Gå til innhold

ekstern USB2 disk viser ikke i windows

Anbefalte innlegg

Har en Western Digital ekstern HD på 320GB som ikke vises i verken explorer eller partitionmagic... da jeg skulle installere denne, svarte jeg nei, og installerte heller med medfølgende CD. Den vises deretter ikke i windows uansett hva jeg har prøvd...

hadde kanskje holdt å få vite hvordan man avisntallerer Eksterne HD'er , og så la windows prøve selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg tenkte på når jeg så denne posten, var " fader, har jeg vært her inne og skrevet om problemet mitt, og så glemt at jeg har skrevet det?"

Neida, det ser nemlig ut som om vi har samme problem.

Det skjedde her for noen dager siden at pc'n min klikket og slo seg av. Jeg rakk desverre ikke å koble fra den eksterne HD'n, og dermed så var det hele begynt.

Alt på hele HD'n var vekke. 80 GB var fortsatt registrert brukt opp, men ingenting ville vise seg innpå når jeg gikk inn på HD'n

Så vil den plutselrig ikke dukke opp i windows i det hele tatt. Har avinstallert og installert flere ganger, koblet til flere andre pc'er, men ingen ting dukker opp.

Lurer på om vi kanskje må sende tilbake Western diskene våre jeg altså :thumbdown:

Lenke til kommentar

hei igjen!

Jeg gikk inn på Western Digital's suport side : http://support.wdc.com/download/index.asp?...=n&pid=6&swid=4

Der lastet jeg ned en "Formating Utility" for min type HD. Jeg hadde ikke installert HD til Maskinen, men jeg hadde koblet til USB ledningen mellom HD'n og pc'n.

Så da lastet jeg altså ned det derre "Formating utility" programmet da, og vips så ble et formaterings program lagt på skrivebordet.

Enkelt og greit, trykte bare på "start" også ble hele HD'n formatert, og den dukket opp igjen inne på "min datamaskin" etter at jeg hadde restarta maskinen..

Lenke til kommentar
vet ikke, men hadde vært fint om noen som trodde de visste hvordan det går an å fikse dette, hadde slengt ut noen forslag.

Når du dytter i USB-kontakta, får du opp noe melding om at noe ny enhet er tilgjengelig?

Sjekk i Enhetsbehandling om du får noen "Andre enhter".

Du kan evt. prøve disken på en annen maskin. Kan jo være at den er DOA.

Lenke til kommentar

det som skjer er ca ingenting, disken bråker ikke spesielt mye, og det vises ingenting alà "ny enhet". :cry:

testet dette på enda en maskin, og her ville ikke engang MSwindows prøve å installere noen filer, i motsetning til min maskin, der jeg desverre greide å svare "nei" :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...