Davram Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Intrnett virker ikke, har prøvd både IE og Opera. Noen som har en ide om hva som er galt? Maskinen virket ikke i det hele tatt etter et strømbrudd på Torsdag. Tok ut prosessoren og satt den inn igjen , da virket den. Får melding om at bios ikke er installert ved oppstart. Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Kan virke som om hovedkortet ditt er litt monget... Kjørt noen tester på den? Lenke til kommentar
Davram Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Nei , har ikke kjørt noen tester . Men internett har begynt å virke igjen som normalt. Får fremdeles opp melding om at bios ikke er instalert. Lurer på om det det er bioschippen eller batteriet som er defekt. Lenke til kommentar
TheRekster Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Intrnett virker ikke, har prøvd både IE og Opera. Noen som har en ide om hva som er galt? Maskinen virket ikke i det hele tatt etter et strømbrudd på Torsdag. Tok ut prosessoren og satt den inn igjen , da virket den. Får melding om at bios ikke er installert ved oppstart. Flash biosen din kansje. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Og siden TheRekster ikke nevner noe om hva å flashe BIOS er, får vel jeg si det. Det er å "installere" en ny BIOS på CMOS-brikken. Ta deg en tur inn på nettsiden til produsenten av hovedkortet ditt. Der bør du finne noe som har med diverse drivere og BIOS å gjøre Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Et strømbrudd kan fort skade hovedkortet, så om du har integrert nettverks-kort på hovedkortet så kan det være noe galt med hovedkortet. Men det høres merkelig ut ettersom du får det tilbake noen ganger. Jeg anbefaller deg å ta en telefon til nettleverandøren din å høre om de har hatt noen problemer med linjer rundt ved der du bor, om ikke så kan du luke ut de som feilkilde. Grunnen til at jeg idetheletatt tar frem de som mulig feilkilde er at både bluecom og start (som jeg vet om) har hatt endel problemer i det siste. Endret 1. oktober 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Davram Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Har flashet bios før , men dette er ikke min pc , så har ikke satt meg inn i hvordan det fungerer på dette hovedkortet. Pc'en virker som den skal nå. borsett fra at den mener at Bios ikke er instalert. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Du kan jo prøve å gå inn i BIOS under oppstart. Kanskje den bare mener at du ikke har konfigurert BIOS. Slikt som å stille klokken osv. Om alt stemmer, så lagrer du bare, og ser om det fungerte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå