travis_g Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Er det flere enn jeg som har problemer med php på serve the world serveren? Jeg har ikke oppdatert sidene, men nå fungerer plutselig ikke includescriptet mitt. Har også et problem med gjesteboka mi. Scriptet: <?php $mappe; /* i alle hovedsider */ $forstefil; /* i alle hovedsider */ $filending = ".inc.php"; /* filending */ $standardfil = "$mappe/$forstefil$filending"; /* filen som skal limes inn */ $incfil = "$mappe/$underside$filending"; $finnesikke = "./hoved/feil/finnesikke.php"; if (isset($underside)) { if (@fopen($incfil, "r")) { include $incfil; } else { include $finnesikke; } } else { include $standardfil; } ?> Lenke til kommentar
Smeltelim Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har aldri opplevd noe problemer med php på serverne dems, men bruker ikke så mye php enda, bare ett hjemmelagd nyhets system og ett coppermine galleri Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Siden du sier at det ikke fungerer så får du vel en eller annen feilmelding? Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Siden du sier at det ikke fungerer så får du vel en eller annen feilmelding? Nei. jeg får ikke no feilmelding, men vist du ser i scriptet jeg har limt inn først i tråden. Det virker som serveren ikke godtar "isset" Litt av koden: if (isset($underside)) { mer kode her } else { include ("$standardside"); } Scriptet includerer standradsiden. linkene jeg bruker ser slik ut: <a href="index.php?underside=navn_paa_side">LINK</a> Endret 1. oktober 2005 av travis_g Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Hvis problemet er at "if (isset($underside))" returnerer false er det nok feil i scriptet ditt... HVis det er hele scriptet du har postet over, så er jo ikke en gang $underside deklarert... I så fall blir jo isset($underside) false. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det virker litt som om servetheworld plutselig har gått over til å bruker register_globals off. Forsøk å bruke $_REQUEST['underside'] i steden for $underside. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du kan jo teste dette: <?php if (empty($_GET['underside'])) { include('sider/forside.php'); } elseif(!empty($_GET['underside']) AND !preg_match("#^\.|/.*#", $_GET['underside']) AND file_exists("sider/" . $_GET['side'] . ".php")) { include ("sider/".$_GET['underside'].".php"); } else { include("sider/404.php"); } ?> Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det virker litt som om servetheworld plutselig har gått over til å bruker register_globals off. Forsøk å bruke $_REQUEST['underside'] i steden for $underside. I så fall er jo saken grei, dersom $underside var hentet fra GET. Trodde det var flere år siden register_globals ble standard av jeg? Tenker ikke STW sikkerhet? travis_g: Legg til dette øverst i scriptet (under <?php) $underside = $_GET['underside']; Lenke til kommentar
???????? Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Det virker litt som om servetheworld plutselig har gått over til å bruker register_globals off. Forsøk å bruke $_REQUEST['underside'] i steden for $underside. I så fall er jo saken grei, dersom $underside var hentet fra GET. Trodde det var flere år siden register_globals ble standard av jeg? Tenker ikke STW sikkerhet? Jeg vet ikke, kjører selv dedikerte servere så jeg bare gjetter på det siden variabelen ikke defineres i scriptet. ChRiStiAn^: Så lenge vi ikke vet om variabelen sendes via GET eller POST, eller dersom det kan variere, så bruker man $_REQUEST. $_GET vil kun fungere dersom det sendes på denne måten. Lenke til kommentar
travis_g Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Bruker ikke post eller get. Bruker kun <a href="index.php?underside=navn_paa_side">LINK</a> Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 da må du ha "$underside = $_GET['underside'];" øverst Lenke til kommentar
NH Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Bruker ikke post eller get. Bruker kun <a href="index.php?underside=navn_paa_side">LINK</a> 5555936[/snapback] Dette er $_GET når du bruke ?noe=noe i url blir dette lagre i en SUPERGLOBAL. du kan lese mer om dette i manualen: http://no2.php.net/reservedvariables Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå