HenKje Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 bestemor skal ha ny mobil, derfor lurer jeg på hvilken modell og type som er best for hun? Viktig med store taster, og taster som ikke sitter tett sammen, og en tydlig skjerm. Hva bør hun velge? Lenke til kommentar
smoker2 Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Nokia 3510i er en fin mob til henne Lenke til kommentar
HenKje Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 får man kjøpt den noe sted nå? Lenke til kommentar
Clerion Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Eller en Siemens C45 hvis den fåes kjøpt lenger. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Siemens A65 er det vel noen som har igjen og den koster vel et par hundre kroner med kontantkort. Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg tror nok Nokia 1101 er et godt valg. Den har store taster som gir ordentlig tilbakemelding når nedtrykket og det er en god og enkel Nokia-meny uten alt det ekstra. At den er billig skader vel ingen. I forhold til Nokia 1100 har 1101 fått en ny og forbedret skjerm som er lettere å lese i alle forhold. https://prisguiden.no/produkt/35978 Nokia 1110 (ja, veldig like navn) er også et alternativ, men den har ikke nådd butikkene enda. Den skal være laget for å være spesielt enkel i bruk, og det følger også med et program på mobilen som lærer deg de viktigste funksjonene. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg tror nok Nokia 1101 er et godt valg. Den har store taster som gir ordentlig tilbakemelding når nedtrykket og det er en god og enkel Nokia-meny uten alt det ekstra. At den er billig skader vel ingen. I forhold til Nokia 1100 har 1101 fått en ny og forbedret skjerm som er lettere å lese i alle forhold.https://prisguiden.no/produkt/35978 Nokia 1110 (ja, veldig like navn) er også et alternativ, men den har ikke nådd butikkene enda. Den skal være laget for å være spesielt enkel i bruk, og det følger også med et program på mobilen som lærer deg de viktigste funksjonene. tastene på den mobilen er verste jeg har prøvd! tror ikke det finnes værre taster enn det. Lenke til kommentar
HenKje Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 hvordan leie er de? Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Mormor har 3510i og henne er veldig fornøyd med denne. - Den er stor. - Har god batterikapasitet. - Fin skjerm å lese på. - Store tall på displayet. Mine erfaringer. Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har en Nokia 3510 liggende. PM meg hvis du vil ha Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Jeg har også 3510 liggende:P men jeg skal ikke selge den da Lenke til kommentar
TheMogul Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Bestemor's gamle 3310 tok kvelden her om dagen. Nå har hun satt meg på saken for å finne en ny. Tror helt ærlig at det ikke finns mye til hennes kjøpergruppe på mobilmarkedet, så derfor prøver jeg her Kriterier: - Gjerne litt størrelse på selve telefonen - Store knapper som ikke "henger sammen" - Svært primitivt menysystem, spesielt med tanke på å komme inn i telefonboka. - Godt display Kikket på den Nokia 1101 som vist tidligere i tråden. Men tror knappene ikke helt passer gamle og uvandte fingre. Anbefalinger anyone? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Nokia 6101 passer eldre folk! Kjøpte akkurat en til morfar.. er 60 år, har store fingre.. men har hatt telefon en god del år.. så er jo vant til det.. men en bra telefon for eldre synes jeg ! (du får den med rimelig abb/kontantkort.) Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Tror personlig ikke at Nokia 6101 er noen mobil for eldre folk. 6101 er en klapp telefon og blir nok i minste laget for folk med store fingre. Tastene er i og for seg greie, men litt vanskelig for de eldre. 5 av de viktigste tastene henger sammen og det er ikke så bra. Ingen av de nymotens mobilene er noe for eldre folk egentlig, fordi, at de vanligvis vil ha stor skrift på skjerm, stor skjerm og ikke så mye tullball. Faktisk fikk jeg spørsmål om jeg kunne finne en mobil til foreldrene til stefaren min. Har ikke leta så mye enda. Men jeg synes no Nokia 5210 var veldig bra da. Og den tåler litt også. Uannsett hvilken mobil bestmoren din skal kjøpe seg så bør du be henne om å titte litt i manualen til mobilen. Har selv ei venninde i klassen min som fikk Nokia 6101 til jul. Alt hun skal gjøre med den mobilen spør hun meg om. Hun har da ikke lest manualen heller da Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har selv ei venninde i klassen min som fikk Nokia 6101 til jul. Alt hun skal gjøre med den mobilen spør hun meg om.Hun har da ikke lest manualen heller da da har hun ikke spess mye peil.. Jeg forklarte de letteste tingene til min morfar..han prøvde seg frem selv.. og plutselig har han begynt å ta bilder ;P han setter de også som bakgrunn osv.. men mangler fortsatt å få en sms av han x] han var storfornøyd! så, min morfar har tatt telefonen lettere i bruk en ei vennine i klasse di ;D det er morsomt.. Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 hehe. Det spørs alt etter hvor mye interesse man har. Vanskeligere å lære noe som man ikke er intressert i. Fikk iallefall lært henne hvordan man sendte og motok meldinger. Vet ikke hvordan det har gått i det siste nå, men tror hun har prøvd seg litt fra selv nå. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 hehe, han ligger på sykehus.. så er ikke så mye å finne på for han hele tiden akkurat.. men instruksjonsboken trengte han ikke.. den ligger her x] går vel greit å prøve seg frem også.. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Noen nevnte Noki 6101. Er i utgangspunktet enig, da denne telefonen har gode knapper og er enkel i bruk. Men! Nokia 6060 er i utgangspunktet samme telefonen, bare uten kamera og ekstern skjerm. Billigere og bruker mindre strøm! Ellers er Samsung-telefoner å anbefale til eldre og svaksynte grunnet store knapper og tydelig skjerm. -Magnus Lenke til kommentar
wil Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Helt klart Det man lærer på veit du. Har nesten ikke lest i manualen for Telefonen min selv (K750i) Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har ikke tatt av plastikken på manualen til min e730.. aldri bruk manual.. bortsett fra da jeg skulle sette inn sim-kort i min første tlf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå