hero_ruler Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei, Når jeg skrur på dataen skulle det komme en innloggings skjerm med den kommer ikke. Den prøver og komme fram men etter 6 forsjøk går den over til bare en terminal. Noen som kjenner til dette eller vet hva det skyldes?... Jeg kan filme/ta bilde hvis dette hjelper.. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei,Når jeg skrur på dataen skulle det komme en innloggings skjerm med den kommer ikke. Den prøver og komme fram men etter 6 forsjøk går den over til bare en terminal. Noen som kjenner til dette eller vet hva det skyldes?... Jeg kan filme/ta bilde hvis dette hjelper.. Logg inn i terminalen og skriv: sudo tail -n 20 /var/log/Xorg.0.log Post interessante feilmeldingar her. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Eneste warningene: Warning: font renderer for ".pcf" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".pcf.Z" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".pcf.gz" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".snf" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".snf.Z" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".snf.gz" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".bdf" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".bdf.Z" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".bdf.gz" already registered at priority 0 Warning: font renderer for ".pmf" already registered at priority 0 Ellers så stod det bare noe om mus og tastatur config... Nå veit jeg ikke hvor mange ganger du har hjulpet meg objorkum, Men uten deg hadde det vært mye vannskeligere og drivi med GNU/linux Endret 2. oktober 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Står heller ingen feilmelding i terminalen etter at X har prøvd å starte opp? Det er jo merkeleg. Har du dual-boot på den PCen? I så fall kan ein vel hente ut Xorg.0.log frå Windows. Hugsar ikkje kor du kan laste ned ext-drivar for Windows. Tips? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 explore2fs ext-leser for windows Lenke til kommentar
muffe Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvilken versjon av Ubuntu? Hva slags PC er det? Laptop eller desktop? Hva slags skjerm og grafikkort? Dette minner litt om et problem jeg hadde med laptopen min, det var fordi dirveren var for gammel og ikke virket. Men for å si noe sånnt må vivite litt mer om systemet. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hm, forresten, skjedde det plutseleg, eller har du aldri brukt Ubuntu på den PCen før? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det eneste intresante som du kan poste er: 1. /etc/X11/xorg.conf 2. /var/log/messages 3. Errormeldinger ved kjøring av "startx" som root . Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Har altid kjørt ubuntu på den maskina det bare skjedde plutselig etter et strømbrud.. Dual boot med xp ja.. http://shitvaldres.com/messages xorg.conf: # /etc/X11/xorg.conf (xorg X Window System server configuration file) # # This file was generated by dexconf, the Debian X Configuration tool, using # values from the debconf database. # # Edit this file with caution, and see the /etc/X11/xorg.conf manual page. # (Type "man /etc/X11/xorg.conf" at the shell prompt.) # # This file is automatically updated on xserver-xorg package upgrades *only* # if it has not been modified since the last upgrade of the xserver-xorg # package. # # If you have edited this file but would like it to be automatically updated # again, run the following commands: # # cp /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.custom # sudo sh -c 'md5sum /etc/X11/xorg.conf >/var/lib/xfree86/xorg.conf.md5sum' # sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Section "Files" FontPath "unix/:7100" # local font server # if the local font server has problems, we can fall back on these FontPath "/usr/lib/X11/fonts/misc" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/cyrillic" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi/:unscaled" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi/:unscaled" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/Type1" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/CID" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/100dpi" FontPath "/usr/lib/X11/fonts/75dpi" # paths to defoma fonts FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/TrueType" FontPath "/var/lib/defoma/x-ttcidfont-conf.d/dirs/CID" EndSection Section "Module" Load "bitmap" Load "dbe" Load "ddc" Load "dri" Load "extmod" Load "freetype" Load "glx" Load "int10" Load "record" Load "type1" Load "vbe" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Generic Keyboard" Driver "keyboard" Option "CoreKeyboard" Option "XkbRules" "xorg" Option "XkbModel" "pc105" Option "XkbLayout" "no" EndSection Section "InputDevice" Identifier "Configured Mouse" Driver "mouse" Option "CorePointer" Option "Device" "/dev/input/mice" Option "Protocol" "ImPS/2" Option "Emulate3Buttons" "true" Option "ZAxisMapping" "4 5" EndSection Section "Device" Identifier "ATI Technologies, Inc. Radeon 9200 SE (RV280)" Driver "ati" BusID "PCI:1:0:0" EndSection Section "Monitor" Identifier "NEC CI A727" Option "DPMS" HorizSync 30-70 VertRefresh 50-120 EndSection Section "Screen" Identifier "Default Screen" Device "ATI Technologies, Inc. Radeon 9200 SE (RV280)" Monitor "NEC CI A727" DefaultDepth 24 SubSection "Display" Depth 1 Modes "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 4 Modes "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 8 Modes "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 15 Modes "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 16 Modes "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection SubSection "Display" Depth 24 Modes "1280x1024" "1024x768" "832x624" "800x600" "720x400" "640x480" EndSubSection EndSection Section "ServerLayout" Identifier "Default Layout" Screen "Default Screen" InputDevice "Generic Keyboard" InputDevice "Configured Mouse" EndSection Section "DRI" Mode 0666 EndSection Xorg.0.log Endret 2. oktober 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hmm, ser ikkje noko spesielt... Kan jo alltids prøve å konfigurere X på nytt med: sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg Tippar det har skjedd noko med X eller GDM. Nokon andre som har tips? Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg funka heller ikke Men når jeg skriver startx i recovery mode ting så står det www.shitvaldres.com/ub.jpg sånn i et halvt minutt og så kommer det til en terminal ting hvor det står Shuting down x (eller no sånt husker ikke helt) hvis det ikke funker nå snart går jeg over til slackware (har hatt lyst til og prøve dette lenge) Men hvilken vindus behandler er best da?.. Har bare prøvd Gnome(Bruker jeg nå) Kde(likte jeg ikke) Fluxbox(helt greit) Endret 2. oktober 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Da har det skjedd igjen.. Jeg installerte ubuntu 5.04 på nytt og brukte det en hel dag .. Installerte ikke så mye anna en apache server og php 4 og mysql.. En ftp server også.. Men denne gangen kan jeg ikke skrive noen kommandoer heller ikke i recovery mode.. Bilder: www.shitvaldres.com/ub1.jpg www.shitvaldres.com/ub2.jpg Hva skal jeg gjøre.. Dette er andre gang det skjer på kort tid.. Begynner og tenke tilbake til ms nå!.. Eller andre distroer.. Har ikke orka og laste ned noen andre untatt fedora.. Som er helt greit med over stæsja.. Er det noen andre distroer som har apt-get ?.. Debian? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 De meldingene der er av den samme typen jeg fikk når disken min døde. Men du får både hdc og hdd da, kanskje det er noe galt med flatkabelen? Problemet er ihvertfall at linux mister kontroll over diskene dine. Rart det ikke skjer under installen men. Prøvd en livecd? Lenke til kommentar
tuxerator Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 (endret) Eller Bootable SystemRescueCd ( http://sysresccd.org ) EDIT: Description: SystemRescueCd is a linux system on a bootable cdrom for repairing your system and your data after a crash. Verdt et forsøk iallefall... Endret 4. oktober 2005 av tuxerator Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Skal prøve SystemRescueCd, Kjøpe brenne cd først.. Jeg har jo dualboot med xp.. Som jeg bruker nå Så jeg tror ikke disken har krasja heller ikke at ide kabelen er ødelagdt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå