Christian_ Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Ok jeg har en tabell som ser slik ut: Navn |Regnestykke| Ole |2 + 2 | Per |4 - 3 | Geir |4 * 3 / 2 | Hvordan kan jeg sortere resultatet utifra svarene som er på regnestykkene? Altså regne ut det som ligger i kolonen og sortere derifra. Takker for alle svar Christian EDIT: Kan være at dette hører hjemme under databaser, men hvis dette er feil så flytt tråden Endret 1. oktober 2005 av chs89 Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Ingen som vet? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvorfor ikke bare lagre svaret i et annet felt? Lenke til kommentar
pianoforte Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har et lignende spørsmål: Hvis jeg har et regnestykke som en variabel, f eks dette: "34/5-6+8*9-1/5", hvordan kan jeg regne det ut? Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Har et lignende spørsmål: Hvis jeg har et regnestykke som en variabel, f eks dette: "34/5-6+8*9-1/5", hvordan kan jeg regne det ut? slik f.eks: <? $regnestykke = "34/5-6+8*9-1/5"; eval("\$resultat = ".$regnestykke.";"); echo $regnestykke." = ".$resultat; ?> Evt med noen parenteser, dersom du skal ha det. Svaret av det regnestykket, blir 72,6 OBS: Vær forsiktig med eval, og verifiser alt som kjøres i den funksjonen... Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 (endret) Først, kakkle når begynte du med IP i avatar? Jeg fikset det nettopp selv, viste ikke at du hadde det! Så tilbake til tråden, når du bruker eval() må du ALLTID validere innholdet. I verste fall kan du kræsje hele serveren, og det kan bli dyrt! en enkel slik regex vil hjelpe mye ^[0-9+-*/]+$ Endret 2. oktober 2005 av ???????? Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvorfor ikke bare lagre svaret i et annet felt? Jeg har tenkt på det ja men jeg ville bare sjekke om ikke mysql hadde en funksjon som kunne gjøre dette. Takker for svar Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hehehe. Hadde tenkt lenge å ha ip i avatar. men fant ingen god bakgrunn. Ikke at det er så veldig viktig, men. Har nettopp lagd den avataren, så du var faktisk før meg, og jeg synes egentlig at det er nok at en har det. (Ellers kan vel en av oss bli beskyldt for plagiat, i og med at vi har samme ip adresse i avataren også ) Avatar endret Til tråd: Det var akkurat en slik validering jeg hadde i tankene. Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 kakkle da! Det var ikke det jeg mente! IP avatar er jo gammelt. Min var uansett så kjedelig, så bare bytt tilbake du - så bytter jeg til noe annet i morgen. Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Var uansett usikker på den avataren. Var ikke helt fornøyd. Måtte bare se hvordan den tok seg ut i forumet. Er vel egentlig bare en del av prosessen for å finne en avatar jeg er fornøyd med. Ender vel opp med ingen avatar i det hele tatt Lenke til kommentar
???????? Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Det hadde jeg også en god stund, litt kjedelig. Nå har jeg i alle fall endret min såpass at du trygt kan plassere tilbake IP igjen - nå er det bare en liten del av min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå