madbertha Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Det jeg tenkte på, var å få en slags text som kommer på skjermen, og så fader den ut.. F.eks en text der det står hvilken sang som blir spilt. Har ikke klart å finne ut om det går ann i Adobe Premiere, skal begynne å lære meg Adobe After Effects 5.0 nå. Tar imot hjelp i begge programmer :smile: Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 drit i det.. fikk det til ! Moderator/Administrator slett denne posten ? :> Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Man kan slette sine egne poster :wink: MLW Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 jeg fikk en mail der jeg skulle gå på en link, men den henviste meg til en gif fil.. hææh hvor sletter jeg da ? Lenke til kommentar
tKila Skrevet 20. august 2002 Del Skrevet 20. august 2002 kan du ikke dele svaret med oss? Lenke til kommentar
madbertha Skrevet 20. august 2002 Forfatter Del Skrevet 20. august 2002 Kan jo skrive hvordan man gjør det i adobe after effect.. eller bare gi en link "Venetian Blind text effect Make your text perform an elegant disappearing act. Use the Path Text effect to create a title that swivels like a venetian blind opening." http://studio.adobe.com/learn/tips/aftvbtxt/main.html der jeg fant det ut... Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 28. august 2002 Del Skrevet 28. august 2002 Lag en tittel, legg denne inn på et av sekundær video-sporene (dvs. ikke Video 1a/B), velg denne og trykk Ctrl+G (eller velg Transparency fra menyene), velg Alpha channel eller Chroma key og velg bakgrunns-fargen, slik at den blir gjennomsiktig. I spor-listen til venstre så har du en liten trekant som vanligvis peker mot høyre, klikk på denne så den peker nedover. Nå viser du "alpha key" for video-sporet, du vil se en tynn rød/grå strek langs toppen i dette området (dvs. rett under der du vanligvis ser video-sporet). Legg til et par punkter i denne ved å klikke på linjen, f.eks. ett punkt rett etter starten, og ett rett før slutten. Helt til venstre og høyre der denne linjen slutter så kan du ta tak i den og dra den ned. Linjen viser hvor mye synlig dette videosporet skal være. Helt nederst = ikke synlig, helt øverst = helt synlig, midten = halv synlig/gjennomsiktig. Prøv å få til en rampe-effekt: /--------------------------- / Lenke til kommentar
arnefoss Skrevet 11. september 2002 Del Skrevet 11. september 2002 Beste måten å løse dette på er enten bruk av After Effects eller gå til innkjøp av Titlemotion fra Inscriber. Dette er en tekst generator/effects plugin for Premier..... http://www.inscriber.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå