Surre Sprett Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Hei.. I det siste har jeg sett meg mektig lei av to sykt bråkete Themaltake Golden Orb CPU-kjølere i filserveren min, og jeg fikk lyst til å modde inn vannkjøling.. (Utfyllende info om maskina i profilen min). Lysten ble ikke mindre da en kompis av meg ville bytte av meg en Danger Den vanntank + noen små greier mot hans gamle Big Water vannkjøling, som pumpen har sviktet på.. (Jada, jeg vet de er noe dritt). Så jeg kjøpte likegodt et sett til fra PSData til 395,-. Disse settene lå under lagersalg-kategorien med beskrivelsen "Nye sett med reparerte pumper". Mulig de har noen igjen, om noen vil ha.. Og bare så det er sagt, skal jeg bytte ut den originale pumpen med en skikkelig en når jeg får råd, men jeg håper den varer noen måneder i allefall.. :!: Uansett, settet kom idag, og jeg har så vidt begynt å ta noen skritt.. Bildene er lastet opp ved hjelp av Først vil jeg begynne med noen bilder av kabinettet, sånn i startfasen: Jeg bestemte meg for å montere radiatoren oppe ved strømforsyningen, her har jeg tegnet opp for skruehull og der hvor luften skal komme gjennom: Den korte streken er ca. to cm fra enden av PSUen, sånn at det ikke skal bli noen konflikt med radiatoren og ledningene fra PSUen. Her har jeg montert CPU-blokkene på hovedkortet. Merk at dette gamle, men dritkule kabinettet har avtakbart hovedkortbrett: Nå skal jeg ut og kappe hull til radiatoren.. Kommer tilbake litt senere med mer.. EDIT: Skriveleif. EDIT2: Ryddet litt i noen setninger. Endret 2. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Da har jeg kappet ut hullet, og det ble sånn: Brukte en Black and Decker liksom-dremel og kappet ut etter omrisset, og rundet av og pusset over med en liten slipesak.. Da skal jeg montere radiatoren, og muligens montere på plass hovedkortbrettet og begynne å trekke slangene, stay tuned folks.. EDIT: Litt mer utfyllende info.. Endret 2. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
sigen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det var gammelt Lian Li ja, så ikke så velig mye ut som de nye Håper ikke du får problemer med Tt BW-settene dine, det hadde vært synd i en server Likte litt det hk`et ditt, siden det har plass til to prosessorer Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Det var gammelt Lian Li ja, så ikke så velig mye ut som de nye Håper ikke du får problemer med Tt BW-settene dine, det hadde vært synd i en server Likte litt det hk`et ditt, siden det har plass til to prosessorer Nei, det er ganske ulikt, og jeg har faktisk ingen aning om hvilket Lian-Li det er heller, kjøpte det av en hyggelig kar her på bruktmarkedet, men han var også usikker på hvilket det var.. Så om noen Lian-Li mestere kjenner det igjen, er jeg veldig takknemlig for info om det.. Jeg skal bare ha en pumpe da, så der har jeg forhåpentligvis eliminert 50% av sannsynligheten for at noe går feil.. Hovedkortet er kult ja, kjøpte det av en kar på Ebay for £51. Det støtter to stk. PIII Tualatin server-CPUer opp til 1,4GHz og 4GB SDRAM. Her finner du info om det: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...item=6755714076 og http://support.intel.com/support/motherboards/server/sai2/ Kjøpte 4 128MB PC133 ECC REG SDRAM-brikker av en annen kar på Ebay for $9.99 per par + ca. $15 i frakt.. Altså ikke så veldig dyrt det da.. Men til saken: Radiatoren er montert, så her kommer noen bilder av det.. EDIT: Ryddet.. Endret 2. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Hei igjen.. Ettersom jeg nå kan se meg ferdig, og ikke har lagt meg enda, kan jeg komme med en oppsummering: ......... Pøh, vet ikke hva jeg skal skrive, så jeg lar heller et bilde beskrive det, ettersom det heter at et bilde sier mer enn tusen ord.. :!: Kan også ta med et bilde av temperaturene, dette er med radiatorviften på minimum, og ved liten belastning.. Alt i alt er jeg meget fornøyd, både temperaturene og støynivået falt betraktelig.. Så jeg får håpe at pumpen varer en stund nå, så jeg slipper å røre det på en stund.. EDIT: La til mer info.. Endret 2. oktober 2005 av Surre Sprett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå