Gå til innhold

dell og gratis printer som gave

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-80wCWpIM

morsomt å pakke den ut, man leter en stund etter usb kabelen og etter en stund oppdager man at det følger med en lapp hvor det står "usb kabelen selges seperat"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jo dell selge PC som fungerer out of the box for alle mulige brukere da. Så når du da først kjøper og får med printer kunne jo dell klart å legge med så den kommer til å fugere også. Det syns jeg burde skje automatisk, uten at kunden må feks huke av det eller si ifra hvis han ringer.

Lenke til kommentar

Hadde det vært en vare du hadde kjøpt, kunne du nok rettmessig ha klagd på det dersom det ikke var spesifisert at kabel ikke fullte med og varen dermed hadde en mangel i den form at den ikke kan brukes slik den er ment. Men dersom Dell faktisk har spesifisert printeren som en gave, trenger de ikke å sende mer enn bare printeren. Kan t.o.m være at det faktisk er skattepliktig å motta denne gaven, men det er jeg ikke sikker på ettersom jeg ikke kjenner skattereglene så veldig godt

Lenke til kommentar

Regner med at du kjøpte noe fra Dell siden du fikk med printeren. Og på f.eks bestilling av de bærbare eller stasjonære som dell gir med DellLaser 1100, har det vært mulighet til å krysse av for at du ønsker å kjøpe USB printer kabel (til 125 kroner tror jeg ).

Men bortsett fra det, så fungerer printeren kjempe bra. Toneren er ikke så dyr i forhold til andre tilsvarende produsenter, med frakt og levering på døra ca 560 kroner. Og de holder til ca 2000 sider @ 5%, som er "normalen" for denne typen.

Lenke til kommentar
Hadde det vært en vare du hadde kjøpt, kunne du nok rettmessig ha klagd på det dersom det ikke var spesifisert at kabel ikke fullte med og varen dermed hadde en mangel i den form at den ikke kan brukes slik den er ment.
De færreste printere som selges i dag kommer med USB-kabel. Mange synes dette er rart og klager på det, men da spør jeg: Pleier det å følge med antenne når du kjøper fjernsyn? Folk har forskjellige behov, noen trenger bare en liten stump, mens andre trenger mange meter. Blant annet derfor er det mye mer hensiktsmessig å ikke inkludere dette i salgspakken. Ikke spre slikt misvisende tull som det der, vi er forvirra nok fra før her i dette landet... :p

EDIT: jeg er forsåvidt enig i at Dell kunne opplyst om dette. Dog, hvis man skulle opplyst om alt som ikke fulgte med produkter, ville det blitt en helsikes jobb for butikkene...

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
morsomt å pakke den ut, man leter en stund etter usb kabelen og etter en stund oppdager man at det følger med en lapp hvor det står "usb kabelen selges seperat"

er det ikke å dra den litt langt, å bli missfornøyd for at usb kabelen ikke fulgte med, da du faktisk har fått en printer GRATIS?! :D

Lenke til kommentar
Hadde det vært en vare du hadde kjøpt, kunne du nok rettmessig ha klagd på det dersom det ikke var spesifisert at kabel ikke fullte med og varen dermed hadde en mangel i den form at den ikke kan brukes slik den er ment.
De færreste printere som selges i dag kommer med USB-kabel. Mange synes dette er rart og klager på det, men da spør jeg: Pleier det å følge med antenne når du kjøper fjernsyn? Folk har forskjellige behov, noen trenger bare en liten stump, mens andre trenger mange meter. Blant annet derfor er det mye mer hensiktsmessig å ikke inkludere dette i salgspakken. Ikke spre slikt misvisende tull som det der, vi er forvirra nok fra før her i dette landet... :p

EDIT: jeg er forsåvidt enig i at Dell kunne opplyst om dette. Dog, hvis man skulle opplyst om alt som ikke fulgte med produkter, ville det blitt en helsikes jobb for butikkene...

Dersom printeren selges som USB-printer, trenger man denne delen for at den skal virke. En TV kan kobles til antenne, kabel, parabol, video, DVD osv. Altså litt flere muligheter en bare én. Hadde TVn vært annonsert som "TV for bruk mot antenne", burde det enten ha fulgt med antenne eller det måtte ha stått uttrykkelig at dette ekstrautstyret ikke følger med :) Eller om man kjøper en ny ferdig-PC så bør det følge med strømkabel...

Lenke til kommentar
De færreste printere som selges i dag kommer med USB-kabel. Mange synes dette er rart og klager på det, men da spør jeg: Pleier det å følge med antenne når du kjøper fjernsyn? Folk har forskjellige behov, noen trenger bare en liten stump, mens andre trenger mange meter.

Men da er fjernsyn og printer to forskjelklige ting og det synes jeg var en dårlig sammenligning.

TVen kan brukes selv om det ikke følger med antenne, mens printere som oftest (hvis det er billig skriver) trenger USB kabel for å virke.

Tiltrådsstarter: Du fikk en skriver gratis med på kjøpet, da er vel ikke en USB kabel den største utgiften vel. he he :roll:

Lenke til kommentar
De færreste printere som selges i dag kommer med USB-kabel. Mange synes dette er rart og klager på det, men da spør jeg: Pleier det å følge med antenne når du kjøper fjernsyn? Folk har forskjellige behov, noen  trenger bare en liten stump, mens andre trenger mange meter.

Men da er fjernsyn og printer to forskjelklige ting og det synes jeg var en dårlig sammenligning.

TVen kan brukes selv om det ikke følger med antenne, mens printere som oftest (hvis det er billig skriver) trenger USB kabel for å virke.

