Lynx Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Lurte litt i forbindelse med studentlisensene til Microsoft... Hvis jeg kjøper Office XP studentversjon nå, hvis jeg skal følge loven, hva må jeg gjøre når jeg ikke lenger er student? Holder det å kjøpe en oppgradering, eller må jeg kjøpe en vanlig fullversjon? Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Studentlisensen varer livet ut ifølge microsoft...men den kan ikke overføres til andre, lisensen er kun din personlig. Har du en studentlisens så har du lov å innstallere upgrade-versjoner over den (lisensen vil da gjelde etter en upgrade...Hvis du f.eks. kjøper studentversjon av OS (win2k/XP etc.) så er de upgrade-versjoner og da har du ingen lisens utenom det OS'et du kjører upgrade på...i Office så får du en 1 stk. komplett lisens).....men du har begrensede support rettigheter osv...men alt står i lisensbeviset ditt. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 17. august 2002 Forfatter Del Skrevet 17. august 2002 Takk for den infoen, men jeg er fremdeles litt usikker... Har ikke kjøpt noe ennå, men var å så på OfficeXP studentversjon. Bak på pakken stod det mye om hvem som har rett til å bruke programvaren (skoleelever, studenter og lærere) og hvis du ikke lenger kan gå under en av de kategoriene (eks. begynnt å jobbe ol.) så er det ikke lisensen gyldig eller noe (husker ikke ordrett...). Det jeg lurer på er da hva må til for å fremdeles ha en gyldig lisens? (Kan jo fortsette å melde meg opp i svadafag på en høyskole bare for å være student, uten å ta eksamen, men det blir jo litt sært. Og så tar det jo ikke mange studieavgiftene før du har "betalt" for en ny lisens...) Lenke til kommentar
dudsi Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Lisensen gjelder hele livet, det betyr at den gjelder etter at du er ferdig med utdannelsen også (ifølge microsoft.com)...eneste er at den er personlig og bare studenter på en godkjent skole/kurssted kan få en slik lisens (alle kan egentlig kjøpe pakken med "bestillings-arket" i, men kun "godkjente" studenter skal få CD'ene tilsendt. PS! Ifølge Microsoft så kan en bare kjøpe en slik pakke EN gang (innen hver kategori av programvare, dvs. 1 stk OS og 1 stk Office osv...). ...Har forresten selv en Win2k og OfficeXP Pro studentlisens. Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 18. august 2002 Forfatter Del Skrevet 18. august 2002 Ok, takker for svaret! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå