Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

koble til Internett etter formatering?

Anbefalte innlegg

Jeg har Linksys WRT54G (trådløs router)

Jeg skal også tilkoble Internett på en annen pc som jeg akkurat har formatert.

Jeg har sikret dette nettverket ved WEP og jeg har nøkkelen.. Men hvor på den andre PCen må jeg gå for å legge inn nøkkelen slik at nettet blir oppkoblet?

Trenger jeg forresten å installere nettverkskortet da?

Kompisen min har ikke cdn med seg.

Men vet noen hvordan jeg kan installere nettverkskortet hans uten cd? driver evt?

Trådløse nettverkskortet heter: 3Com EtherLink XL.

Håper noen kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvsagt må du installere kortet. Dette gjør du med driveren til kortet, og som du finner på hjemmesiden til produsenten av kortet (http://www.3com.com). CDen inneholder også en slik driver, men av og til er denne driveren på CDen eldre enn den du finner på nettet. Derfor bør du ALLTID sjekke om det finnes en nyere på nettet når du installerer nye ting.

Når du har installert kortet, dukker det opp et nytt ikon nede ved klokka. Dobbeltklikk på det, finn navnet (SSID'en) til det trådløse nettet ditt, klikk på det og velg Connect. Deretter blir du spurt om nøkkelen ("passordet") til nettet.

Lenke til kommentar

Jeg lastet ned driveren 3c905c_4.41 eller hva den heter fra 3com.com men jeg får ikke installert den den finner ikke nettverkskortet som jeg skal installere?

hva skal jeg gjøre.. ekstrater den i C og går på egenskaper på min datamaskin - maskinvare - enhetsbehandling og går på oppdater driver på nettverkskortet og velg fra liste... men den finner ikke noe informasjon om maskinvaren..

hva skal jeg gjøre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...