Aetius Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Noen som kan anbefale en ny LCD til hovedsaklig bildebehandling, men også litt film og spill (underordnet, dog)? Krav: - Størrelse minst 20" (1600x1200). - Pris max kr 8-10.000,- men gjerne mindre. - Må finnes i svart. - DVI Så langt har jeg sett på disse: Fujitsu Siemens P20-2 til kr 5502,- hos Vaagen Consulting. - og - LaCie Photon Vision II 20" til kr 6595,- hos Netshop.no Hvilken av disse skjermene bør jeg gå for? Jeg er selvsagt også åpen for andre forslag. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg ville gått for LaCie'n, jeg har den selv og den er kongen på haugen for meg, bruker den til nesten alt. Alt i fra bilderedigering til spill og den er detn beste skjermen jeg noensinne har hatt. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Jeg har en Viewsonic VP201B. Denne er jeg veldig godt fornøyd med og kan absolutt anbefale den. Jeg har hørt mye bra om LaCie-skjermen også, så den er sikkert også et godt valg. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Har du lest testen da? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Ja, men den er et år gammel, og det har jo kanskje kommet en del forbedringer på skjermene siden den tid. Ting skjer fort, vettu. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Ja, men den er et år gammel, og det har jo kanskje kommet en del forbedringer på skjermene siden den tid. Ting skjer fort, vettu. Det er samme varianet som er i salg ennå da. Akkurat samme modell. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 1. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2005 Ja, men den er et år gammel, og det har jo kanskje kommet en del forbedringer på skjermene siden den tid. Ting skjer fort, vettu. Det er samme varianet som er i salg ennå da. Akkurat samme modell. Jeg mente at det nå kanskje var kommet bedre skjermer på markedet, til samme pris. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvordan er denne i forhold til de to andre, noen som vet det? http://www.hardware.no/artikkel/8620/1 Lenke til kommentar
Seian Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Vil si at Lacie-en og NEC er de to du må velge mellom. Som det står i omtalene, så står de to sterkest. Klare farger, (nesten) ingenting tegn til etterslep osv. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 Hvordan er denne i forhold til de to andre, noen som vet det? http://www.hardware.no/artikkel/8620/1 Er over 90% sikkert at det er de to som benytter samme panelet, altså like på bildekvaliteten. Begge er gode skjermer, jeg ville kjøpt den billigste av de ettersom de nesten gir likt bilde. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 2. oktober 2005 Del Skrevet 2. oktober 2005 NEc kommre med en ny utgave av 2080 ux+ som heter 2080 uxi. VIl vi da vente oss noen dager med tilbud av 2080 ux+ ? LaCien er også en meget sterk kandidat Eizo har kommet med en del nye skjermer Skulle jeg kjøpt skjerm i dag, tror jeg NEC hadde vært et naturlig valg Dog kjøpte min x svigerfar LaCie på oppfordring av meg Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2005 Takker for info, men det er en ting som gjør at jeg fremdeles er i tvil, og det er at Fujitsu-Siemens sin skjerm ser, i alle fall på papiret, ut til å være bedre. Ikke bare har den bedre kontrast, men også bedre lysstyrke - og begge deler med ganske mye, sånn som jeg leser tallene. Tar jeg feil? Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nec 2080UX BK er "skatten" på netshop i dag. Lenke til kommentar
kris--- Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Hva med Dell 2005fpw? Evt. 4:3-versjonen.. http://www.dinside.no/php/art.php?id=115702 Endret 3. oktober 2005 av kris--- Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 (endret) Nec 2080UX BK er "skatten" på netshop i dag. Ja, jeg har sett det, men prisen ser ikke ut til å ha endret seg... EDIT: Selvsagt har den endret seg, men den er nå den samme som for LaCie'n. Endret 3. oktober 2005 av Aetius Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Har forresten hørt noe om at netshop tilbyr pixelfeil-forsikring mot en liten ekstrasum. Noen som vet hvor jeg kan finne detaljer om dette? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Nec 2080 UX+ BK. Det beste hardware kjøpet jeg noensinne har gjort. Sett bort ifra sony walkmanen jeg kjøpe i 87 som virker enda. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Dersom du har 10000,- til rådighet kjøper du uten tvil en HP L2335! Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 3. oktober 2005 Del Skrevet 3. oktober 2005 Har forresten hørt noe om at netshop tilbyr pixelfeil-forsikring mot en liten ekstrasum. Noen som vet hvor jeg kan finne detaljer om dette? Ringte og spurte om det før jeg bestillte nec-en. Det var kun på noen laptoper de hadde dette - desverre 1600*1200 gir mange muligheter for pixelfeil hehe. Men til 6500 kunne jeg ikke si nei.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå