BigJackW Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hei Jeg har et MSI KT6V Sokket A AMD Athlon XP 3200+ 2.2 Ghz @ 2.2 Ghz Curical PC3200 512 MB Ram Er disse delene greie til en spiller server? Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Spiller sørver? Kommer vel helt ann på spillet ... Men sørver generelt er jo det der godt, om det er snakk om privat bruk.. Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Vet ikke helt jeg, men mange sier at man helst burde ha 1GB ram til spill servere. Ellers burde det vel gå greit ellers Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 7. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2005 Disse delene har jeg fra før men jeg kommer til å kjøpe inn 512 MB mere ram. Det kommer til å brukes til server for privatbruk. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 holder til CS, WOW eller det meste av andre spill. Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Kommer an på hva slags type server. Skal den være spillserver så ville jeg hatt min 1GB ram, 2 er anbefalt. Prosessoren er kjapp nok, men ikke det kjappeste. Som Fil/print server er den god nok som den er, men 1GB ram hadde ikke skadet her. Men en Fil server krever litt lagrinsplass, men en kan da spare på lagringsplass på klientmaskinene PS. Viktig med Raid kontroller om det ikke er innebygd i hovedkort da det kan redde masse data om en harddisk ryker Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 2gb ram er absolutt IKKE noe must. skal du kjøre èn cs-server med f.eks 20slots holder 512. skal du kjøre noe mer en det, eller flere cs-servere er 1gb anbefalt. (du kan jo tenke hvor mye det øker pr.server i forhold til kvalitet ut i fra det ;-]) Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 Som sagt så kommer det an på hva serveren skal brukes til.. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 14. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2005 2gb ram er absolutt IKKE noe must. skal du kjøre èn cs-server med f.eks 20slots holder 512. skal du kjøre noe mer en det, eller flere cs-servere er 1gb anbefalt. (du kan jo tenke hvor mye det øker pr.server i forhold til kvalitet ut i fra det ;-]) 5004446[/snapback] Hvor ca. rask linje trenger jeg for en cs-server? Lenke til kommentar
Corepower Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 2gb ram er absolutt IKKE noe must. skal du kjøre èn cs-server med f.eks 20slots holder 512. skal du kjøre noe mer en det, eller flere cs-servere er 1gb anbefalt. (du kan jo tenke hvor mye det øker pr.server i forhold til kvalitet ut i fra det ;-]) 5004446[/snapback] Hvor ca. rask linje trenger jeg for en cs-server? 5005841[/snapback] Du bør ha minst 2mbit sdsl. Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 14. oktober 2005 Del Skrevet 14. oktober 2005 2gb ram er absolutt IKKE noe must. skal du kjøre èn cs-server med f.eks 20slots holder 512. skal du kjøre noe mer en det, eller flere cs-servere er 1gb anbefalt. (du kan jo tenke hvor mye det øker pr.server i forhold til kvalitet ut i fra det ;-]) 5004446[/snapback] Hvor ca. rask linje trenger jeg for en cs-server? 5005841[/snapback] for å kjøre 13slots så mener jeg å huske at du trenger ganske nøyaktig 1mbit hver vei(mao, 1mbit ut/inn). Men skal du kjøre særlig mer anbefaler jeg at du leier serveren din inn hos en levrandør som f.eks driver med sånt og har 100mbit.(pm meg om du vil ha noen råd. ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå