Mister t Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har et MSI 845E Max2 (MS-6398E (v1.X)), og tenkte å bruke RAID kontrollen til OS. Er dette mulig? Jeg skulle installere WIN XP, men det var bare disken fra den vanlige IDE kontrolleren som dukket opp som alternativ. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er fult mulig å bruke Raid-kontrolleren med OS-disk. Har ikke erfaring med ditt spesifikke HK, men vet at når du skal installere WinXP må du trykke F6 under oppstart av installasjonsprogrammet (du får instruks om dette) og sette inn diskett som forhåpentligvis fulgte med ditt HK for å laste drivere for din raid-kontroller. Da skal det være mulig å installere XP på en HD koblet til denne kontrolleren. Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Har samme hovedkort (MAX2 FISR v.2.0..)....og der må du bruke driver diskett for raid kontrolleren (ide og sata raid) og trykke f6 under boot fra cd....må også sette opp i raid kontrolleren før du begynner for i det hele tatt finne disken(e) (dette gjelder også hvis du skal bruke kun en harddisk på raid kontrolleren...). Endret 1. oktober 2005 av dudsi Lenke til kommentar
Mister t Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Det er fult mulig å bruke Raid-kontrolleren med OS-disk.Har ikke erfaring med ditt spesifikke HK, men vet at når du skal installere WinXP må du trykke F6 under oppstart av installasjonsprogrammet (du får instruks om dette) og sette inn diskett som forhåpentligvis fulgte med ditt HK for å laste drivere for din raid-kontroller. Da skal det være mulig å installere XP på en HD koblet til denne kontrolleren. Men må jeg formatere diskene først? Jeg har prøvd å slette alle partisjoner, men da sier windows at det ikke er noen partisjoner å installere på. Endret 1. oktober 2005 av Mister t Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå