Gå til innhold

telefon til bestemor

HenKje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok Nokia 1101 er et godt valg. Den har store taster som gir ordentlig tilbakemelding når nedtrykket og det er en god og enkel Nokia-meny uten alt det ekstra. At den er billig skader vel ingen. I forhold til Nokia 1100 har 1101 fått en ny og forbedret skjerm som er lettere å lese i alle forhold.

https://prisguiden.no/produkt/35978

Nokia 1110 (ja, veldig like navn) er også et alternativ, men den har ikke nådd butikkene enda. Den skal være laget for å være spesielt enkel i bruk, og det følger også med et program på mobilen som lærer deg de viktigste funksjonene.

Lenke til kommentar
Jeg tror nok Nokia 1101 er et godt valg. Den har store taster som gir ordentlig tilbakemelding når nedtrykket og det er en god og enkel Nokia-meny uten alt det ekstra. At den er billig skader vel ingen. I forhold til Nokia 1100 har 1101 fått en ny og forbedret skjerm som er lettere å lese i alle forhold.

https://prisguiden.no/produkt/35978

Nokia 1110 (ja, veldig like navn) er også et alternativ, men den har ikke nådd butikkene enda. Den skal være laget for å være spesielt enkel i bruk, og det følger også med et program på mobilen som lærer deg de viktigste funksjonene.

tastene på den mobilen er verste jeg har prøvd!

tror ikke det finnes værre taster enn det.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Bestemor's gamle 3310 tok kvelden her om dagen. Nå har hun satt meg på saken for å finne en ny. Tror helt ærlig at det ikke finns mye til hennes kjøpergruppe på mobilmarkedet, så derfor prøver jeg her :)

Kriterier:

- Gjerne litt størrelse på selve telefonen

- Store knapper som ikke "henger sammen"

- Svært primitivt menysystem, spesielt med tanke på å komme inn i telefonboka.

- Godt display

Kikket på den Nokia 1101 som vist tidligere i tråden. Men tror knappene ikke helt passer gamle og uvandte fingre.

Anbefalinger anyone?

Lenke til kommentar

Tror personlig ikke at Nokia 6101 er noen mobil for eldre folk.

6101 er en klapp telefon og blir nok i minste laget for folk med store fingre. Tastene er i og for seg greie, men litt vanskelig for de eldre. 5 av de viktigste tastene henger sammen og det er ikke så bra.

Ingen av de nymotens mobilene er noe for eldre folk egentlig, fordi, at de vanligvis vil ha stor skrift på skjerm, stor skjerm og ikke så mye tullball.

Faktisk fikk jeg spørsmål om jeg kunne finne en mobil til foreldrene til stefaren min. Har ikke leta så mye enda.

Men jeg synes no Nokia 5210 var veldig bra da. Og den tåler litt også.

Uannsett hvilken mobil bestmoren din skal kjøpe seg så bør du be henne om å titte litt i manualen til mobilen.

Har selv ei venninde i klassen min som fikk Nokia 6101 til jul. Alt hun skal gjøre med den mobilen spør hun meg om.

Hun har da ikke lest manualen heller da :p

Lenke til kommentar
Har selv ei venninde i klassen min som fikk Nokia 6101 til jul. Alt hun skal gjøre med den mobilen spør hun meg om.

Hun har da ikke lest manualen heller da

da har hun ikke spess mye peil..

Jeg forklarte de letteste tingene til min morfar..han prøvde seg frem selv.. og plutselig har han begynt å ta bilder ;P

han setter de også som bakgrunn osv.. men mangler fortsatt å få en sms av han x]

han var storfornøyd!

så, min morfar har tatt telefonen lettere i bruk en ei vennine i klasse di ;D

det er morsomt..

Lenke til kommentar

hehe. Det spørs alt etter hvor mye interesse man har.

Vanskeligere å lære noe som man ikke er intressert i.

Fikk iallefall lært henne hvordan man sendte og motok meldinger. Vet ikke hvordan det har gått i det siste nå, men tror hun har prøvd seg litt fra selv nå.

Lenke til kommentar

Noen nevnte Noki 6101. Er i utgangspunktet enig, da denne telefonen har gode knapper og er enkel i bruk. Men! Nokia 6060 er i utgangspunktet samme telefonen, bare uten kamera og ekstern skjerm. Billigere og bruker mindre strøm!

Ellers er Samsung-telefoner å anbefale til eldre og svaksynte grunnet store knapper og tydelig skjerm.

-Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...