robgar Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Jeg prøver å lage e tseatmap script, men da jeg skulle gi hvert sete en egen id, slet jeg litt... Jeg kom til slutt opp med denne ideen, men den virker ikke..... #23 $i =0; #24 while($i <= strlen($map_whole) ) { #25 if ( $map_whole{$i} = $rep_s) { #26 print "<a href=seatmap.php?seat=" . $i . ">" . $img_seat_r . "</a>"; #27 } #28 #29 if ( $map_whole{$i} = $rep_b) { #30 print $img_blank; #31 } #32 #33 if ( $map_whole{$i} = $rep_l) { #34 print "<br>"; #35 } #36 $i++; #37} Hva er det som gjør at jeg får feilmeldingen: Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in d:\www\reservation\seatmap.php on line 29 Håper jeg ikke postet for lite av koden, selv om den ikke er så stor, men tenkte det var kanskje mer relevant å poste den delen av koden hvor feilen er.. Håper på svar, Robgar Endret 2. oktober 2005 av robgar Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Glem ikke at if ( $map_whole{$i} = $rep_b betyr at dersom $map_whole{$i} kan settes lik $rep_b. Bruk to = for å sammenligne. Hva skal scriptet gjøre, forklar det litt så kanskje vi kan gi deg noen tips. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 At jeg kunne gjøre en slik feil :/... takk for at du sa i fra, jeg overså det heldt og holdent. Apropo scriptet, så tenkte jeg å lage en innloging, med registrering, seatmap der man kan reservere, og se hvem som sitter hvor, derav id'en. Lenke til kommentar
robgar Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 Nå har jeg fått et annet problem.. i et annet script da, login.. <?php include("Database.php"); $db = new DB(); session_start(); $user = $_POST['user']; $pass = $_POST['pass']; $pass = md5($pass); if (!empty($user) && !empty($pass) ) { $query = $db->query("SELECT * FROM lan_users WHERE name = '$user';"); while ( $row = $db->fetch($query) ) { $db_user = $row[1]; $db_pass = $row[3]; $acc_type = $row[6]; } if ($pass == $db_pass) { $_SESSION['logon_status']; $_SESSION['logon_rank'] = $acc_type; $_SESSION['name'] = $db_user; header("Location: $inc_folder/index.php"); } else { print "<font color=\"red\"> Feil under innlogingen. prøv på nytt og vær sikker på å skrive rett brukernavn/passord.<br> Husk på at det er navnet og ikke nicket ditt du skal bruke som brukernavn.</font>"; } } else { print "<font color=\"red\"> Du glemte å skrive brukernavn og / eller passord.</font>"; } ?> <form name="form1" method="post" action=""> <table width="200" border="0"> <tr> <td width="47">User :</td> <td width="137"> <input type="text" name="user"> </td> </tr> <tr> <td> Pass :</td> <td><input type="password" name="pass"></td> </tr> <tr> <td>Login!</td> <td><input type="submit" name="Submit" value="Logg inn"></td> </tr> </table> </form> Det ser ut som while løkken ikke gjør noe som helst, iallefall blir de strengen jeg setter inne i den tomme.. Noen som hvet hvorfor det er sann? Kode i Database.php: function query($query) { $data = mysql_query($query) or die("Could not execute query: " . mysql_error()); $this->query_count++; if ($_GET['debug'] == "1") { echo "<div id='debug'>".$query."</div>"; } return $data; } function fetch($data) { $data = mysql_fetch_array($data); return $data; } Håper på svar, Robgar EDIT: beklager for dobbel post, men siden det er i samme skriptet tenkte jeg at det ikke var nødvendig å lage nytt topic.,.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå