RansoM Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei, har solgt en bærbar Dell I6000 på qxl.no. Han som har kjøpt pcen bor i følge ham selv i England, men han skal sende pcen til sønnen sin som bor i Nigeria (Africa). Har fått en mail fra "Bidpay" hvordan kan jeg sjekke om denne er riktig og om de overfører penger til Norge osv.? Noen som har erfaring med "bidpay"? Mailen ble sendt fra følgende mail adresse: [email protected] Siden jeg føler at muligheten for å bli lurt her er veldig stor, trenger jeg help! Takk for all respons! Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det der høres veldig tvilsomt ut, jeg ville ikke solgt... Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Registret meg hos "bidpay" og fikk mail tilbake fra denne mail adressen: [email protected] Siden ikke mailen har samme info etter @ sår jeg enda mer tvil. Jeg liker ikke sende noe før jeg har fått penger, hvertfall ikke til utlandet! Lenke til kommentar
Variable Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det er nok en fake mail, ville holdt meg langt unna afrikanske land Viss han bor i england kan han enkelt forhåndsbetale over vanlig bankkontosystemer. Paypal kan vel også brukes. Vet at bidpay blir brukt av personer som selger ting i usa og aksepterer kun bidpay som betaling fra internasjonale kunder. Grunnet gebyr på paypal pengene. Lenke til kommentar
Variable Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) bidpayagent.com er nå ikke noen offisielt link til bidpay virker det som , så garantert fakemail Du kan jo sammenligne infoen under SCAMALERT WhoIs Information For: bidpayagent.com Domain Name: BIDPAYAGENT.COM Registrar: MELBOURNE IT, LTD. D/B/A INTERNET NAMES WORLDWIDE Whois Server: whois.melbourneit.com Referral URL: http://www.melbourneit.com Name Server: PDOMNS1.MSN.COM Name Server: PDOMNS2.MSN.COM Status: ACTIVE Updated Date: 21-apr-2005 Creation Date: 21-apr-2005 Expiration Date: 21-apr-2006 WhoIs Information For: bidpay.com Domain Name: BIDPAY.COM Registrar: REGISTER.COM, INC. Whois Server: whois.register.com Referral URL: http://www.register.com Name Server: NS1.FIRSTDATACORP.COM Name Server: NS3.FIRSTDATACORP.COM Status: REGISTRAR-LOCK Updated Date: 28-mar-2005 Creation Date: 03-apr-1999 Expiration Date: 03-apr-2009 Endret 2. oktober 2005 av chrda Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 det er ikke noe humbug med bidpay. har brukt det selv et par ganger (dog som kjøper). på meg virker du litt paranoid, noe som i og for seg er forståelig her, men som selger sitter du jo med alle korta...så vent til du har fått pengene og så sender du pakken. dette er stort sett vanlig praksis ved større kjøp. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 det er ikke noe humbug med bidpay. har brukt det selv et par ganger (dog som kjøper). på meg virker du litt paranoid, noe som i og for seg er forståelig her, men som selger sitter du jo med alle korta...så vent til du har fått pengene og så sender du pakken. dette er stort sett vanlig praksis ved større kjøp. Problemet her er at jeg skal sende pakken med Fedex, deretter skal jeg sende sporingsnummer til bidpay før jeg får pengene. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 bidpayagent.com er nå ikke noen offisielt link til bidpay virker det som , så garantert fakemail Du kan jo sammenligne infoen under SCAMALERT WhoIs Information For: bidpayagent.com Domain Name: BIDPAYAGENT.COM Registrar: MELBOURNE IT, LTD. D/B/A INTERNET NAMES WORLDWIDE Whois Server: whois.melbourneit.com Referral URL: http://www.melbourneit.com Name Server: PDOMNS1.MSN.COM Name Server: PDOMNS2.MSN.COM Status: ACTIVE Updated Date: 21-apr-2005 Creation Date: 21-apr-2005 Expiration Date: 21-apr-2006 WhoIs Information For: bidpay.com Domain Name: BIDPAY.COM Registrar: REGISTER.COM, INC. Whois Server: whois.register.com Referral URL: http://www.register.com Name Server: NS1.FIRSTDATACORP.COM Name Server: NS3.FIRSTDATACORP.COM Status: REGISTRAR-LOCK Updated Date: 28-mar-2005 Creation Date: 03-apr-1999 Expiration Date: 03-apr-2009 Så du mener dette er garantert en "fraud"? Mailen som kom fra [email protected], hadde link til Bidpay.com så her er det mest sannsynlig bare humbug!?! Lenke til kommentar
Legion Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 okey, vel...noe slikt skal du såklart ikke gjøre. det er du som selger som setter betingelsene, så ja, her lukter det svidd muffins. send en svarmail der du forklarer at du ikke godkjenner hans betingelser, for så å komme med dine egne. f.eks bruk av www.escrow.com Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Dette er garantert en scam! Men mail i vei og se hvor lenge han gidder frem-og-tilbake før han gir opp -og legg gjerne korrespondansen ut på forumet Lenke til kommentar
swanky Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Glem det. Ikke kom han i møte på noe som helst måte. Dette er svindel. Glem handelen, og kontakt QXL for å få ham utestengt. Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ja, alt tyder på dette. Har sendt mail til Bidpay for å bekrefte at mailen er fake. De har en egen tjeneste der man kan få bekreftet email adressen. Når jeg har denne bekreftelsen kontakter jeg Qxl.no Lenke til kommentar
voggers Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 http://forums.ebay.com.sg/thread.jspa?thre...000102&start=40 Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Takk for link, er ikke mye tvil lenger. Lenke til kommentar
drugis Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 men hadde vert kjekt og høyrt om e-post adressa var fake eller ikkje Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Ja, har ikke fått noen tilbake melding enda, hverken fra Qxl eller Bidpay. Skal holde dere informert Endret 3. oktober 2005 av RansoM Lenke til kommentar
drugis Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Ja, har ikke fått noen tilbake melding enda, hverken fra Qxl eller Bidpay. Skal holde dere informert takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå