eplee Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hei! Jeg satt inne en ny harddisk for en uke siden . og etter dette har alt blitt så og si ødelagt.. - og føre over filer fra den gamle til den nye harddisken går tregt - filmer hakker - noen programmer kommer jeg ikke inn på ( eksempel ; Dreamweaver ) .. dette har også skjedd med andre programmer.. Men dette kan jo ikke ha noe med en ny harddisk?? det henger ikke på greip.. vil dette fikses ved en formatering av systemdisken? eller har det skjedd noe inne i dataen? Takker for hjelp ! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Høres merkelig ut.. Du har ikke lagt den nye harddisken oppå den gamle, slik at den blir for varm? Lenke til kommentar
eplee Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 nei, men den sitter i slave . og det er den eneste komponenten på den ide kabelen .. har det noe å si? det kan da virkelig ikke gjøre dette med dataen? Lenke til kommentar
eplee Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 nei, men den sitter i slave . og det er den eneste komponenten på den ide kabelen .. har det noe å si? det kan da virkelig ikke gjøre dette med dataen? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 nei, men den sitter i slave . og det er den eneste komponenten på den ide kabelen .. har det noe å si? det kan da virkelig ikke gjøre dette med dataen? Nei, det skal ikke ha noe å si. Men var det en ny harddisk du satt i, eller det data på harddisken? Om det var det så kan den ha tatt med seg virus. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) dette var en helt ny harddisk fra datakjeden.. . veldig kjedelig med dataen nå.. får ikke gjort så mye.. bare msn og surfing.. kommer heller ikke inn på battlefield 2. data: amd 2600+ 512mb ram twinmos dfi lanparty ATI 9800 120 Sata + 250 IDE ( den nye ) men kan jo prøva å koble ut den nye disken å se om det skulle hjelpe.. ( selv om det hadde vært rart) Edit: dataen er ca 2 år gammel Endret 1. oktober 2005 av eplee Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 men kan jo prøva å koble ut den nye disken å se om det skulle hjelpe.. ( selv om det hadde vært rart) Gjør det, så får du evt. konkludert med at det er harddisken som gjør det. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) QUOTE (eplee @ 01/10/2005 : 20:40)men kan jo prøva å koble ut den nye disken å se om det skulle hjelpe.. ( selv om det hadde vært rart) Gjør det, så får du evt. konkludert med at det er harddisken som gjør det. Dette har jeg når gjort! da funker det andre... Hva i alle dager er det da? Er det noe med harddisken? eller hovedkortet.. må få prøvd harddsiken på en annen maskin Endret 6. oktober 2005 av eplee Lenke til kommentar
vergor Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 HEI! ved et uhell, bikka kompisn min pc'n sin. etter det skulle han sette den på igjen og med en gang hann satte den på begynte den å pipe hele tiden, med faste korte mellomrom. det kom også en melding opp "Award BootBloc BIOS v1.0 Copyright © 2000, Award Software, Inc. BIOS ROM checksum error Detecting floppy drive A media... Drive A error. System halt hva har skjedd? Lenke til kommentar
eplee Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 javel?... noen som vet svar på tråden? Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 Prøv å sette den på master, er visst ikke alle HK som liker at IDE utstyr er på slave uten en master.. Til "vergor" : slutt å spamme alle andre sine topics og lag et selv, du er blitt advart før og er nå blitt rapportert.. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 (endret) ja! det har jeg tenkt på , og prøvd! men når jeg har den nye som master så booter den ikke fra den gamle (sata) .... hva skal boot device 1,2 og 3 stå på? og other harddisk drives enabled eller disabled? har prøvd det meste men den vil ikke boote fra den gamle når den nye er i master .. TUSEN takk hvis noen vet Endret 6. oktober 2005 av eplee Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 6. oktober 2005 Del Skrevet 6. oktober 2005 OS harddisken skal være valgt FØR den andre i bios selvsagt.. Se om du finner noe som f.eks: harddisk priority i bios, og velg OS harddisken.. Lenke til kommentar
eplee Skrevet 6. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2005 men de heter bare ; hdd 0 - hdd 1 - hdd2 - hdd3 . og jeg vet ikke hvilken som er hva.: + at jeg har prøvd alle sammen,.. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Muligens litt off topic, men hvorfor kjøper du IDE disk når du har Sata allerede ? Lenke til kommentar
Geddy Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Hei! Jeg satt inne en ny harddisk for en uke siden . og etter dette har alt blitt så og si ødelagt.. - og føre over filer fra den gamle til den nye harddisken går tregt - filmer hakker - noen programmer kommer jeg ikke inn på ( eksempel ; Dreamweaver ) .. dette har også skjedd med andre programmer.. Men dette kan jo ikke ha noe med en ny harddisk?? det henger ikke på greip.. vil dette fikses ved en formatering av systemdisken? eller har det skjedd noe inne i dataen? Takker for hjelp ! For meg så høres dette ut som overføringsmoduset for hardisken står i PIO modus, når denne bør være i DMA! Hvis du ikke allerede har sjekket dette!?, gå i enhetbehandling -> IDE ATA/ATAPI-kontrollere -> Primær/Sek IDE-Kanal... Sett disse til "DMA hvis tilgjengelig"! Håper dette hjelper! Geddy Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Enig med Geddy. Enten det eller så bør diskene dine sjekkes for feil. De fleste produsenter har analyseverktøy liggende godt gjemt på hjemmesiden sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå