cremaster Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Bruker i dag en Xbox til å se divx/xvid o.l. med, men savner muligheten til å ta opp fra TV på den. Har vurdert å sette sammen en ny PC med tvkort for å få dette. Siden jeg ikke har noen HDTV så er kanskje dette bortkastede penger? Så nettopp på Kiss sin HDopptaker, denne takler alle slags formater, kan streame fra hovedmaskinen min(trådløst om jeg vil) i tillegg til å være en vanlig DVD opptaker/avspiller. Det bør vel også bli bedre bildekvalitet til TV med en slik løsning (se:RGB)? Den koster 3900 med 80GB harddisk på Netshop. Altså KISS DP-588 = billigere, mindre støy og bedre bilde. MediaPC = dyrt, støyende og dårligere bilde. En HTPC beregnet på HDTV = svindyrt, støyende og kjempebilde. Kjør debatt Link til spilleren Endret 1. oktober 2005 av cremaster Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) Nei, bygg deg en HTPC! Det driver jeg med nå og jeg har så langt bare brukt litt over 1000 kroner (Grafikkort og hovedkort med lyd/nett)! Hvis du har litt gammel HW liggende vil jeg annbefale deg å bygge en HTPC Mange av DivX/XviD spillerne sliter en del med filmene hvis en skal begynne å sammeligne med en PC... Altså KISS DP-588 = billigere, mindre støy og bedre bilde. MediaPC = dyrt, støyende og dårligere bilde. En HTPC beregnet på HDTV = svindyrt, støyende og kjempebilde. - Billigere; Tja, ikke hvis du har liggende litt HW.... - Støy? Nei! Underklokk både CPU og grafikkort og sett på bedre kjølere (jeg gikk på miljøstsjonen og klukket noen gamle store pentiumkjølere og modifiserte litt) - HTPC står for Home Theater Personal Computer og HDTV er langt fra nødvendig om du skal se på AVI/DivX/XviD da disse skjelden har god nok kvalitet til at HDTV har noe for seg... Endret 1. oktober 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 Ser ut som du har låst deg på Kiss allerede... (?) Ingen tvil om dette er en fin løsning for de som ikke vil henge seg på HTPC-bølgen, og kun trenger en rimlig (nesten) alt-i-ett løsning. Og ja, jeg vil definitivt si at dette er den beste løsningen hvis man fortsatt har bilderørs-TV. Media-PC. Finnes i flere prisklasser-kvaliteter. Også 100% støyfritt. Men er dyre og har liten mulighet for utvidelse. Generelt dårlig på spill. Men kjempefine til alt annet, og kommer ferdige uten noe tull eller kompabilitets-problemer. HTPC. Helt alfa-omega hva man bygger og setter opp for å få et bra resultat. Med litt forarbeide, trenger det ikke bli dyrt og støyende. Men de fleste kjører vel HTPC nettopp på grunn av interessen til å prøve nye-programmer/endre hardware/osv. Tror jeg skulle klart å sette opp en relativt rimlig Media Center 2005 PC som tilogmed med pensjonerte far kunne brukt, uten noe støy. Men kun som opptager med enkel EPG-guide, finnes det vel billigere løsninger. Slik jeg ser det i dag er HTPC mest gunstig hvis du ønsker en total alt-i-et løsning, og har interessen av å virkelig sette deg inn i den "verden". Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 En ting jeg ikke tenkte på med HTPC... Mange kjøper vel kabinett selv og det koster vel en 1500-2500..? Jeg bygger i allfall kabinettet mitt selv! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 (endret) det kommer ann på hvor interresert du er i emne. htpc = ganske mye arbeid fra start til et fungerende produkt, noe som i seg selv er ganske moro for en som liker det. ferdig greie = lite arbeid, lite læring, lite interresant, ganske dyrt, låst software somregel(sliter med å oppdatere selv ved kompatiblitetsproblemer).. sammenlagt for meg vil dette si mindre moro edit: jeg kan forresten ikke høre min htpc som står ca 2 meter fra meg når jeg ser på film Endret 1. oktober 2005 av opticus Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 1. oktober 2005 Del Skrevet 1. oktober 2005 det kommer ann på hvor interresert du er i emne. htpc = ganske mye arbeid fra start til et fungerende produkt, noe som i seg selv er ganske moro for en som liker det. ferdig greie = lite arbeid, lite læring, lite interresant, ganske dyrt, låst software somregel(sliter med å oppdatere selv ved kompatiblitetsproblemer).. sammenlagt for meg vil dette si mindre moro edit: jeg kan forresten ikke høre min htpc som står ca 2 meter fra meg når jeg ser på film Legg inn XP Media Center 2005... noe særlig mer tut-og-kjør skal du lete lenge etter... Lite arbeid for de som ikke er ute etter high-end bilde på stor-plasma eller prosjektor, eller som har sære interesser. Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 3. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2005 Takket være Netshop sin fantastiske Blåmandag løste dette seg ganske raskt for min del. 745 i avslag er ikke dårlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå