Gå til innhold

Ny 20" LCD til bildebehandling

Aetius

Anbefalte innlegg

Noen som kan anbefale en ny LCD til hovedsaklig bildebehandling, men også litt film og spill (underordnet, dog)?

Krav:

- Størrelse minst 20" (1600x1200).

- Pris max kr 8-10.000,- men gjerne mindre.

- Må finnes i svart.

- DVI

Så langt har jeg sett på disse:

Fujitsu Siemens P20-2 til kr 5502,- hos Vaagen Consulting.

- og -

LaCie Photon Vision II 20" til kr 6595,- hos Netshop.no

Hvilken av disse skjermene bør jeg gå for?

Jeg er selvsagt også åpen for andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men den er et år gammel, og det har jo kanskje kommet en del forbedringer på skjermene siden den tid. Ting skjer fort, vettu.

Det er samme varianet som er i salg ennå da. Akkurat samme modell.

Jeg mente at det nå kanskje var kommet bedre skjermer på markedet, til samme pris.

Lenke til kommentar

NEc kommre med en ny utgave av 2080 ux+ som heter 2080 uxi. VIl vi da vente oss noen dager med tilbud av 2080 ux+ ?

LaCien er også en meget sterk kandidat :D

Eizo har kommet med en del nye skjermer

Skulle jeg kjøpt skjerm i dag, tror jeg NEC hadde vært et naturlig valg ;) Dog kjøpte min x svigerfar LaCie på oppfordring av meg ;)

Lenke til kommentar

Takker for info, men det er en ting som gjør at jeg fremdeles er i tvil, og det er at Fujitsu-Siemens sin skjerm ser, i alle fall på papiret, ut til å være bedre. Ikke bare har den bedre kontrast, men også bedre lysstyrke - og begge deler med ganske mye, sånn som jeg leser tallene.

Tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Har forresten hørt noe om at netshop tilbyr pixelfeil-forsikring mot en liten ekstrasum. Noen som vet hvor jeg kan finne detaljer om dette?

Ringte og spurte om det før jeg bestillte nec-en. Det var kun på noen laptoper de hadde dette - desverre :) 1600*1200 gir mange muligheter for pixelfeil hehe.

Men til 6500 kunne jeg ikke si nei..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...