Tiltrådsstarter: Du fikk en skriver gratis med på kjøpet, da er vel ikke en USB kabel den største utgiften vel. he he :roll:

:tease: jeg synes at det var en utmerket sammenligning. Tv'en funker når du setter på strøm, men om du får tv-signaler, er en annen sak. Med printeren følger med strøm-kabelen. Den fungere utmerket, når du kobler til strømmen, men om du får signal fra datamaskin til å skrive ut, er en annen sak. ;) I begge tilfeller kreves det en kabel mellom tv/printer til andre kommunikasjonsenheter.. Dette kaller jeg en godkjent analogi. :w00t:

Lenke til kommentar
De færreste printere som selges i dag kommer med USB-kabel. Mange synes dette er rart og klager på det, men da spør jeg: Pleier det å følge med antenne når du kjøper fjernsyn? Folk har forskjellige behov, noen  trenger bare en liten stump, mens andre trenger mange meter.

:tease: jeg synes at det var en utmerket sammenligning. Tv'en funker når du setter på strøm, men om du får tv-signaler, er en annen sak. Med printeren følger med strøm-kabelen. Den fungere utmerket, når du kobler til strømmen, men om du får signal fra datamaskin til å skrive ut, er en annen sak. ;) I begge tilfeller kreves det en kabel mellom tv/printer til andre kommunikasjonsenheter.. Dette kaller jeg en godkjent analogi. :w00t:

Da var poenget at tven kan brukes til mer enn tv signaler. Hvis isbil tenkte på coaxen og vanlig gammeldags antenne så har jeg ingen av de tilkoblet. Får tv allikevel :p

Jeg skjønte jo den, men synes det var dårlig sammen ligning fordi man kan koble andre ting på en tv. Da følger det med som regel kabel (gjorde det med GC, dvd spilleren og videospilleren), så du er ikke avhengig av at det følger med kabel til tven..

Men de fleste skrivere fungerer ikke (les skriver ut noe) uten en USB kabel.

Lenke til kommentar

Men uansett dere.....Dell gir faktisk info om at kabel ikke følger med, siden den ligger som ett valg i oppsettet, der man kan krysse av for at man ønsker å kjøpe den..... Teksten var noe som.... USB printer kabel til Dell Laser1100 FreeUpgrade printer...125 kr..

Så..infoen var der, men den sto ganske langt ned på siden...ikke rett under printer valget som det kanskje burde ha gjort. :D

Edit: Går du f.eks inn på Dell Latitude 510 så står det faktisk enda på siden nesten nederst: Utstyr til printer: Dell USB 2.0 printerkabel.

så de gir deg valget, til og med når du ikke kan velge printer som tilbehør på akkurat denne pc'en.

Så du burde få ett hint ja.... :D

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Men uansett dere.....Dell gir faktisk info om at kabel ikke følger med, siden den ligger som ett valg i oppsettet, der man kan krysse av for at man ønsker å kjøpe den..... Teksten var noe som.... USB printer kabel til Dell Laser1100 FreeUpgrade printer...125 kr..

Så..infoen var der, men den sto ganske langt ned på siden...ikke rett under printer valget som det kanskje burde ha gjort. :D

Edit: Går du f.eks inn på Dell Latitude 510 så står det faktisk enda på siden nesten nederst: Utstyr til printer: Dell USB 2.0 printerkabel.

så de gir deg valget, til og med når du ikke kan velge printer som tilbehør på akkurat denne pc'en.

Så du burde få ett hint ja.... :D

Jeg har ikke hittil kjøpt en USB printer der kabelen fulgte med. Faktisk eneste jeg har fått med kabel på var en BJC-4400.

Så det er ikke vanlig å gi ved kabler, de selger de heller bloddyrt ved siden av. Pleier å kjøpe de på Biltema eller Clas Ohlson hvis jeg trenger.

Lenke til kommentar

jepp, det er nettopp det som er så fint med at de ikke legger ved.

jeg mener, hvis du er slik som meg, som bruker printeren så lite at jeg heller kjøper en ny billigprinter (type <300kr) enn ny patron når de går tomme, så er det en fordel å ikke måtte punge ut med 100kr ekstra for en kabel hver gang...hadde sikkert hatt 3-4 printerkabler liggende hvis jeg måtte det. De er jo ikke akkurat brukenes til mye annet de USB printer kablene... er jo ikke standard port på den ene enden akkurat.

også gir det muligheten til å kjøpe en kabel som passer til ditt formål, enten du bare trenger 25cm eller 4m...

Lenke til kommentar

USB printerkabelene kan vel brukes til mye annet? Samme kabel som jeg kan bruke på de eksterne diskene mine. (men jeg bruker firewire nå da...).

Jeg fant ut at jeg plutselig hadde mange USB printerkabler, siden jeg hadde fått med en pr ekstern disk jeg har (4 stk), samt noen kabler jeg sikkert har fått med noe annet.

Om det finnes så mange andre muligheter enn eksterne disker og printere vet jeg ikke....kanskje noen har noen tips.... :D

Lenke til kommentar

Eksterne disker som sagt, USB-huber, eksterne TV-kort, ekstern DVD/CD, skanner osv. Men de aller fleste av disse enhetene følger det med kabel.

En skriver er mye mer plasseringskrevende enn en ekstern disk. Det kan variere stort hvor langt unna PCen skriveren skal monteres, så en standardkabel på 1,5m vil for en god del ikke være lang nok. Derfor følger det ikke med USB-kabel, fordi kjøperen selv skal kunne velge lengde.

Nå er det aller meste sagt over her, men la meg legge til følgende. Før du trykker på kjøp-knappen hos Dell, for å kjøpe varer til x antall tusen kroner, bør man ikke da ha sjekket lista _grundig_ etter om det er noe man har glemt eller ikke trenger? Hvis man er litt oppvakt skal det vanskelig la seg gjøre å gå glipp av sånne kjedelige detaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...