unundindur Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg sitter hos en kamerat nå og ser på PCen hans. Han har et gammelt Geforce FX 5200 kort, som sitter i en rød port på hovedkortet. Den ser for meg ut som en AGP port, men jeg vil selvfølgelig være sikker. Jeg ble noe forvirret da jeg gikk inn på system> enhetsbehandling > skjermkort > egenskaper, hvor det stod at kortet brukte en PCIbuss-1 port. Den porten kortet står i er ikke lik de andre hvite portene, som jeg anntar er PCI porter. Den sitter noe lengre mot midten av kortet, akkurat lik min egen AGP port. Kan noen forklare meg hvor jeg med sikkerhet finner ut hvilke porter som finnes på hovedkortet? I og med at han gjerne vil kjøpe et nytt grafikkkort er det relativt viktig å finne ut hvike porter vi har tilgjengelig. Når vi først er i gang vil det jo gjerne vært interessant å høre hvilke kort dere vil anbefale til ca 1500 kroner. Tusen takk for hjelpen. Rasmus Haugen Sandvik Lenke til kommentar
edge Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 AGP-portene på et hovedkort sitter gjerne litt lengere bak, fra porten en de vanlige PCI-portene Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Vel, hvis du er helt i tvil, ta det ut og se på det. Slik ser AGP-kontakten ut. Lenke til kommentar
jallamamba Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det er nok en AGP ja. Men en grei måte å sjekke slike ting om en er usikker, er å finne ut hva HK heter -modell nr. Så går en til hjemmesiden til produsenten og finner specs til kortet. Finner du det ikke hos produsent, kan en runde på Google være løsningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå