singerii Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Er firewire (1394a) raskt nok for eksternt lydkort da jeg skal ta opp flere spor samtidig i mitt hjemmestudio? Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
radiated Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Firewire er mer en raskt nok (hallo?). Hvor mange spor/ hvilken pris / hvor god kvalitet er du ute etter? Trenger du mikrofonforsterkere? DSP? RME Fireface er en god løsning som går for 11000kr, evt. kan du vente på Mackie Onyx 400F, den får en pris i underkant av 10000. Litt lengre ned på lista finner du Presonus Firepod til drøye 7000 kr. Litt færre spor, men samme kvalitet, Presonus Firebox til 3000kr. Alle overnenvte kort kan kjøpes i din lokale musikkforetning, eller hos f.eks www.procom.no. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 ... ellers har M-Audio en del gode Firewire-kort. Se fremdeles www.procom.no. Lenke til kommentar
vetahutt Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Firewire er raskt nok, ja. Det er vel så og si en industristandard innen feltet. OT: Må også bare komme med et svar du ikke har spurt etter: Hjemmestudio: Hvor mange spor trenger du å kunne ta opp samtidig? Er svaret f.eks. 2, kan du spare endel penger. Er svaret 4, ditto, kontra f.eks. 16. Men bygg ut når behovet melder seg, for all del. Det er jo bare penger...Det er bare det at veldig få innen bransjen, som jeg har hørt om/ kjenner, egentlig recorder hele trommesett, eller hele band hjemme, av opplagte grunner. De fleste hjemmestudioer greier seg/ville greid seg med 2 inn og 2 ut (altså et pci-lydkort med asiodrivere), og lyttinga skjer stort sett gjennom hodetelefoner. Tenk nøye gjennom det egentlige behovet før du investerer i lydkort i fleretusenkronersklassen, og proffe nærfeltsmonitorer til 10000+ ha det gøy med musikkproduksjonen din! Vh Lenke til kommentar
catosim Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Er firewire (1394a) raskt nok for eksternt lydkort da jeg skal ta opp flere spor samtidig i mitt hjemmestudio? Noen anbefalinger? Firewire funker bra. Som alt annet er det pris og kvalitet som spiller inn på valg av lydkort. Selv bruker jeg et ESI Quatafire, med 6 inn (2 xlr/jack, 2 phono og digital)og 10 ut. Mic pre ampene låter slettes ikke verst, og det er et enkelt og greit lydkort til 3000-3500. Et minus er at latency-intervallene er litt stor, noe som selvsagt spiller inn på prosessorkraft (burde vært et intervall mellom 4 og 8 ms). Sjekk denne linken: http://www.ibsenstudio.no/prod/esi_pro/fir.../quatafire.html Gjør forøvrig oppmerksom på at det er flere leverandører, gjør et søk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå