talendekamel Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Skal oppgradere, og har kommet fram til at dette bør være et bra utgangspunkt. Har tenkt å oppgradere alle grunnkomponentene og skjermkort. Slikt som harddisker etc har jeg liggende fra før. Maskinen skal brukes for det meste til studier, men skal også klare seg bra på gamingfronten et par år fremover. HAr et forholdsvis romslig budsjett, selv om det ikke bør bli så mye dyrere enn det det er nå. Det jeg lurer på er... vil dette fungere bra sammen? AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 Thermaltake Silent Purepower 460W Stømforsyning, Active PFC, 20/24pin TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz Dette skal videre plasseres i dette kabinettet. ... rett og slett fordi det var råseksi, og at jeg er lei av standard towerkabinett. Men tilbake til hovedkort, minne og cpu... vil dette fungere bra? Som dere ser har jeg satt opp en X2 cpu, er det nødvendig eller kunne jeg like godt greit meg med en cpu uten dobbeltkjerne? Endret 2. oktober 2005 av talendekamel Lenke til kommentar
talendekamel Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Litt enklere dette kanskje.... Handleliste Lenke til kommentar
kvmmvk Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det ser bra ut, men 2ghz prosessor er i minste laget for det skjermkortet. Blir en liten flaskehals. Hvis spill og studier er hovedoppgaven for pc'n så ville no jeg gått for en 4000+ el 3800+ istede. Noen kroner dyrere, men tror det vil være best. Lenke til kommentar
talendekamel Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Mulig det, men jeg men X2 prosessorene er vel omtrent siste skrik fra AMD-leiren, og jeg regnet med at den skulle holdt koken. Noen andre som har en formening om dette? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Mulig det, men jeg men X2 prosessorene er vel omtrent siste skrik fra AMD-leiren, og jeg regnet med at den skulle holdt koken. Noen andre som har en formening om dette? Du kan jo forsåvidt være ganske heldig med +3800 da den kan være ganske så overklokkningsvennlig, men du bør nok ha en god kjøleløsning for å kunne oppnå bedre Mhz en standard. av +3800 og +4000 så går du for 3800 da det ikke er så veldig stor forskjell mellom begge. Lenke til kommentar
hds Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Er vel endel som har klaget på at Silent ikke er et positivt stikkord om den thermaltake serier. Uansett om det stemmer eller ikke, ville jeg byttet til f.eks Tagan 480W. Og X2 3800+ holder koken ganske bra den, skal jo være en relativ god overklokker så det skulle ikke være noe problem. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 så en x2 3800+ holder seg på føttene med det skjermkortet altså? Tatt i betrakning at jeg ikke er overklokker eller skal over klokke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå