tbird14 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Har nettopp mottat en ferdigbygd PC fra komplett uten OS. Etter installering av XP-pro (Stud-N) bruker PC`n laaang tid på å boote (2-3 min fra minneopptelling ferdig til XP drar i gang !!). Har prøvd/sjekket følgende uten resultat: * Ny formattering/installering XP * Quick-boot er enablet i BIOS. For øvrig virker maskinen 100%. Ingen feilmeldinger eller advarlser vedr konfigurasjonen. Konfig: Komplett Student a10 (http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10165) · KAB: In-Win S564 Midi Tower ATX Sort/Sølv · HK :MSI K8N NEO4-F, nForce4, Socket-939, ATX · PROS: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB · MIN: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB · SK: PowerColor Radeon X800G T256MB GDDR3 PCI-Express · HD: Seagate Barracuda 7200.8 250GB SATA 8MB 7200RPM · DVD: Sony DVD-brenner DWQ28AB2 IDE OEM Black · FLOP: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort · DIV: AC Ryan USB2 multikortleser Samme lange boot-tid før og etter inst. av drivere for hk, skjermkort.. Forslag til hva dette kan skyldes ?? EDIT: Etter "Verifying DMI Pool Data" er ferdig, blir skjermen mørk. Ingen aktivitet på harddisk i 3 min, før XP starter opp og alt virker normalt. EDIT2: Når jeg booter med F8 og velger "normal oppstart" går alt normalt ! Dette må imidlertid gjøres hver gang PC`n bootes for å unngå 3 min. ventetid.. Endret 1. oktober 2005 av tbird14 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Kan det være strømforsyningen som er for svak? Brukte du drivere til SATA-disken? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Er ett slikt problem jeg ofte har hatt med ATI Driverene og jeg vil tro det at om du avinstallerer driverene til skjermkortet så er ting bedre..? Om det skyldes dette så bare last ned en ny driver.. Lenke til kommentar
tbird14 Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 efikkan: * Har ikke inst drivere for SATA. Kùn installert drivere som hk-cd "kom opp med", og det var hk og driver for lyd. HiTeCk: * Samme problem også FØR skjermkortetdriver er installert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå