bjornevik Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har ADSL internett fra Nextgentel og et Asus WL-330g aksesspunkt. Dette har fungert i et år nå, men her om dagen fikk bare to personer logget seg på det trådløse nettverket på en gang. Hos den tredje personen står det bare "assigning ip-adress" og til slutt kommer det opp "limited connectivity". Dette problemet har nå vart i 3 uker, uten at jeg har klart å fikse det. Har prøvd å sikfte fra automatisk tildeling av ip-adresser i windows, til noen jeg fant i informasjonsbrosyren fra NGT. Får da logget på det trådløse nettverket, men internett virker ikke. Har også prøvd å stille aksesspunktet på både dhcp og å gi den en ip adresse uten at det funker. Er det noen som aner hvor problemet kan ligge? I modemet, aksesspunktet eller i windows (virusprogram, brannmur eller noe sånt?)..... Endret 2. oktober 2005 av bjornevik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det pleier å komme frem "limited connectivity" hvis du logger på et trådløst nettverk med feil passord. Har dette noe med saken å gjøre? Lenke til kommentar
bjornevik Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei! Har dobbelsjekket passordet veldig mange ganger, uten at det har hjulpet nevneverdig. Det merkelige er at to stk får logget seg inn uten problemer, men at den tredje ikke får gjort det. Det er ikke to bestemte maskiner, men de to første som logger seg på. Den tredje får kun "limited connectivity". Lenke til kommentar
mhw357 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvor mange IP-adresser er DHCP server satt til å dele ut? Lenke til kommentar
bjornevik Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Hmm.... Hvor kan jeg finne ut dette? Inne på aksesspunktet "set up" kan jeg aktivere og deaktivere dhcp, men kan ikke se å kunne stille inn noe antall? Takk for svar:) Kanskje du er inne på noe der Endret 2. oktober 2005 av bjornevik Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Hmm.... Hvor kan jeg finne ut dette? Inne på aksesspunktet "set up" kan jeg aktivere og deaktivere dhcp, men kan ikke se å kunne stille inn noe antall? Takk for svar:) Kanskje du er inne på noe der Kanskje du har så gammel firmware på routeren at den ikke greier mer enn 2 stykk samtidig. Prøv og oppgrader den, det skader jo ikke. Lenke til kommentar
bjornevik Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Firmwaren er gammel ja... Det er den samme som den som fulgte med. Dersom jeg prøver å oppgradere firmwaren, kræsjer hele aksesspunktet og det må etterhvert resetes, og da kommer den gamle firmwaren opp. Vet ikke helt hvordan jeg skal få oppgradert..... Oppgraderer slik det står i manualen, men plutselig brytes forbindelsen, og det skjer ingenting, selv om jeg venter 20-30 min. Men den har fungert i et år, uten at det har vært noe problem med 3 brukere. Aner ikke hva som kan ha skjedd, som har gjort at nå kun 2 stk får tilgang om ganger. Lenke til kommentar
miXer Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Det er nok sånn "one year trial period" Bare måtte Lenke til kommentar
bjornevik Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Hehe... Det verste er at ingen her i huset har særlig peiling på data, og ingen har vært inne på aksesspunktet og endret på noe. Derfor er det veldig merkelig at det plutselig ikke virker.... Kan det være noe i modemet fra NGT? Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Det er routeren fra NGT som deler ut IP-adresser dersom du ikke selv har endret dette. Uansett, du kan vel satte faste ip-adresser på maskinene? Husk i så fall navneservere mv. Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 4. oktober 2005 Del Skrevet 4. oktober 2005 Og en ting til: Aksesspunktet skal ikke gi ut dhcp. Pass på at det er konfigurert som aksesspunkt og ikke som router. Ellers blir det bare kluss med 2 enheter som deler ut adresser. Lenke til kommentar
bjornevik Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Jeg kan enten markere av for dhcp eller gi den en egen ipadresse (aksesspunktet). Ellers er det veldig få innstillinger å "leke" med inne på aksesspunktet. Har prøvd å gi de forskjellige pc'ene faste ip-adresser. Eks 10.0.0.3 osv. Da koblet de seg uten problem inn på det trådløse nettet, men da funket ikke internett. Kan NGT ha endret noen innstillinger i forhold til den informasjonsbrosjyren jeg har, slik at jeg fører inn feil verdier? Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Jeg kan enten markere av for dhcp eller gi den en egen ipadresse (aksesspunktet). Ellers er det veldig få innstillinger å "leke" med inne på aksesspunktet. Jeg ville nok ikke brukt 10.0.0.3 - hvis du har mer utstyr kan denne allerede være i bruk. Prøv f.eks. 10.0.0.23 Ja, men dette gjelder aksesspunktets IP på ditt lokale nett, ikke hva den gir ut til andre. Jeg foretrekker å ha fast IP på aksesspunktet, da vet jeg hvor jeg finner det til enhver tid. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 Oppgraderer slik det står i manualen, men plutselig brytes forbindelsen, og det skjer ingenting, selv om jeg venter 20-30 min. Du kobler deg til med kabel når du skal oppgradere? Lenke til kommentar
bjornevik Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Prøvde å oppgradere den på ny i dag med kabel, men det kom feilmelding om at oppgraderingen ikke kunne gjennomføres på grunn av at det var noe galt med kommunikasjonen. Dersom jeg gir pc eller aksesspunkt en ip-adresse, fungerer ikke internett etterpå. Prøvde å gi eks. 10.0.0.23, men internett fungerte ikke da. Fylte inn de andre verdiene ut i fra brosjyren til NGT. Lenke til kommentar
IngerK Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 ASUS har windows-program for å legge inn ny firmware til bruk når web-grensesnittet svikter. Du finner den på CD'n du fikk med ASUSen din, eller på asus.com. Det er forresten også viktig at du booter aksesspunktet før du forsøker å legge inn ny firmware, så du er sikker på at det er nok minne ledig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå