Gå til innhold

Core temp 56C på Geforce 6800LE?

Bluesky

Anbefalte innlegg

Nå skal det først nevnes att jeg ikke kan så mye om skjermkort, så det er mulig dette kan oppfattes som ett dumt spørsmål.

Av og til når jeg har spillt Battelefield 2 eller Half-life 2 så har skjermen plutselig bare slått seg av og det eneste man kan gjøre er å reboote PC'en.

Jeg tror dette kan skyldes en sikring i skjermkortet som hindrer det i å bli for varmt.

Jeg sjekket temperaturen med Rivatuner:

Core temp: 56C

Ambient Temp: 34C

(hva er forskjellen på disse?)

Dette høres ganske varmt ut.

Det eneste jeg har gjort er å åpne pipelines.

Viften går som normalt og kabinettet er helt åpent så det burde være god lufting.

Så kan dette virkelig stemme?

Og finnes det ett annet program som måler tempen på skjermkortet, så jeg kan dobbelsjekke?

Eller er dette normalt?

Hardware:

ASUS K8N

AMD Athlon 3000+

Gainward Geforce 6800 LE

1024 MB RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er helt normalt. Hos meg ligger det på 58 grader idle, og sniker seg opp på rundt61-62 ved spilling i battlefield. Hvis du ser i måleren som følger med driveren står det ei grense på 127 grader før den foretar seg no, så det går nok bra det der.

Edit: har selv et POV 6800le

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar

Ikke noe avskrekkendet med disse temp, noe høyt vanlig load til gtx å være men ikke noe farlig.

Ambient er jeg ikke sikker på hva er, vanligvis måles systemet - cpu - gpu.

Når pcen din booter av seg selv gå rett inn i bios å se på cpu temp evnt sett på et målings programm mens du spiller litt å sjekk etterpå. Like stor sjangse for at det er cpu som blir for varm som gpu. Eller det kan jo også være en hardware konflikt, feks audigy 2 kort kan få pcer til å gjøre mange flotte ting inkl bluescreens

edit:Ser nå at det er 6800le det dreier seg om, men det samme gjelder her

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...