rvenes Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Hallois. Driver og oppgraderer ein litt gammal pc. Tenkte at eg skulle flashe biosen med det samme. Det skulle eg jo aldri ha gjort. Flasha i windows med asus flash programmet og det har altid funka bra før, men denne gangen gjikk det skjeis. Eg tok ut AGP kortet og satte inn eit pci kort, kobla i fra alle disker og cd-romer, da booter den til Award BootBlock Bios v1.0 Eg bruker aflash til og flashe med . Problemet er at når eg starter aflash ved hjelp av oppstartsisketter og div så vil programmet ikkje meir. Marøren står og blinker i venstree hjørne oppe. Kva skal eg gjere? Edit: Hovedkortet er Asus P4G8X Deluxe Skjønner ikkje kvifor eg ikkje tok med det på ein gang. Endret 3. oktober 2005 av Cornel Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det obligatoriske: hvilket hk? Grunnen er at noen hk har jumper for å enable Boot Block. Dessuten, hvis kortet har isa-slot, så har jeg lest at ISA skjermkort er regnet som det optimale for slike oppgaver. Bortsett fra en eeprom brenner da. Tror det har med båndbredde og hastighet/ forbipassering av '?' å gjøre (jeg har ingen erfaring med å rette feilflash dessverre). Har du prøvd AwardFlash istedet for Aflash? http://www.biosmods.com/download.php Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Skal prøve med det andre flasheprogrammet ja, ellers er vel det bare og invistere i ein eeprom brenner. Synd det er så mange fasonger og slikt på biosene. Det er vel ingen her som har Asus P4G8X Deluxe og har lyst og prøve seg på ein HOT FLASH ? (Er det hotflash ein kaller det når ein bytter bios i fart og flasher? Hovedkortet har nok ingen ISA slot nei, ikkje hade eg hatt isa skjermkort heller trur eg. Skjermkortet eg bruker no er eit tsenglab fra 1996. Det virker som om at maskina henger seg når den skal til og flashe. Prøvde med aflash /auto filnavn.awd også, funka dårlig. Men skal ta og teste det andre flasheprogrammet. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Nai... med awdflash står det System was not new AWARD BIOS version ! Please updata ROM BIOS first ... Og med aflash så bare låser pc'n seg. Finnes det andre flasheprogram som går på ein diskett? Biosen eg prøver og flashe er den siste fra asus sine sider. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 med awdflash står det System was not new AWARD BIOS version ! Please updata ROM BIOS first ... Det er trolig ikke like enkelt som en normal flash (ellers ville ingen hatt problemer med å rette en slik feil) - de skriver f.eks. under pkt.3: Create an text file with any standard text editor and add the following lines osv. Og med aflash så bare låser pc'n seg. Finnes det andre flasheprogram som går på ein diskett? Biosen eg prøver og flashe er den siste fra asus sine sider. Tror jeg ville unngått å flashe med en beta-bios (1007) og heller bruke 1006. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 Nei. prøvde og flasha med 1006 biosen, men når det ikkje funka testa eg med 1007 også. Eg prøvde eit anna falsheprogram og der stod det error erease rom... eller.no I allefall stod det at den ikkje kunne slette det som var på biosbrikka. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) har ikke det HK innebygget EZ flash? Asus , klikk på den med Aflash, og nederst på siden står fremgangsmåte for EZ Flash. "Using ASUS EZ Flash to Update BIOS The ASUS EZ Flash feature allow you to easily update the BIOS without having to go through the long process of booting from a diskette and using a DOS-based utility. The EZ Flash is built-in the BIOS firmware so it is accessible by simply pressing "Alt" + "F2" during the Power-On Self Tests (POST)." Endret 6. oktober 2005 av CrazyD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå