg med i Aopen Case Midi ATX Tower 300W Silver, som jeg bygde maskinen opp i. Prøvde en kalkulator og fikk ca 270 w, fant ikke alle komponenter som jeg hadde så det vart bare ca. Min maskin vare: sempro 2600 asusA7V880 Socket-A KT880 ATX Audio GbLAN Raid SATA WiFi Retail CD-RW/DVD 52X/32X/52X + 16X 2*Apacer Memory 512MB PC-400 DDR PC3200 Orginal Harddisk 200.0GB IDE NEC DVD recorder powercolor AIW 9800 pro + floppy og en del usb. Noen brukbare på 350W- 400W som ikke er så veldig dyr, men fungerer og leverer. støysvak er et pluss og. Er nå min første pc som jeg har bygget, så komponent valgene er ikke helt super kansj. Men jeg tenker på å oppdatere litt, så det er en fordel at den nye Psu er bra nokk til å holde i noen år framover uten å bli for svak for fremtidig oppdateringer. Endret 2. oktober 2005 av curtiis Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 ingen forslag? Leter nå litt på nettet og er veldig mye forskjelig å velge mellom, men trenger vel en som kan brukes både til 20 pin og 24. Noen andre plasser enn tom's hardware man kan finne tester av psu? Veit ikke helt hvor mye jeg vil legge i den men det er vel en fordel å få en som leverer en god del mere en det jeg trenger nå, er vel penger spart uansett å legge litt i den så den kan brukes vidre når jeg finner ut hva mer jeg vil med denne pc'en. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=212769 Brukbar denne? litt dyr men... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=212769Brukbar denne? litt dyr men... Den er veldig brukbar, har den selv og er meget fornøyd. Kvalitet! Det er ganske lurt å legge litt penger i en god psu, bruk heller noen kroner mer, så slipper du å gå på en smell. Og denne kan du ha i mange år også til fremtidige oppgraderinger. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Ikke helt bestemt meg for hvilken psu enda, men testa nå litt og koplet ut noe av utstyret i pc'en og da holdt det lenger før det kolapset. Har nå plukket det ut og kjører på det gammle til jeg får ordnet ny psu, har aldrig tenkt over at psu'en burde være bedre men hva kan man vel vente å få når man kjøper et tower til 400kr med psu. Har værtfall lært at det er utrolig lite som skal til før du havner i uføret, billig e ikke bestandig bra, værtfall ikke når man kjøper dyre kort og ikke tenker på at det må jo ha noe å for å kjøre. Endret 2. oktober 2005 av curtiis Lenke til kommentar
_tHokA_ Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hva med denne da? En Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort, er ukas tilbud på Netshop nå. Til kun 695,- Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Er jo grei den og, ikke at jeg trenger det lyset. Men greit å slippe alle ekstra kabler, noen som mener noe annet. leverer litt mere ser det ut til Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) http://www.dinside.no/php/art.php?id=212769 eller http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=14778 .... Klarer ikke helt å bestemme meg, ene er jo litt billigere og større i ordene værtfall og har mulighet for å koble av det du ikke bruker. og den andre får mye skryt. Lurer på hva som er "best". er jo snakk om 200 kr i forsjell på den minste og den største, ka får man mest for pengene? vil vel si at en Hiper Type-R strømforsyning 580W til 695 trekker litt opp enn den Mist 500 til 895. Men har ingen tester å forholde meg til så svar motas med takk, både for og imot. Ellers går jeg for Hiper i morra viss det nu ikke noe alvorlig dårlig med den, fyr løs... Endret 5. oktober 2005 av curtiis Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Hiper Type-R e nu bestillt, så får vi se om det blir bedre. Får værtfall nokk strøm nå..... Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 11. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2005 fått den installert, har nu kraft i massevis nu. Og nu mangla det bare å teste om det var det som gjorde at jeg sleit, har prøvd litt og har ikke hatt de samme problemene som tiligere, men vel prøve lenger så det får kjørt seg litt varmt og over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå