Gå til innhold

Er denne vifteløse CPU-kjøleren bra?

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe CPU-kjøler, og da virket det veldig fristende med en vifteløs en. Men er denne bra: Thermaltake Fanless103 - prisguide.no infoside

Den var jo ikke noe dyr heller... Eller syns dere jeg bør holde meg til en med vifte? Og det stod på en av nettbutikkene "No fan needed". Er det virkelig slik, eller er dette bare selve metallkjøleren - og man må ha vifte i tillegg?

Takker for svar

EDIT: Og må jeg gjøre noen modifikasjoner med kabinettet mitt for å bruke denne kjøleren?

Mvh Ørjan

Endret av orjanbeats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

står alså i teksten at du ikke trenger vifte, men hvor mye du kan stole på det er jo en annen sak. jeg ville ikke stolt på bare den dingsen der. tillegg er den tung, og burde feste den godt.

du må se på målene å finn ut om den passer i kabinettet ditt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Har forsøkt masse rare passive kjølere til CPU og du slipper ikke unna vifte uansett. Enten på selve kjøleren eller for å få akseptabel sirkulasjon rundt den. Etter en del prøving kom jeg frem til at Zalmanvifta i signaturen min gav best resultat. Stille og fin er den også, men ingen lettvekter den heller og sjekk om du får plass før du kjøper. Den fås også i aluminium/kobber som er litt lettere, men med noe dårligere kjøleevne.

Viftestyring medfølger, min går på 1400rpm og jeg har 33grader nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...