Gå til innhold

Normal bruk av cpu i windows?

glx-rider

Anbefalte innlegg

Hva har dere i bruk på cpu når dere er i windowas?

Har gått ned litt på fps i source, og vet ikke om cpu kan være årsaken ?

KJører x2 4200 oh har fra 4 til 20% bruk av cpu i windows..

Må også legge til at scoren i 3d mark har falt.. fikk dataen med xp og hadde ca 8000 3dmark.

Installerte en del ting og kjørte 3dmark en stund etterpå:7500

I dag syntes jeg fps i source hadde falt 3dmark:6550

Specs:

A-BIT an8 fatality

x2 4200

2048 MB RAM

msi 7800gtx

2*250 GB seagate

Endret av glx-rider
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok!

Da får vi disse tallene:

Ledig systemprosess: 97-99(så 90 en gang?)

jawaw.exe :01

Azureus:01

Taskmanager:01

Under tiden mens jeg så etter dette, så varierte ytelsen mellom 0-9%

Gikk fort opp til 25% hvis jeg byttet fort fram og tilbake mellom 2 prog. (opera og azureus)

Bruk av vekselfil er på 459 mb

Lenke til kommentar
Gikk fort opp til 25% hvis jeg byttet fort fram og tilbake mellom 2 prog. (opera og azureus)

Bare for å eliminere det som burde være opplagt, har du sjekket driverene til skjermkortet? Dersom det er gamle eller gale drivere til skjermkortet kan det fort få en slik effekt.

Lenke til kommentar

Som brannnur bruker jeg en som følger med modemet.(kjører sp1, vet ikke om jeg bør oppgradere til xp2 for å få windows sin) eller så bruker jeg norman antivirus.. (så nå at det ikke var brannmur i det :hrm: ) Noen anbefalinger til brannmur, eller bør jeg opppgradere til sp2?

LIkevel , etter å ha kjørt både spypot,spyware doctor,ccleaner og adaware, og ransa og fjrna alt de fant, så har det ikke skjdd noe forbedring ) :(

Lenke til kommentar

Kanskje oppgradere til sp2 ja......hadde jo vært en idè. Ellers er vel ikke norman akkurat "bra" antivirus, så det kan hende du har virus eller lignede. På begge mine systemer så idler cpu på 0-1% i windows. Da går Trend Internet security og 16 tasks til på pc`en. Ville da anbefalt Trend Internet Security som Brannmur/Antivirus da dette ikke krever noe av ram eller cpu. Best i test er det også :p

Lenke til kommentar
Ett ord: Formater! :thumbup:

Enig. Start med clean sp2 install. Med sp2 får jeg nesten aldri virus og spyware. Her om dagen trodde jeg nesten at spyware var blitt utryddet, siden jeg ikke hadde fått det på et halvt år eller noe sånt(uten spywareprogram), men så kom jeg til en kamerat uten noen service packer installert, og pcen ble full av spyware med en gang vi gikk på internett ;) . Det var med internet explorer også da, jeg bruker firefox til vanlig.

45 prosesser hørtes ut som innmari mye. Synes jeg har mye rart gående selv jeg, men jeg har bare 31 prosesser gående :yes:

Lenke til kommentar
Noen anbefalinger til brannmur, eller bør jeg opppgradere til sp2?

LIkevel , etter å ha kjørt både spypot,spyware doctor,ccleaner og adaware, og ransa og fjrna alt de fant, så har det ikke skjdd noe forbedring ) :(

Du bør installere SP2, og da får du en brannmur som fungerer greit. En generell regel er at man heller ikke installerer alt mulig rusk og rask mange nettsider ber om.

Etter du har fjernet alt du finner, så bør du ta en omstart og en ny sjekk. Dersom enkelte ting har vendt tilbake kan det hende du må inn i registeret og fjerne elementer der.

Du kan også defregmantere hardidsken din.

Lenke til kommentar

Takk for mange og hjelpsomme svar!

har jeg fått tak i trend antivirus micro pc-cillin, så jeg skal kjøre en sjekk med den og se hva den finner.

Når det gjelder Sp2, hva vil være beste for meg der? laste ned fra nett via windows, eller er det mulig\best å sette inn fra cd?, låner nemlig en cd med xp og sp2 innvendig etterpå..

Men hvis dataen ikke fungerer bra før jeg installerer Sp2 (har defragmentert og alt) vil den bli bedre etter inst? eller lønner det seg å rett og slett formatere å ta alt på nytt?

Har xp og på en partisjon , og spill på en annen. Så har jeg forskjellige ting på en annen harddisk. Blir jeg nødt til å formatere alle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...