subben1 Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har akkurat fått nytt modem av Telenor. Topcom871bt. Måtte det for å f I.P.telefonadaptere til å virke. Men problemet nå er att når jeg starter Azureus så mister jeg internetforbindelsen. Azureus har heller ikke noe særlig fart. Har prøvd å åpne porter i modemet men er ikke sikker på hva som skal skrives på host ip. Noen gode råd?? Lenke til kommentar
envida Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Dette er fordi Telenor er noen idioter. Har det samme oppsettet og hadde det samme problemet. Problemet er oppsettet til Telenor da de vil ha all trafikk til å gjennom telefonadapteret og det adaptert takler ikke mye trafikk på en gang slik som å kjøre p2p, ifølge Telenor skal du helst bare surfe en side om gangen og ikke gjøre noe annet på en gang Enkleste løsningen er som jeg gjorde. Kjøp en kvalitets router, sett opp Topcom871bt som bridge modem og plugg telefonadapteret fra Telenor i den nye routeren. Pass på å kjøpe en router som kan prioritere voip Da vil alt funke toppers Lenke til kommentar
subben1 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Fungerte bra med det gamle modemet Speedtouh. Har forøvrig ikke ip.tlf fra telenor men fra Televoip.Har ett Grandstream adapter mellom pc og modem. Lenke til kommentar
subben1 Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvilken router kan du anbefale da? Hadde kanskje vært greit med en trådløs,ikke umulig att det blir flere pc'r her i huset etterhvert. Lenke til kommentar
Vifteron Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Hvilken router kan du anbefale da?Hadde kanskje vært greit med en trådløs,ikke umulig att det blir flere pc'r her i huset etterhvert. Speedtouch 585i trådløst (Modem med integrert router og firewall). greit med support adsl2+ etterhvert. brukervennlig med lett webinterface. jeg slipper kabel gjennom hele huset og er greit når du har en ekstra pc eller venner på besøk. Endret 3. oktober 2005 av Vifteron Lenke til kommentar
vpaulsen Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Reduser antall connections globally i options i azureus. Mesteparten av rutere osv klarer ikke mer en 200-250 connections Lenke til kommentar
envida Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Reduser antall connections globally i options i azureus. Mesteparten av rutere osv klarer ikke mer en 200-250 connections Det hjelper ikke når du har det telefon adapteret fra Telenor som tar imot all trafikk først. Den takler ikke trafikk av noen slag.... Jeg kjøpte D-Link DGL-4300. Den funker toppers sammen med Topcom modemet (satt i bridge modus). Nå kan jeg kjøre Azureus for fullt og surfe samtidig. Trenger ikke skrue ned farten på Azureus engang for det tar routeren seg av. Likeledes med voip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå