Gå til innhold

asus p4533 + p4 2.0 ghz *hat*

ilpostino

Anbefalte innlegg

noen som vet åssen jeg får testet at et hovedkort faktisk er gåent? (kjenner ingen som har en cpu som passer eller et bra nok hovedkort for min cpu).

fikk en p4 2ghz og en asus p4533 for ikke så lenge siden, men den vil ikke starte. psu-viftene og cpy-viften går cirka en gang rundt hver for så å stoppe.

noen som har erfaring med dette hovedkortet som vet om feks alle viftene må kobles til hovedkortet (psu-vifte + kabinettvifte)? kan dette være grunnen til at den ikke vil starte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-17 21:06, ilpostino skrev:

noen som vet åssen jeg får testet at et hovedkort faktisk er gåent? (kjenner ingen som har en cpu som passer eller et bra nok hovedkort for min cpu).

fikk en p4 2ghz og en asus p4533 for ikke så lenge siden, men den vil ikke starte. psu-viftene og cpy-viften går cirka en gang rundt hver for så å stoppe.

Vel, jeg har vel omtrent det samme. Et Asus P4S533 med en P4 2GHz Northwood.

Når jeg satte det opp for første start glemte jeg å sette inn p4 strømmen samt at jeg startet med biosen satt til 2.66 et eller annet, og XP startet å innstallere det. Og jeg har heller ikke satt inn noen ekstra vifter så langt.

Lenke til kommentar

Prøv å ta ut alt fra hovedkortet.

Så setter du inn cpu, ram og skjermkort. ikek noe andre enheter.

strømkablene skal være frakoblet fra cdrom, hdd og diskstasjon. så prøv å starte pcen da...

prøv å bytte ur ram brikene eller starte pcen uten ram..

Det som kan hende har skjedd at hovedkortet ditt har slått på cpu protection on fun off. Hvis du bruker vifter med regulator eller vifter som støtter ikke hardware monitoring så vil pcen slå seg av...

Lenke til kommentar

alt som står i hovedkortet er ram, cpu, skjermkort, den 'vanlige' strømkabelen og den extra 12 volts strømkabelen. har prøvd å resette biosen, men kan jo prøve å ta ut ram-brikken også.

hvis jeg har festet hovedkortet med skruer som har stort skruehodet, kan dette ha laget en kortslutting eller lignende som gjør at hovedkortet ikke starter? (ikke prøvd enda, men noe jeg kom på inatt)

da alt stopper opp etter relativt kort tid kommer jeg ikke engang inn i biosen. ;(

[ Denne Melding var redigert av: ilpostino på 2002-08-18 12:38 ]

Lenke til kommentar

Det er en som har et lignende problem her, men han har ikke helt det samme kortet som deg.

Jeg har selv et P4T533-C, og de er vel ganske like.

Siden du sier du har fått dette kortet pluss prosessor, har du kanskje ikke bruksanvisningen?

I så fall kan du laste den ned her.

Ta en titt på de skrue hodene, men hvis de ikke berører noe på kortet annet enn den lille "flekken" rundt skruehullet er det jo greit.

Ellers kan du jo ta en titt på Asus boards(forum), de ser ut til å ha peil noen av dem:

http://www.asusboards.com/forums/index.php?s=

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-18 15:03, Rafael skrev:

Funker helt fint hos meg. :smile:

Noen av oss har flaks eller peil aller hva det nå er.

Jeg tror jeg må ha 'elektroniske fingre'(som noen har 'grønne fingre'), for jeg har aldri hatt alvorlige problemer med PC'ene jeg har hatt, iallefall ikke noe jeg ikke kunne fikse selv, og den jeg har nå, som jeg har bygd selv, fungerte prikkfritt fra dag én. Men jeg måtte jo gjøre de riktige innstillingene i BIOS og så videre for å få det til å funke, men...

Noen har vel mer 'flaks' enn andre.

Lenke til kommentar

fant ut av feilen. en ganske urutinert feil fra min side.

jeg var litt inne på det i et annet innlegg da det viste seg at det var skruene jeg hadde brukt som var problemet. hodene på skruene var for store og gikk utenfor 'ringene' rundt skruehullene på hovedkortet. slikt fungerer jo som kjent dårlig og gir overspenning/kortsluttning.

har oppgradert fra P-III 500 med 60 gb hd og 665 mb sdram til P4 2.0 ghz, 120 gb hd og 512 mb ddr ram. regner med at det skal gå litt raskere unna i svingene fra nå av.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-18 16:27, Rafael skrev:

Sier du at jeg har flaks?

Kan hende, men jeg leste 3-6mnd i forveien før jeg bygget pcen. Prøvde å samle så mye info om de delene jeg skulle ha i tilfellet noe skulle gå galt, så kunne jeg bare fikse det fort.

Akkurat det samme som jeg gjør.

Kanskje det er derfor vi har "flaks", og andre ikke? :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...