Gå til innhold

Billig bærbar til 6- tusen?

zimsen

Anbefalte innlegg

Altså jeg vurderer å kjøpe meg en bærbar men trenger en anbefalling eller to.

Dette skal ikke være noe dyre greier , skal bare bruke den til surfing og tekstbehandling , til nød litt video.

Skal ha den i ett tråløst nettverk selvsagt , ellers har jeg ikke så mange krav men 60GB HD bør det vel være..

Dog det er en del maskiner i klassen 6-8 lapper , men hvor får jeg mest for pengene?

har tatt en titt på DENNE

hva mener ekspertene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmmm ikke lett dette , men takk for alle svar!

Har nettopp blitt anbefalt DENNE fra Acer , noen her inne med kjennskap til denne maskina tro ?

dårlig batteri , og ett 8 cells koster jo 15-16 hundre.... *klør seg i hode*

Endret av zimsen
Lenke til kommentar
Får klart mest for pengene med Asus A6L. Kortleser, større batteri, lengre garanti, webcam, bæreveske og mus. Men kjøp ekstra ram.

Hvordan er denne støymessig, og holder batteriet i nærheten av oppgitte 4 timer?

EDIT: Og skjermen, er den akseptabel?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar
Søstra mi har asusen og er godt fornøyd, om du vil ha bedre specs for samme pris kan du vurdere dell inspiron 2200, du får den med 60 GB hdd og 512 minne for under 6000,- pass på å få med det største batteriet om du bestiller den!

Hvordan får du til den Dell'en med 60GB harddisk og 512MB ram til under 6000,-?

Lenke til kommentar
Får klart mest for pengene med Asus A6L. Kortleser, større batteri, lengre garanti, webcam, bæreveske og mus. Men kjøp ekstra ram.

Hvordan er denne støymessig, og holder batteriet i nærheten av oppgitte 4 timer?

EDIT: Og skjermen, er den akseptabel?

den er SVÆRT stille, vifta har aldri starte på min tror jeg..batteriet holder ikke i fire timer, men gode tre. Skjermen er bra nok. men jeg har lite peiling på skjermer.

Lenke til kommentar

Har satt sammen no greier på Dell , syntes prsien er grei!

Men jeg har jo ikke så mye peil , så derfor lurer jeg på om dette er ett godt kjøp?

Eller finnes det no annet der ute som er bedre?

.....................

Inspiron 6000 (N10605) Antall 1

Intel® Celeron® M 360(1.40GHz 1MB L2 cache 400MHz FSB)& up to 128MB shared graphics memory, Ekte Windows® XP Home Edition, SP2 Enhetspris Inkl. mva. 6 843,75 kr

Katalognummer: 2323

Modul Beskrivelse Vis detaljer

Base Intel® Celeron® M 360(1.40GHz 1MB L2 cache 400MHz FSB)& up to 128MB shared graphics memory

Microsoft Operativ System Ekte Windows® XP Home Edition, SP2

Minne 512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256)

Tastatur Internal Keyboard (Norw)

Grafikk-kort Intel® Media Accelerator 900 gravikk opp til 128MB delt system memory

Harddisk 60GB (5400rpm) IDE harddisk

Diskettstasjon ingen disk drive

Modem finsk/norsk - 56.6k V.92 internt modem

Optiske enheter Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software

Trådløse forbindelser For Celeron M Processors - Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card

Fraktdokumenter skandinavisk - Systemdokumentasjon

Gedis Bundle 6000 Basic N10605

Microsoft Programvare Microsoft® Works 7.0 (norsk)

Standard Garanti 1 års avhentnings- og avleveringsservice (CAR - Collect og Return)

Garanti Oppgraderinger 1 års henteservice (CAR - Collect og Return)

Protect your new PC Ingen lisens, kun prøveversjon

Strømkabel AC-adapter D-serie 65W strømkabel

Dell Foto Album Photo Album ™ SE Basic

Paint Shop Paint Shop™ Pro® Basic Edition

Bestillingsinformation Inspiron™ ordre - Norge

Hovedbatteri Ekstra primært 9-celle 80 WHr batteri

Bærevesker ingen bæreveske

Rabatter Money Off 700 incl VAT

Fargevalg ingen QuickSnap™

DellMedia Expierence Dell™ Media Experience 3.0 Delux - Inspiron™

Adobe Reader engelsk - Adobe Reader 6.0

Dell Internet Order Dell™ Internet ordre.

Skjermer 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WXGA (1280 x 800) LCD Panel

TOTALT BELØP Inkl. mva.: 6 843,75 kr

Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket hos dell var minsteprisen for inspiron 2200 4900,- med dårligste garanti etc, du får oppgradering til harddisk og ram for tilsammen under 6000,-

Asusen er veldig stillegående, du hører såvidt vifta, om du spiller på den hører du den endel, men pcen er uansett ikke noe å spille på. Widescreen og gode strømsparingsegenskaper (du kan sette cpu ned til 375 MHz) gir opptil 4 timer batterilevetid. Satt selv å surfet, innstallerte år estartet mange ganger, selv etter den første ladingen da varte batteriet ca 3 timer og 10 minutt, imponerende!

Lenke til kommentar

Både dell og asus er tilnærmet støyfrie, ved lett bruk kan du såvidt høre viftene om du legger øret ned ved pcen, ved tungt bruk høres de bedre, men jeg synes det er akseptabelt! Merk: asus har vesentlig ebdre strømsparingsegenskaper enn dell insp 2200, jeg vil anta batterilevetiden til asus er omkring en halv til en time lenger enn dell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...