Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Azureus stopper internet.

Anbefalte innlegg

Har akkurat fått nytt modem av Telenor.

Topcom871bt.

Måtte det for å f I.P.telefonadaptere til å virke.

Men problemet nå er att når jeg starter Azureus så mister jeg internetforbindelsen.

Azureus har heller ikke noe særlig fart.

Har prøvd å åpne porter i modemet men er ikke sikker på hva som skal skrives på host ip.

Noen gode råd??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fordi Telenor er noen idioter. Har det samme oppsettet og hadde det samme problemet.

Problemet er oppsettet til Telenor da de vil ha all trafikk til å gjennom telefonadapteret og det adaptert takler ikke mye trafikk på en gang slik som å kjøre p2p, ifølge Telenor skal du helst bare surfe en side om gangen og ikke gjøre noe annet på en gang :mad:

Enkleste løsningen er som jeg gjorde. Kjøp en kvalitets router, sett opp Topcom871bt som bridge modem og plugg telefonadapteret fra Telenor i den nye routeren. Pass på å kjøpe en router som kan prioritere voip :thumbup:

Da vil alt funke toppers

:thumbup:

Lenke til kommentar
Hvilken router kan du anbefale da?

Hadde kanskje vært greit med en trådløs,ikke umulig att det blir flere pc'r her i huset etterhvert.

Speedtouch 585i trådløst (Modem med integrert router og firewall). greit med support adsl2+ etterhvert. brukervennlig med lett webinterface.

jeg slipper kabel gjennom hele huset og er greit når du har en ekstra pc eller venner på besøk.

Endret av Vifteron
Lenke til kommentar
Reduser antall connections globally i options i azureus. Mesteparten av rutere osv klarer ikke mer en 200-250 connections

Det hjelper ikke når du har det telefon adapteret fra Telenor som tar imot all trafikk først. Den takler ikke trafikk av noen slag....

Jeg kjøpte D-Link DGL-4300. Den funker toppers sammen med Topcom modemet (satt i bridge modus). Nå kan jeg kjøre Azureus for fullt og surfe samtidig. Trenger ikke skrue ned farten på Azureus engang for det tar routeren seg av. Likeledes med voip :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...