Jeg_ruler Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Jeg er nå kommet videre i skolens talekonkurranse. Det som har holdt meg inne i konkurransen til nå er morsomme sammenligninger (som slår an hos elevene) men nå som videre runder er på vei kan jeg trenge flere av dem. Så om det er noen som har noen morsomme sammenligninger á la: det suger mer enn... det er dummere enn... det er større enn... det er som om... Det ville hjelpe meg stort. En av de jeg har brukt til nå er: læreren min hadde lavere iq en skostørrelsen min og flere. På forhånd takk, og P.S Ingen forslag er for dumme til å vises. Lagt til i "Skole" først, men for liten respons. Dette kan gå under annet, siden det taling har ikke noe med skole å gjøre egentlig Edit: Leif har flyttet til Island, så norsken min er litt rusten Endret 1. oktober 2005 av Jeg_ruler Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Å skrive en istedenifor enn er dummere enn å skrive bannan istedenifor banan Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvis du har noen opptak fra "Det Svakeste Ledd" er det en del gode kommentarer der. Som feks: "Hvordan er det å ha like høy IQ som skostørrelsen din" (Ligner på den du har) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 det suger mer/bedre enn bleien til pampers renere enn lano-ungen *skal poste flere nor jeg kommer på det* Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Er det ingen som har noe mer? Jeg har merket paa forumet at det er mange flinke med spraak o.l? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Er det ingen som har noe mer? Jeg har merket paa forumet at det er mange flinke med spraak o.l? ehmm, hvor kom det spørsmålstegnet til slutt fra? Jeg forstår ikke hvorfor du skal bygge en tale(konkurranse) på å spa på med mange sammenligninger av typen "det er <adjektiv> enn...". I såfall har jeg et forslag til deg, brukt google og søk etter syke adjektiv som ingen forstår bæret av. Hva med å bruke satire og ironi i stedet for sammenligninger? Edit: Infisert av leif. Endret 3. oktober 2005 av Daehli Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Jeg har ikke sagt jeg bruker alle forslagene. Jeg bruker ett eller to gode, det har jeg hørt er en meget god måte for å vekke opp folk på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå