ensveio Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Skal installere Win ME på en maskin med XP allerede installert. Vil dette by på problemer ? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=46748&forum=26 Hvofor skal du ha både XP og makkverket ME? Lenke til kommentar
KELViN Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 SE HER Denne linke burde gi deg det du trenger av info. Pass deg for NTFS :smile: Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 17. august 2002 Del Skrevet 17. august 2002 Om du har installert XP på NTFS: Det kan få problemer med boot-ingen, iallfall dersom du installerer ME på en FAT - partisjon og bruker denne som "default boot loader". NTFS - filsystemet ser seg "bakover" etter eldre operativsystem, men FAT - systemet ser ikke "fremover" etter NTFS...... Det vil si at om du installerer og bruker ME som default, kan du komme til å få store problemer med å boote i XP.... Råd: Jeg ville holdt meg langt unna ME. Jeg ville ha laget en FAT - partisjon (med Partition Magic) på harddisken der jeg hadde puttet evt. gamle filer som jeg skulle ta vare på. Så ville jeg ha installert WIN 2000 med NTFS, og deretter XP med NTFS. PS! Jeg vet ærlig talt ikke hvor mye det har å si om Win 2000 og XP er på samme partisjon eller ikke. Så om du er usikker, kunne du jo installere de to OS-ene på to forskjellige partisjoner. Håper du ble litt klokere :smile: Mvh. The.Arisen.One Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå