ChristR Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hei Noen med peil på iPod? Har iallefall en vannskada iPod 4G. Alt funker unntatt holdknappen som gjør at hele spilleren ikke virker.. Må jo ha ny spiller, skal derfor ha en ny iPod med fargeskjerm. De nye kommer i 20 og 60gb. 60gb er for mye og 20gb er for lite. Derfor lurer jeg: Kan jeg sette inn min 40gb harddisk inn i den nye 20gb'n? Noen som vet dette veldig sikkert? Ikke en gang folka i Apple visste dette.. Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Tror ikke dette går. 40Gb harddisken var med to plater, og den er tykkere enn 20 Gb, som bare har èn plate. Så din 40 Gb harddisk vil kunne gå inn i en 60Gb iPod, men dèt er det vel ingen vits i? Men virker den, iPoden, etter å ha "svømt under vann"? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Tror ikke dette går.40Gb harddisken var med to plater, og den er tykkere enn 20 Gb, som bare har èn plate. Så din 40 Gb harddisk vil kunne gå inn i en 60Gb iPod, men dèt er det vel ingen vits i? Men virker den, iPoden, etter å ha "svømt under vann"? Alt virker! Unntatt holdknappen, den har rusta av hovedkortet.. :S Så iPoden står på hold hele tiden.. Er jo en mulighet å reparere, men det koster nesten like mye som en ny, pluss at jeg vil ha ny. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Kom på en ting nå.. Hvis harddisken blir for tykk, så har jeg jo bakdekselet til 40gb'n Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Kom på en ting nå.. Hvis harddisken blir for tykk, så har jeg jo bakdekselet til 40gb'n Kan kanskje gå, men kontaktene i toppen av iPod'en (hodetelefonutgang og USB-kontakt) sitter fast (punktsveiset) i bakdekselet, så dersom disse fungerer helt OK skulle det ikke være noe problem. Har du verktøy for å demontere uten å ødelegge/sette merker? Ville jo være synd å ødelegge en ny, og også da ødelegge for garantien! Glemte èn ting: De nye iPod'ene er jo alle "Photo", dvs. med fargeskjerm og en annen kontakt på toppen enn de uten fargeskjerm! "Med" fargeskjerm har også mulighet for å kjøre ut "composite"-billedsignal til TV'en fra den samme kontakten som hodetelefonene bruker (IKKE samtidig!). Så da vil jeg ikke anbefale dette i det hele tatt! Kjøp en ny 60 Gb! Eller vent noen måneder og kjøp en 80Gb! Kjøper din gamle for 200 kr! Endret 2. oktober 2005 av headgeek Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 er du gjennomførbart i det hele tatt og skifte ut hd på ipod? Det er jo liksom en hd med knapper på ? Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Gjennomførbart, ja. Økonomisk lønnsomt? Nei! Har selv gjort det, men mellom to iPoder, hvorav den ene hadde en ødelagt harddisk. Bare for å gjøre det! Så lenge det ikke er andre feil på iPoden, slik at den kobler seg opp og du får kontakt med harddisken inni, så får du innstallert alt OK. Og du trenger disse små plast"spatlene" for å åpne uten å lage merker. Og alt inni er veldig smått! Lett å rive av kabler/kontakter! Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det er jo liksom en hd med knapper på ? Øhm ... nei, ikke akkurat. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Kom på en ting nå.. Hvis harddisken blir for tykk, så har jeg jo bakdekselet til 40gb'n Kan kanskje gå, men kontaktene i toppen av iPod'en (hodetelefonutgang og USB-kontakt) sitter fast (punktsveiset) i bakdekselet, så dersom disse fungerer helt OK skulle det ikke være noe problem. Har du verktøy for å demontere uten å ødelegge/sette merker? Ville jo være synd å ødelegge en ny, og også da ødelegge for garantien! Glemte èn ting: De nye iPod'ene er jo alle "Photo", dvs. med fargeskjerm og en annen kontakt på toppen enn de uten fargeskjerm! "Med" fargeskjerm har også mulighet for å kjøre ut "composite"-billedsignal til TV'en fra den samme kontakten som hodetelefonene bruker (IKKE samtidig!). Så da vil jeg ikke anbefale dette i det hele tatt! Kjøp en ny 60 Gb! Eller vent noen måneder og kjøp en 80Gb! Kjøper din gamle for 200 kr! Kommer iPod 80gb snart? Ja, da vil det nok ikke gå, da må det bli 60gb. Takk for svar. Du kan få den for 250kr inkl postoppkrav. Send adresse på pm du. Bare så du vet det. Ipoden er ikke pen, men har noen gode bruksriper. Harddisk, clickwheel, skjerm og batteri er inntakt. Firewire kabel, docking og lader følger ikke med. Men legger med usb kabel og innstallcd osv. Endret 2. oktober 2005 av Rs125 Lenke til kommentar
headgeek Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 80 Gb kommer! Definitivt!! Toshiba har en ny disk, 1.8 tommer med to plater, på 80 Gb. Ble offisiellt annonsert allerede sist vinter. Og da kommer iPod med 80 Gb på ny modell! Men når? Noen sier allerede i november, mest sannsynlig nye modeller til neste vår. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 4. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2005 Sånn.. Idag skal jeg kjøpe 60GB! :wub: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå